Gå til innhold

Hjelp! Kan jeg få dekt brystløft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 18 år som sliter veldig med puppene mine. Har kjæreste og alt sånn, så det plager meg ikke så veldig psykisk (selvfølgelig litt), men hovedproblemet er de fysiske plagene.

Har gått ned 30 kg, og BH-størrelsen har gått fra E-/-F-cup til C-cup. Dessverre strammet ikke huden seg inn etter vektnedgangen, så puppene henger veldig og det er veldig mye hud til overs.

Hver gang etter jeg har dusjet, må jeg legge en håndduk under puppene for å unngå å få utslett, og jeg må smøre puppene rikelig inn med hudkrem. Dette gjør det også veldig vanskelig på sommeren når det er varmt, for jeg blir fort rød og veldig øm. Kan f.eks. ikke bade med venner på sommeren. Huden på puppene er veldig tynn, og det skal lite til for jeg blør eller får sår på dem, og de kan være ømme utrolig lenge. De legger seg fort i klem når jeg sover eller gnager under BH-en, og det er så utrolig slitsom!

Det fjerner store deler av konsentrasjonen min på skolen, og jeg må relativt ofte gå ut av klassen for å smøre puppene inn med en krem. Skal studere juss til neste år, og det plager meg enormt at jeg mange ganger under prøver ikke greier å prestere ordentlig fordi det klør eller svir kjempemye på puppene.

Jeg sliter nok med dette fra før av, til at folk skal kommentere negativt på denne tråden. Jeg har dessverre ikke råd til å ta brystløft nå, men jeg vil veldig gjerne ha det gjort før jeg begynner på universitetet. Er det noen som vet om jeg vil kunne få brystløftet, eller i alle fall deler av det, dekt?? Føler meg litt desperat nå..

Anonymous poster hash: 1df22...b01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet det nok selv, du må gå og snakke med fastlegen din og få hjelp.

Brystløft får du ikke men reduksjonsplastikk er det som vil være aktuelt i din situasjon. Vær bare obs på at du kan få problemer med infeksjoner, smerter og å få bher til å sitte etter en slik operasjon.

Bestill time hos fastlegen din!

Anonymous poster hash: 57dc8...4b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystløft får du ikke men reduksjonsplastikk er det som vil være aktuelt i din situasjon. Vær bare obs på at du kan få problemer med infeksjoner, smerter og å få bher til å sitte etter en slik operasjon.

Hvorfor skal ikke TS få dekt brystløft?? Er hun nødt til å fjerne puppene for å få tilbake en normal hverdag?  :sjokkert:  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at du får dekket dette av det offentlige. Ta kontakt med fastlegen din så vil han sende en henvisning og du vil bli innkalt til en vurdering.

Jeg fikk selv dekket operasjon av mageheng over keisersnittarret mitt.

Hadde de samme plagene som du beskriver. Mye kløe, fuktproblemer osv. Det kosmetiske var ikke viktig for meg.

Jeg fikk henvisning fra fastlege og ble innkalt til samtale og vurdering og operert et halvt år senere.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 816a6...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke TS få dekt brystløft?? Er hun nødt til å fjerne puppene for å få tilbake en normal hverdag?  :sjokkert:  :bond:

Det hun evt får, er fjerning av overflødig hud, det vil vel fungere som brystløft. Blir det samme som fjerning av overflødig hud på mage etter slanking.

Fastlegen er første punkt på listen, har du så store problemer som du forklarer her, håper jeg du kan få det. Men, kan du ikke betale det selv, så må du søke gjennom fastlege. Dessverre tviler jeg nesten på at du får det gjennomført før neste høst, helsevesenet er en langsom prosess.

Vet at her, for å få bukplastikk dekket, så må man holde vekten i 2 år, før man får operasjon.

Så ring legen å bestill time i morgen!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du kan søke om brystreduksjon, og det blir jo et løft samtidig. Når de fysiske plagene er såpass store, ville jeg tro du kan få det dekket.

Anonymous poster hash: 7fc36...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun evt får, er fjerning av overflødig hud, det vil vel fungere som brystløft. Blir det samme som fjerning av overflødig hud på mage etter slanking.

Fastlegen er første punkt på listen, har du så store problemer som du forklarer her, håper jeg du kan få det. Men, kan du ikke betale det selv, så må du søke gjennom fastlege. Dessverre tviler jeg nesten på at du får det gjennomført før neste høst, helsevesenet er en langsom prosess.

Vet at her, for å få bukplastikk dekket, så må man holde vekten i 2 år, før man får operasjon.

Så ring legen å bestill time i morgen!!

Lykke til

Ah, da skjønner jeg! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, folkens! :) Skal bestille time hos fastlegen, ja. Syns bare det hadde vært litt pinlig å bestille time, kle av meg og brette ut om plagene mine til en middelaldrende mann, hvis det ikke var den minste mulighet for å få dekket operasjonen :) 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen er lege. Så du kler ikke av deg foran en mann som vil se på puppene dine. Du kler av deg for helsevesenet som er der for å hjelpe deg.

Jeg jobber selv med mennesker (er kvinne) og ser peniser hver dag, og jeg skal love deg at det finnes ikke noe seksuelt eller tennende ved å se andres kropp på jobb uansett om det er unge menn på min alder eller eldre menn.

Anonymous poster hash: 2ce8b...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom plagene du beskriver er reelle, med utslett og sårhet som ikke er mulig å få orden på, så er absolutt kriteriene tilstede for å få dekket løft og evt. reduksjon. Jeg får for eksempel ikke dekket løft, da jeg kun har heng og ingen plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen er lege. Så du kler ikke av deg foran en mann som vil se på puppene dine. Du kler av deg for helsevesenet som er der for å hjelpe deg.

Jeg jobber selv med mennesker (er kvinne) og ser peniser hver dag, og jeg skal love deg at det finnes ikke noe seksuelt eller tennende ved å se andres kropp på jobb uansett om det er unge menn på min alder eller eldre menn.

Anonymous poster hash: 2ce8b...580

Var ikke det jeg mente, at det var seksuelt for ham! Er bare typisk meg å ta "helt av", åpne meg opp om mine dypeste tanker og drømmer, snakke 30 minutter i strekk om plagene mine, så ender det opp med at jeg må gå hjem med følelsen av "ydmykelse" (selv om han jobber i helsevesenet), fordi jeg åpnet meg unødvendig opp for noen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser hva AB sier så vil du se at AB snakker ikke om det du har misforstått vedkomende til å si.

AB snakker om at det TS vil ha behov for er reduksjonsplastikk for å fjerne øverflødig hud etter vektnedgangen.

En naturlig konsekvens av reduksjonsplastikken er at brystene heves slik at problemene TS beskriver hun har under brystene reduseres.

Anonymous poster hash: 140ab...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du leser hva AB sier så vil du se at AB snakker ikke om det du har misforstått vedkomende til å si.

AB snakker om at det TS vil ha behov for er reduksjonsplastikk for å fjerne øverflødig hud etter vektnedgangen.

En naturlig konsekvens av reduksjonsplastikken er at brystene heves slik at problemene TS beskriver hun har under brystene reduseres.

Anonymous poster hash: 140ab...fbb

Sånn at ikke selve puppene blir fjernet; kun hud..?  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres teit ut at du skal få det dekket!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Anonymous poster hash: 1526b...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi?

bare fordi hun er misfornøyd med puppene sine liksom! mange ting jeg ikke liker med meg selv men jeg får ikke staten til å ta regningen!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fordi hun er misfornøyd med puppene sine liksom! mange ting jeg ikke liker med meg selv men jeg får ikke staten til å ta regningen!! 

Du har ikke forstått poenget i det hele tatt. TS ønsker ikke operasjon for å se bedre ut, det er for å slippe store fysiske plager. Hadde du sagt det samme til noen som hadde kraftig eksem i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 25 Oct 2015 - 18:15, said:

Og kan du begrunne det? Jeg mener TS har mulighet til å få det dekket ut i fra det hun beskriver av fysiske plager. Jeg har gått ned xx kg, men får ikke brystløft dekket fordi jeg kun har heng og ikke fysiske plager etter vektnedgangen. F.eks. de som har så mye heng med overflødig hud fra magen at de sliter med fuktighet og følgene av dette, får bukplastikk dekket. Da kan jeg ikke forstå at andre retningslinjer/regler skal gjelde for pupper også...

Anonymous poster hash: 6357e...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke forstått poenget i det hele tatt. TS ønsker ikke operasjon for å se bedre ut, det er for å slippe store fysiske plager. Hadde du sagt det samme til noen som hadde kraftig eksem i ansiktet?

Jeg skjønte egentlig ikke greia helt.. Det funker som et brystløft? Blir TS sine pupper hevet, da? Vurdert å gjøre det samme selv, skjønner du, men vil jo ikke hvis puppene ikke blir pene etterpå..? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...