Gå til innhold

ville dere ha dumpet henne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har svart par ganger og avsluttet samtalen raskt. Hun ringer for å gulper opp masse negativitet og klage over livet. Energien bare detter ut av meg mens jeg hører på hvor dritt livet er og en del sladder om andre. Jeg har sagt at jeg skal ringe opp igjen og "glemt" Da var hun raskt ute med moralpreken og hvor lei seg hun var. Så startet alle meldingene og telefonene.

Anonymous poster hash: af79f...d17

Jeg hadde ikke sagt at jeg skulle ringe henne opp igjen. Jeg hadde heller ikke brydd meg om at hun så jeg var pålogget. Det er bedre at hun vet i klartekst at du ikke orker å snakke med henne mer, at dere får la kontakten dere imellom være på litt hvil nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på om hun klarer det nå. Jeg vil ikke være grunnen til at hun går dypere i sin depresjon. Hun har egentlig Ingen hvis jeg og eksen hennes kutter henne ut. Han har også fått nok og tatt en god avstand. Hun var utro så jeg forstår han

Vet du, det er vanskeligere for henne å ha et håp om at du vil rnge osv og så gjør du det ikke, enn at du faktisk sier det som det er, samt at du beklager at situasjonen ble så lei med mye sårhet mellom dere, og at du ønsker at kontakten opphøres siden det er blitt sånn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her hadde jeg droppa med god samvittighet! Hun har jo null respekt for andre menneskers tid og liv!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sagt at jeg skulle ringe henne opp igjen. Jeg hadde heller ikke brydd meg om at hun så jeg var pålogget. Det er bedre at hun vet i klartekst at du ikke orker å snakke med henne mer, at dere får la kontakten dere imellom være på litt hvil nå.

Du har helt rett. At hun ikke forstår nå at jeg ikke svarer og ikke har vært interessert i å bare de siste månedene burde si sitt. Men jeg er bekymret for hennes psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er vanskeligere for henne å ha et håp om at du vil rnge osv og så gjør du det ikke, enn at du faktisk sier det som det er, samt at du beklager at situasjonen ble så lei med mye sårhet mellom dere, og at du ønsker at kontakten opphøres siden det er blitt sånn nå.

Du har rett. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her hadde jeg droppa med god samvittighet! Hun har jo null respekt for andre menneskers tid og liv!

Samvittigheten vet du. Jeg er altfor svak der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kuttet ut en slik venninne og angrer ikke et sekund. Det å slippe å sitte og vente på noen som ikke dukker opp, eller å få avtaler avlyst to minutter før dere skal treffes osv. er det deilig å være kvitt. 

Noen klarer ikke å respektere andres tid, og har ikke forståelse for at å si ja til en ting betyr at man sier nei til noe annet. Samt skuffelsen du sitter med, gang på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du forsøkt å høre på henne.

kan hun være allergisk, eller være følsom i mot dette?

kanskje det er andre årsaker som gjør henne sånn?

Anonymous poster hash: 3baf1...7f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergisk mot hva da? Holde avtaler? 

Hvis det er gode grunner som gjør at du ikke klarer å holde avtaler, og du blir konfrontert med det, så sier du årsaken. Da spøker du det ikke bort, sier at de andre er for følsomme osv. som TS beskriver. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har absolutt ingen allergi. Når hun bryter avtaler så betyr det som regel at hun har funnet på noe annet som hun mener er mer spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergisk mot hva da? Holde avtaler?

Hvis det er gode grunner som gjør at du ikke klarer å holde avtaler, og du blir konfrontert med det, så sier du årsaken. Da spøker du det ikke bort, sier at de andre er for følsomme osv. som TS beskriver.

Husk vi har kjent hverandre i 23 år og hatt dette problemet siden tidlig i barneårene. Jeg vet stort sett alt om henne ( bortsett fra det hun holder hemmelig ). Og hun har alltid vært sånn. Jeg har beholdt vennskapet av den simple grunn at hun er det eldste vennskapet jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. At hun ikke forstår nå at jeg ikke svarer og ikke har vært interessert i å bare de siste månedene burde si sitt. Men jeg er bekymret for hennes psykiske helse.

Ja, det burde si sitt. Bare si at du er lei deg for henne og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk vi har kjent hverandre i 23 år og hatt dette problemet siden tidlig i barneårene. Jeg vet stort sett alt om henne ( bortsett fra det hun holder hemmelig ). Og hun har alltid vært sånn. Jeg har beholdt vennskapet av den simple grunn at hun er det eldste vennskapet jeg har

nettopp - ingen allergier (den forstår jeg fortsatt ikke), og ikke noe annet som du ikke skulle vite om. 

At hun er den eldste venninne du har gjør det ikke greit for henne å ture frem som hun ønsker, eller at du skal måtte være pliktig til å beholde henne som venn. Vi vokser og utvikler oss utrolig mye på 20 år. Noen holder sammen i alle år, noen ikke. 

Jeg har som nevnt kuttet ut ei venninne av samme årsak som deg, og syns fortsatt det er en lettelse og ikke ha henne i livet mitt lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nettopp - ingen allergier (den forstår jeg fortsatt ikke), og ikke noe annet som du ikke skulle vite om.

At hun er den eldste venninne du har gjør det ikke greit for henne å ture frem som hun ønsker, eller at du skal måtte være pliktig til å beholde henne som venn. Vi vokser og utvikler oss utrolig mye på 20 år. Noen holder sammen i alle år, noen ikke.

Jeg har som nevnt kuttet ut ei venninne av samme årsak som deg, og syns fortsatt det er en lettelse og ikke ha henne i livet mitt lenger.

Hvordan kuttet du kontakten ? Hva med hvis dere skulle treffe felles venner? Vi har noen felles venner. Sosiale medier? Kuttet du henne ut det å ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på om hun klarer det nå. Jeg vil ikke være grunnen til at hun går dypere i sin depresjon. Hun har egentlig Ingen hvis jeg og eksen hennes kutter henne ut. Han har også fått nok og tatt en god avstand. Hun var utro så jeg forstår han

Men er hun ordentlig deprimert eller er det bare tull? Jeg tenker om at hun er ordentlig deprimert så hadde jeg forsøkt å være der litt for henne akkurat nå, og så heller forsøkt å fase henne ut etterhvert senere. Jeg ville satt av en kveld til en prat med henne, der jeg hadde kommet med konstruktive råd og så sagt flere ganger at du rett og slett ikke har tid eller energi til å ta inn over deg alt det hun sliter med nå og at det eneste riktige er at hun får hjelp av en profesjonell ved å få henvisning til offentlig psykolog hos fastlegen mens hun går til privat psykolog mens hun venter på time hos det offentlige. Jeg ville vært støttende, kommet med råd og samtidig sagt klart i fra (flere ganger) at du ikke kan være hennes personlige søppelbøtte fordi det går utover ditt liv også.

Og så rett og slett faset henne forsiktig ut i løpet av en lang periode. Å lage avtaler med henne er iallfall noe du kan slutte med allerede.

Anonymous poster hash: a9498...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kuttet du kontakten ? Hva med hvis dere skulle treffe felles venner? Vi har noen felles venner. Sosiale medier? Kuttet du henne ut det å ?

Nå hadde ikke vi så mange felles venner, men jeg kuttet ikke kontakten brått fra den ene dagen til den andre.

Jeg begynte i det små å faktisk si nei til å lage avtaler. Jeg sluttet å svare på alle unnskyldingene hun kom med når hun "glemte meg", eller sa at hun fikk prøve å huske på meg neste gang.

Jeg brukte ganske lang tid, for jo mer jeg trakk meg unna jo mer "på" ble hun, og da jeg da falt for fristelsen for å møte henne igjen ble hun jo såå glad sa at hun hadde savnet meg og alt det der - om hun faktisk møtte opp. 

Det var helt merkelig. Det var som om jeg var virret inn i et nett det var vanskelig å komme seg ut av.

Men som sagt, jeg brukte tid og nå har jeg ikke sett henne på to år. Det er jeg glad for. Livet er lettere nå. 

Lykke til! 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er hun ordentlig deprimert eller er det bare tull? Jeg tenker om at hun er ordentlig deprimert så hadde jeg forsøkt å være der litt for henne akkurat nå, og så heller forsøkt å fase henne ut etterhvert senere. Jeg ville satt av en kveld til en prat med henne, der jeg hadde kommet med konstruktive råd og så sagt flere ganger at du rett og slett ikke har tid eller energi til å ta inn over deg alt det hun sliter med nå og at det eneste riktige er at hun får hjelp av en profesjonell ved å få henvisning til offentlig psykolog hos fastlegen mens hun går til privat psykolog mens hun venter på time hos det offentlige. Jeg ville vært støttende, kommet med råd og samtidig sagt klart i fra (flere ganger) at du ikke kan være hennes personlige søppelbøtte fordi det går utover ditt liv også.

Og så rett og slett faset henne forsiktig ut i løpet av en lang periode. Å lage avtaler med henne er iallfall noe du kan slutte med allerede.

Hun har slitt med exen mange år . Vet at hun er misfornøyd med jobb,bosted og konstante konflikter, men jeg vet ikke om det kan kalles depresjon. Jeg har anbefalt venne psykolog, men da har hun sagt at hun er veldig fornøyd med at jeg er psykologen hennes. Altså, jeg har sagt rett ut at jeg har altfor mye å gjøre, men hun mener at det beste for henne er om JEG lytter til henne. Søppeøbøtte ja. Sa det til å med til henne at jeg ikke klarte å skille mellom mine og andres problemer og at jeg å måtte fokusere på meg. Da snakket hun over meg og ville ha råd. Hun vil ikke ha profesjonell hjelp. Og alle problemene hun har stemmer fra hennes egoistiske væremåte. Alle problemene bunner i hun i konflikt med andre .jeg tror at hun bare har tenkt at jeg ikke går noe sted. At hun kan betale meg slik hun vil fordi jeg er safe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har slitt med exen mange år . Vet at hun er misfornøyd med jobb,bosted og konstante konflikter, men jeg vet ikke om det kan kalles depresjon. Jeg har anbefalt venne psykolog, men da har hun sagt at hun er veldig fornøyd med at jeg er psykologen hennes. Altså, jeg har sagt rett ut at jeg har altfor mye å gjøre, men hun mener at det beste for henne er om JEG lytter til henne. Søppeøbøtte ja. Sa det til å med til henne at jeg ikke klarte å skille mellom mine og andres problemer og at jeg å måtte fokusere på meg. Da snakket hun over meg og ville ha råd. Hun vil ikke ha profesjonell hjelp. Og alle problemene hun har stemmer fra hennes egoistiske væremåte. Alle problemene bunner i hun i konflikt med andre .jeg tror at hun bare har tenkt at jeg ikke går noe sted. At hun kan betale meg slik hun vil fordi jeg er safe

Skjønner. Jeg tror jeg igjen hadde sagt til henne at dette går ikke lenger og du kan ikke være hennes søppelbøtte/psykolog lenger og at hun trenger profesjonell hjelp til å komme ut av den negative sirkelen sin. Og så hadde jeg sagt at jeg verken har tid eller lyst til å svare på alle anropene hennes. Gjøre henne klar over hva du mener og tenker. Og ikke la henne snakke over hodet på deg. Være litt hard, litt tough love.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hennes egen feil da hun ikke kan oppføre seg. Det er bedre å si at hun oppfører seg dårlig, enn å ikke besvare anrop og meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange kloke og konstruktive råd. Ved å spørre her gikk det opp for meg at jeg blir behandlet slik jeg har tillatt 😊 DET skal det bli slutt på

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...