Gå til innhold

Hvorfor blir snille jenter sett på som svake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrolig mange rundt meg setter trutmunn og bruker et hav av hersketeknikker.

De bruker alle krefter på å framstå som tøffe og bedre enn andre. De er sure eller virker irriterte ut.

Jeg er ganske avslappet i mitt tilfelle, og møter alle med smil og ektefølt glede.

Men merker meg også at dette blir sett ned på av mange i dag..

Blir snille jenter sett på som svake, da de ikke tydelig viser at de er så uendelig mye verdt gjennom overlegen oppførsel?

Har testet ut dette i jobben min hvor vi møter på mange kunder hver dag, og det ser ut som at mange ikke tør å yppe seg på meg når jeg er bestemt og ikke smiler.

Hvorfor er det slik?

Anonymous poster hash: 9cf2a...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stort sett snill og grei og smiler og ler masse, men har vel aldri opplevd at noen har sett på meg som svak. 

Så skjønner ikke helt hva du mener altså, er det i sammenheng med en typ kundeservice-stilling?

Jeg tenker det må være noe mer konkret enn i livet generelt, for man trenger ikke være sur for å få respekt eller bli sett på som sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du tenker å debattere i tråden. men merker svært godt fra andre kvinner at jeg blir sett ned på som en naiv jente, samme fra kolleger og eventuelle business partnere.
Kvinner mistenker meg alltid for å være falsk og blir utrolig falske selv og det er forferdelig slitsomt når jeg er genuin i det jeg gjør og sier.
Kolleger tenker nok at jeg ikke har så mye bein i nesa, men så er det jeg som har ordnet firmaet de største avtalene og reddet situasjonen der andre ikke har rukket deadline så enkelte skjønner mer av meg nå.

Jeg syntes ikke andres "slemhet" og falske portretteri om hvor kule og populære de er, skal ødelegge for sin egen godhet. Vil ikke forandre meg selvom noen tror at jeg er dumsnill.

Anonymous poster hash: 7082f...574
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille mennesker blir ofte sett på som svake.

Det har nok noe å gjøre med at de som er veldig snille gjerne faktisk er svake, og vi mennesker er veldig flinke til å generalisere.

Vi blir alle sammen forhåndsdømt på urettferdig måte av og til, man må bare finne seg i det.

Anonymous poster hash: 77764...245
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...