Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #521 Del Skrevet 15. november 2015 Den tulle ideen om å lage gruppen "Mat fra toppen" høres ut som en god idè akkurat nå. I en offentlig facebook gruppe som er åpen for alt og alle, bør være det, åpen for alt og alle! Det å si "alle får være med, men ikke de som henger på myspace". Blir for teit, barnslig og frekt. Det å sile ut folk på grunn av alder, kjønn, hudfarge, hårfarge eller religion er frekt og usmakelig når det er en åpen gruppe! I gruppen for jenter f.eks så er det greit å si "sorry mac, men du er mann". Det er en grunn til at folk ikke tørr å si noe høyt i den gruppen. For T og resten av admin styrer gruppen med jernhånd og om du så prøver det å være uenig om noe, så blir du kastet ut på flekken! Slik bør det ikke være i en åpen gruppe. Drittslenging, mobbing og usmakelige kommentarer som "æsj den der ser dritt ut, fy faen har du diabetes eller? Du drikker vell smør fra glass også du" (med spagetti dynket i smør i bakhodet), ja det er frekt. Det å si "ehh du.. er ikke det litt for mye smør, hva med å tilsette det og det?" - det er et ærlig spørsmål! Det er en ærlig kommentar! Og det burde være lov i en slik gruppe. Men, det er det ikke, spesielt når det kommer til o'hellige T! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #522 Del Skrevet 15. november 2015 Det er fullt mulig og printscreene inn oppskrifter, eller skrive hvor di er hentet fra... Og forutenom det, så er det fullt mulig og melde seg ut av gruppa hvis den er så mange problemer der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsatufsa Skrevet 15. november 2015 #523 Del Skrevet 15. november 2015 Et kjapt bildesøk på google. så da skal man sitte 24/7 å Google bilder for å se hvem som skryter på seg bilder de ikke har tatt?tror du det blir praktisert i andre grupper på fb?hihihi - det blir for dumt! at folk skal opplyse om hvor de har funnet oppskrift, er jeg helt enig i, og man trenger slett ikke link for å klare det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 15. november 2015 #524 Del Skrevet 15. november 2015 Det er fullt mulig og printscreene inn oppskrifter, eller skrive hvor di er hentet fra... Og forutenom det, så er det fullt mulig og melde seg ut av gruppa hvis den er så mange problemer der.. litt moro å se hvordan du elegant hopper over konstruktive spm ang folk som blir kastet ut, sjekking opp mot folkeregisteret osv.. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #525 Del Skrevet 15. november 2015 Et kjapt bildesøk på google. Og her er en tutorial made by me, på hvordan du gjør det.Google Chrome;Høyre klikk på bilde - trykk på "søk i google med dette bilde".Firefox: Ha bilde åpent i en fane, åpne en ny og gå til google.no også innpå bilder. Klikk og dra bilde over til den andre fanen. trykk enter. Eller bare klikk og dra og slipp på hvilken som helst google (også google.no) også står det "søk med bildet". Opera: Åpne google i ny fane. Høyreklikk på bilde du ønsker å søke opp og trykk på "kopier bildeadresse" også limer du det inn i google. Trykk så på "søk med bildet" eller sette inn adressen direkte i google.no (bilder something something). Vanskeligere er det ikke. Tar to sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #526 Del Skrevet 15. november 2015 Vet du, det kan jeg faktisk forstå, men hvorfor ble da anonym utestengt? Hun har jo sagt at hun ikke var aktiv på kg før hun ble utestengt. Syns jo det er litt av et sammentreff at samme dag som hun sier imot Tanja den store blir hun kastet ut av gruppen og den begrunnelsen på mail kjøper jeg ikke.En profil er ikke falsk bare fordi en ikke bruker navnet som står i folkeregisteret. Og folkeregisteret, forklar gjerne hvordan dere har mulighet til å sjekke folk opp mot folkeregisteret, det er noe jeg skulle likt og visst også Det er nok flere grunner til at hun ble kastet ut, uten at jeg kan gå inn på det her Er ikke bare det som står i den mld Og ingen som har sjekket noe folkeregister som jag har sagt før her..Admin må ha skrevet feil, da ingen har tilgang til dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsatufsa Skrevet 15. november 2015 #527 Del Skrevet 15. november 2015 Og her er en tutorial made by me, på hvordan du gjør det.Google Chrome;Høyre klikk på bilde - trykk på "søk i google med dette bilde".Firefox: Ha bilde åpent i en fane, åpne en ny og gå til google.no også innpå bilder. Klikk og dra bilde over til den andre fanen. trykk enter. Eller bare klikk og dra og slipp på hvilken som helst google (også google.no) også står det "søk med bildet". Opera: Åpne google i ny fane. Høyreklikk på bilde du ønsker å søke opp og trykk på "kopier bildeadresse" også limer du det inn i google. Trykk så på "søk med bildet" eller sette inn adressen direkte i google.no (bilder something something). Vanskeligere er det ikke. Tar to sekunder. to sekunder og hvor mange bilder blir lagt ut på en dag? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #528 Del Skrevet 15. november 2015 litt moro å se hvordan du elegant hopper over konstruktive spm ang folk som blir kastet ut, sjekking opp mot folkeregisteret osv..hvis du gidder lese tilbake så har jeg svart på det meste der flere ganger Og foruten om det, så sitter jeg ikke her for å forsvare måten vi gjør ting på..Dette er en gruppe med over 60 000 medlemmer, så noe må da virkelig være gjort rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 15. november 2015 #529 Del Skrevet 15. november 2015 så da skal man sitte 24/7 å Google bilder for å se hvem som skryter på seg bilder de ikke har tatt?tror du det blir praktisert i andre grupper på fb?hihihi - det blir for dumt! at folk skal opplyse om hvor de har funnet oppskrift, er jeg helt enig i, og man trenger slett ikke link for å klare det.Nå spurte du om hvordan det var mulig å finne ut om folk brukte andre sine bilder, det var dette jeg svarte på, ikke hvordan det skulle fungere i praksis. I en gruppe med 70.000 medlemmer vil jeg da også tro at noen kjenner igjen det bilde som har blitt stjålet. Ingen grunn til å google alle bildene. Hva er problemet ditt egentlig? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 15. november 2015 #530 Del Skrevet 15. november 2015 hvis du gidder lese tilbake så har jeg svart på det meste der flere ganger Og foruten om det, så sitter jeg ikke her for å forsvare måten vi gjør ting på..Dette er en gruppe med over 60 000 medlemmer, så noe må da virkelig være gjort rett med 60 000 medlemmer burde dere også ta imot kritikk dere får, rette dere etter den og få en gruppe med enda bedre kvalitet. Jeg har lest svarene dine, og kan dessverre ikke se at det er tilfredsstillende svar. Jeg har forsvart dere flere ganger i denne tråden siden jeg får mye god inspirasjon fra gruppen, men er enig i MYE av den konstruktive kritikken. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 15. november 2015 #531 Del Skrevet 15. november 2015 to sekunder og hvor mange bilder blir lagt ut på en dag? med så mange admins og såkalte testadmins så burde det ikke være noe problem å få det til. Og i tillegg så har dere nattestengt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsatufsa Skrevet 15. november 2015 #532 Del Skrevet 15. november 2015 Nå spurte du om hvordan det var mulig å finne ut om folk brukte andre sine bilder, det var dette jeg svarte på, ikke hvordan det skulle fungere i praksis. I en gruppe med 70.000 medlemmer vil jeg da også tro at noen kjenner igjen det bilde som har blitt stjålet. Ingen grunn til å google alle bildene. Hva er problemet ditt egentlig? nei jeg spurte ikke om hvordan man gjør det, for det visste jeg fra før om noen kjenner igjen bildet sitt er jo det bare bra, så lenge de sier fra selvfølgelig!ingen problemer egentlig, bare synes det er litt smålig av dere å sitte her å snakke om denne gruppa på denne måten...kan du kanskje oppsummere for meg hva som egentlig er så galt der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #533 Del Skrevet 15. november 2015 to sekunder og hvor mange bilder blir lagt ut på en dag? Dessuten så ser man jo helst hvilke bilde folk har tatt selv da. Som det med julebilde, der sto det jo at det var tatt ifra nettet. Er det bilde av en rett så skriver man jo som oftest "jeg skal prøve denne" også ligger det en oppskrift og et bilde, da krever det 2 i IQ for å se at den personen har tatt det bilde fra et sted. For den personen skrev jo selv at h*n ikke har prøvd oppskrift enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #534 Del Skrevet 15. november 2015 med 60 000 medlemmer burde dere også ta imot kritikk dere får, rette dere etter den og få en gruppe med enda bedre kvalitet. Jeg har lest svarene dine, og kan dessverre ikke se at det er tilfredsstillende svar. Jeg har forsvart dere flere ganger i denne tråden siden jeg får mye god inspirasjon fra gruppen, men er enig i MYE av den konstruktive kritikken. Hva er det du ikke har fått tilfredsstillende svar på da?Siste vi har gjort er og slå mer ned på opphavsrett til oppskrifter.. Og det kommer av at vi ble gjort oppmerksom på det her inne at dette var vi alt for sløve på..Så noe kritikk tar vi da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #535 Del Skrevet 15. november 2015 Det er nok flere grunner til at hun ble kastet ut, uten at jeg kan gå inn på det her Er ikke bare det som står i den mld Og ingen som har sjekket noe folkeregister som jag har sagt før her..Admin må ha skrevet feil, da ingen har tilgang til dette.. Da syns jeg at jeg fortjener å vite hvorfor. Om denne adminnen lyver, så syns jeg det er ganske respektløst og det setter dere andre i veldig dårlig lys.. Anonymkode: ce259...409 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #536 Del Skrevet 15. november 2015 Trodde det å linke tilbake til der hvor man fant en oppskrift, bilde eller hva det nå er, var normalt! De aller fleste tar det som en selvfølge. Når vennene mine poster bilder av barna sine på facebook så tar jeg det som en selvfølge at jeg må spørre om lov før jeg bruker de bildene. Har to som driver på med fotografering og de har vannmerke og copyright merke på bildene sine. Men de fleste vet jo godt at man ikke kan ta et bilde og fremvise det som sitt eget! Det å spørre om lov er en selvfølge. Men tydeligvis ikke i den gruppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsatufsa Skrevet 15. november 2015 #537 Del Skrevet 15. november 2015 Dessuten så ser man jo helst hvilke bilde folk har tatt selv da. Som det med julebilde, der sto det jo at det var tatt ifra nettet. Er det bilde av en rett så skriver man jo som oftest "jeg skal prøve denne" også ligger det en oppskrift og et bilde, da krever det 2 i IQ for å se at den personen har tatt det bilde fra et sted. For den personen skrev jo selv at h*n ikke har prøvd oppskrift enda selvfølgelig, men det er forskjell på å vise med et bilde slik som du forklarer og det å legge ut et bilde fra Google å si "se hva jeg har laga"..å da mener jeg ikke forskjell mtp opphavsrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayoo Skrevet 15. november 2015 #538 Del Skrevet 15. november 2015 hvordan skal man kunne se om en person legger ut et bilde de ikke selv har tatt?nei jeg spurte ikke om hvordan man gjør det, for det visste jeg fra før om noen kjenner igjen bildet sitt er jo det bare bra, så lenge de sier fra selvfølgelig!ingen problemer egentlig, bare synes det er litt smålig av dere å sitte her å snakke om denne gruppa på denne måten...kan du kanskje oppsummere for meg hva som egentlig er så galt der?Jo, det var akkurat det du spurte om. Vet du, jeg er ikke en av de "dere" du snakker om, så jeg kan ikke svare hva som er galt med gruppen, jeg har ikke vært så veldig aktiv i denne tråden selv om jeg har fulgt med på den. Derimot så har jeg i dag blitt en smule provosert av denne outingen som de driver med, kaster folk ut bare fordi de tørr å komme med konstruktive kommentarer og løgnene. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #539 Del Skrevet 15. november 2015 selvfølgelig, men det er forskjell på å vise med et bilde slik som du forklarer og det å legge ut et bilde fra Google å si "se hva jeg har laga"..å da mener jeg ikke forskjell mtp opphavsrett. Det er jo det som er problemet. At noen tar et bilde og fremstiller det som sitt. Og da tar det 2 sekunder å sjekke dette også be personen om å linke tilbake til fotografen/nettsiden. Det å ta et bilde fra en blogg er usmakelig og frekt, og bør være en del av reglene og mange tenker ikke så langt på egenhånd. Da er det admin sin jobb å følge med, og dobbelsjekke det når de mistenker at noen har stjålet et bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsatufsa Skrevet 15. november 2015 #540 Del Skrevet 15. november 2015 Jo, det var akkurat det du spurte om. Vet du, jeg er ikke en av de "dere" du snakker om, så jeg kan ikke svare hva som er galt med gruppen, jeg har ikke vært så veldig aktiv i denne tråden selv om jeg har fulgt med på den. Derimot så har jeg i dag blitt en smule provosert av denne outingen som de driver med, kaster folk ut bare fordi de tørr å komme med konstruktive kommentarer og løgnene. ok, det kan du nok være glad for jeg tror nok det ligger mer bak enn konstruktive svar om noen er blitt kasta ut.. Og med outing, mener du at noen har blitt hengt ut inne på gruppa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg