Gå til innhold

Søke samme stilling i samme bedrift for 2.gang?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I mars søkte jeg en stilling i en bedrift. Kom på intervju, og følte jobben var perfekt for meg. Men jobben ble selvfølgelig ikke min. Fikk tilbakemelding på at jeg var blandt de tre beste...

Nå ligger det en stillingsannonse ute på Aetat om akkuratt den samme stillingen i den samme bedriften. Siden dette var en drømmejobb for meg vil jeg jo gjerne søke igjen, men synes det er så vanskelig å skrive søknad. Har den gamle søknaden min, men klarer ikke helt å løsrive meg fra den... Føler jeg skriver nesten det samme.

Vet ikke helt hva jeg spør om her :oops: men noen som har noen gode råd? Virker det teit at jeg søker stillingen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, søk stillingen en gang til og gjør som forrige innsender sa, henvis til at du var på intervju der forrige utlysing.

..og så kanskje de ansetter riktig person, nemlig deg, denne gangen.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det!

Jeg søkte på drømmejobben min nå for en måneds tid siden. Og ble nr. 2.... Hun som ble nr. 1 og fikk jobben hadde visstnok søkt på samme stilling da den sist var utlyst for ett år siden.

Og dette telte positivt med i søknadsprosessen. (Dessverre for meg, da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver.

Det jeg gjorde, var å ringe kontaktpersonen (samme som ved første søking) og spørre om de var interessert i en ny søknad fra meg. Svaret var et kontant og umiddelbart ja, og jeg ble også oppfordret til å søke på enda en annen stilling i virksomheten.

Kort fortalt så fikk jeg drømmejobben ved andre forsøk, og jeg er utrolig godt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du bør absolutt referere til intervjuet i søknaden, slik at de har en knagg å henge deg på med en gang. Du fikk vel sikkert en del informasjon om jobben, bedriften osv. da du var på intervju, som ikke står i stillingsannonsen. Dette kan du jo flette inn i CVen, slik at de ser at du allerede er godt orientert og virkelig vet hva du søker på. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var jobbsøker og kom til intervju, var det ikke uvanlig at de i avslagsbrevet/telefon oppfordret meg til å søke igjen. Det vitner vel litt om at arbeidsgivere gjerne ser gode kandidater igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! - det var jeg om skrev hovedinnlegget...

Ringte å snakket med kontaktpersonen, han ville gjerne ha en ny søknad! Så nå er den sendt, og jeg får vente i spenning.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...