Gå til innhold

Veid og funnet for tung...


Gretro

Anbefalte innlegg

Godt tegn at du flyr på do! :) Da holder kroppen på å kvitte seg med overflødig væske som har en tendens til å samle seg...

Når det gjelder middagen så er nok 18 å foretrekke i steden for kl 20 - men noen ganger lar det seg ikke gjøre. Sørg da for at du ikke spiser en tung middag hvis du spiser sent.

Blir spennende å følge med deg - etter vekttapet de første dagene å dømme, så kommer dette til å bli motiverende for både deg selv og andre! :)

God kveld!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

147,5 tilsammen)

I dag blir den tøffeste dagen så langt, kjenner jeg. Er sliten av mye usikkerhet rundt jobbsituasjon, og vet at det er da jeg pleier å droppe trim og heller stappe i meg godteri og snacks.

Så i kveld må jeg ha en overlevelses-strategi. Tenker at jeg kanskje skal lage meg en liten fruktsalat med litt kesam eller noe sånt, sånn at jeg føler at jeg koser meg selv om det jeg spiser er sunt.

Løper fremdeles på do, ligger på rundt to liter vann om dagen. Er det nok? Ikke bra å drikke for mye heller, vel?

Vekten min er fremdeles noget ustabil. Mannen veide seg fire ganger i går, og fikk samme resultat hver gang. Jeg veide meg ti ganger i dag tidlig, fikk forskjellig resultat de syv første gangene. Kan det være at jeg er så tung at vekten sliter med å være nøyaktig? Den ble kjøpt på lørdag, så det er ikke det at den er gammel, i hvert fall.

Er fremdeles motivert og ved godt mot. Dagen i går gikk strålende! Så blir det tøft i dag, men jeg hadde vel ikke trodd at dette skulle bli lett heller. Må bare ha en strategi for å møte de tøffe dagene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallefall fått en veldig god start! Synes du er kjempeflink jeg. Og det er veldig smart at du har noen gode alternativer til godteri når du kjenner søtsuget. Det finnes mye godt man kan spise som er sunnere enn sjokolade og potetgull!

:tommelsmil: Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jammen er du flink! Ville ikke flydd på vekta så ofte, en blir så frustrert av det, kanskje bedre å sette av en dag i uka, mandags morgen før frokost f.eks. Da nytter det ikke med store utskeielser i løpet av helgen heller :wink: Er du frustrert og har lyst til å spise, skjær opp grønnsaker og lag en dip, holiday m kesam eller noe. Herlig og mye bedre enn sjokolade.

Du er motivert, stå på. Dette klarer du jente!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI! :)

Ikke la deg frustrere av den ustabile vekta!

Syns det er fornuftig av deg å planlegge litt til kveldskos når du vet at du kommer til å få lyst på noe - og frukt og grønt kan du jo spise masser av da - og dip av kesam/kesamlight kan du spise med god samvittighet.

Kjøpte meg noe å knaske på her forleden, tørkede ananasbiter. Det var sinnsykt godt - men det anbefales ikke- for når jeg titta å innholdet, så så jeg at de var tilsatt sukker...100 g gav 90 kcal. (Usukra ananas i boks inneholder 60 kcal... :wink: )

Det er ikke ALLTID at frukt er et bedre alternativ enn frukt! :ler:

Håper du er ved godt mot! :)

Ha en fin dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Heisann,

ville bare ønske deg lykke til!

Virker som du har en fin plan!

Jeg har oxo tatt kampen mot kiloene...og finner masse motivasjon her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle hilsener!!!! Det er så koselig å komme hit inn og se at dere har lagt igjen gode ord til meg, det er en god motivasjon!

I dag er første dagen denne uka at jeg ikke har kommet meg ut for å gå tur. Hver eneste dag har jeg gått til jobben, det er gode 30 minutters tur. Tre av dagene i forrige uke gikk jeg også hjem fra jobben, det er mye oppoverbakke, så det er ca 40 minutters gåtur. Og i går gikk mannen og jeg tur på ca 45 minutter.

Burde helt klart vært ute en tur i dag også, men har kost meg innendørs med forskjellige prosjekter. Får heller ta det igjen til uka!

Sliter veldig med ustabil vekt, aner faktisk ikke hva jeg veier eller om jeg går opp eller ned. Den er splitterny, ble kjøpt forrige helg, så jeg kan nesten ikke kjøpe ny heller. Og siden den viser riktig og stabil vekt på mannen, går jeg ut i fra at den sliter fordi jeg er for tung. Ikke så morsomt å innse det, akkurat...

Men mannen sier at jeg får bare fortsette og så gå på vekta hver dag, da vil jeg jo plutselig en dag være lett nok til at den klarer å være stabil...

I helgen er det maten som er det største problemet, synes jeg. Jeg er flink til å kose meg med maten, og det var voldsomt uvant å ikke kjøpe verken snacks eller sjokolade eller noe sånt da jeg handlet til helgen. Har hatt en plate med Freia Dark Premium liggende i skapet, tok en bit på fredagskvelden, men ikke noe etter det. Prøver å kose meg med frukt, men det er liksom ikke det samme som sjokolade....

Har to sånne koseting som jeg bruker som godterierstatning, da. Det ene er melonyoghurt med oppskåret eple. Det andre er cottage cheese med lettbringebærsyltetøy. Si fra hvis dere vet om noe annet som kan funke! :wink:

Er blitt voldsomt kroppsfokusert denne uka. I går da vi gikk til byen kikket jeg på alle jentene... Kjenner at jeg skulle gitt så mye for å ha en sånn kropp som mange av dem har! Jeg har et "godt hode" eller hva jeg skal si, men skulle faktisk gjerne vært "dum" for å ha en sånn kropp. Dumme tanker, jeg vet det. Men hvorfor er det ingen som kan finne opp en sånn knapp som man kan trykke på og så blir man tynn??? :-(

Jaja. Snart er det ny uke og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Synes du er flink, jeg. Du har gått tur nesten hver dag, det er mer enn mange andre klarer.

Hvis du har lyst på noe søtt, så prøv å vent et kvarter. Imens finner du på noe for å aktivisere deg. Som oftest har da lysten gått over. Eller du kan gjøre det slik at du må bevege deg ut av huset for å få tak i godtet. Da frister det nok ikke like mye...

Søtsug er som oftest psykisk betinget, og når man småspiser mellom måltidene, er det ofte fordi man kjeder seg. Prøv å skrive matdagbok, og skriv ned hva slags følelser du har når lysten kommer over deg. Kanskje er du rastløs, frustrert eller kjeder deg?

Lykke til på veien til et lettere liv! :)

~Ethereal~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia gretro!

Du er jammenmeg flink!

Virker som du har motivasjonen til de store endringene nå.

Så blås i den vinglete vekta. Den blir nok litt mer stabil etterhvert, som din mann sier.

Tipper du begynner å merke det litt på kroppen allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Titter innom deg for å finne motivasjon! :)

Du har vært kjempebra på å gå turer den siste uka - noe jeg ikke kan si at jeg har vært...litt skrall om dagen, og det går utover gåturene...

Håper du fortsatt ser resultater til tross for den dumme vekta!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skjer om dagen, så jeg har ikke lagt hele sjelen min i slankingen denne uka. Men føler ikke at jeg har sprukket eller noe heller, det er bare andre ting som kommer før for noen dager.

Går og går til jobben, prøver å gå hjem også, men synes det er tyngre etter en lang og hard arbeidsdag. Vet at dette ikke er nok trening i lengden, men inntil videre begynner jeg her, gjør det til en vane og så ser vi hva som skjer.

Godteri og snacks er min største last. I løpet av disse to ukene jeg har holdt på, har jeg kun spist to ruter med Freia Dark Premium, det var forrige fredag. Etter det har sjokoladen ligget åpnet i skapet, men jeg har ikke rørt den. Stolt av det! Det går i banan, druer, kiwi, epler, yoghurt og så cottage cheese med lettsyltetøy hvis jeg virkelig skal kose meg.

Fremdeles et langt lerret å bleke når det gjelder maten, men jeg er i hvert fall på rett spor. Det er viktig for meg at det ikke er noe sånn asketisk og strengt, det kan jeg ikke leve med resten av livet.

Har hatt veiepause noen dager nå. Har ikke tid til å gå på vekten 15 ganger hver morgen og skrive ned hva slags resultat jeg får for så å se om den kanskje til slutt viser EN vekt. Forrige uke viste den alt mellom 149,5 til 147,1 med noen sekunders mellomrom.

Men i dag gikk jeg på vekten igjen, hadde litt ekstra tid på morgenen. Og selv om den ikke var helt stabil nå heller, så var den faktisk helt nede på 144-tallet!! :o Av 7 veiinger, viste tre av dem 146,1. Ingen var over 147....

Så om den fremdeles ikke er så stabil, så er det i hvert fall en nedgang, kan dere ikke være enig med meg i det? Og hvis jeg skal stole på 146,1 - så er jo det faktisk ned 4,7!!! :o

Føler meg ikke egentlig noe lettere, men kjenner at gåingen går bedre. I helgen skal jeg prøve å komme meg ut på noen skikkelig turer. Skal også veie meg på den vekten jeg brukte den første gangen jeg veide meg, tror den er mer stabil enn min egen.

Holder motet oppe, spiser ikke vaffel etter lunsj selv om jeg har veeeeeldig lyst på, og går målbevisst forbi godtehylla. Så får resten komme etterhvert, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal ta hintet fra vekta jeg - om den viser 4,7 kg ned så er det SINNSYKT bra!!! Og jeg syns du skal ta kreditt for hvert gram! :Nikke:

Man må begynne i det små med trimminga, og det å gå er jo det aller, aller beste! Om ikke så lenge blir det en vane, og du kommer til å "måtte" gå - fordi du ikke har samvittighet til å la være! :wink:

DET er en god, god følelse!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Gretro!

Ser det er lenge siden du har oppdatert oss...

Du må gjøre det snart :-) Følger med deg, vettu!

Ønsker deg en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hallo Hallo.

Nå har jeg lest litt her og håper at du fortsatt har klart å holde motivasjonen oppe.. Samme hva så håper jeg at du får en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Beklager at det har vært så langt mellom oppdateringene fra meg i det siste!

Jeg lever og er i fin form. Har vært veldig mye på jobben de siste ukene, mye usikkerhet og mye jobbing, så jeg har rett og slett ikke hatt overskuddet til å komme meg inn hit og oppdatere.

Men det går ganske fint med meg! Har ikke vært på vekta disse ukene heller, men spiser så godt som ikke godteri, og er flink med maten. Trimmen er det verre med, jeg er ikke vant til å sette av tid til å trimme når det er mye å gjøre. Alt går liksom foran trening, hvis dere skjønner. Venner, mannen, jobben, familie og litt hobbyer.

Men nå roer ting seg ned, og jeg ser for meg at jeg skal få tid til å gå meg noen lange turer. Sånn som hverdagen ser ut for meg framover, tror jeg det skal gå bra. Gleder meg til det også, jeg liker egentlig å være i bedre form enn det jeg er nå....

Takk for at dere henger med her inne, etter en kort pause skal jeg komme enda sterkere tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...