Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #1 Del Skrevet 27. september 2004 Tar opp fag fra videregående neste år, for å få studiekompetanse. Har jobbet på kontor i noen år, og er nå arbeidsledig. Er hjemme med barn, og lurer på om det er veldig negativt å gå hjemme med dagpenger til høsten kommer og jeg begynner på skolen? Vesla er ett år, og jeg kunne ha lyst til å være hjemme med henne, og dagpengene utgjør mer enn jeg kan få ved å jobbe deltid. (Kan ikke jobbe fullt, mannen jobber offshore) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #2 Del Skrevet 27. september 2004 Du behøver ikke si til arbeidsgivere senere at du fikk dagpenger da. Bare si du ville være hjemme med barna og hadde mulighet. Lykke til med skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #3 Del Skrevet 28. september 2004 Dersom det økonomiske er saken, så kan du kanskje vurdere å være dagmamma? Da får du muligheten til å være hjemme også. Forøvrig er det akseptert å være hjemmeværende. Det gir jo pensjonspoeng også nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #4 Del Skrevet 28. september 2004 Er man dagmamma er man ikke aktivt arbeidssøkende og kan ikke få dagpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 Nei, men når det bare er snakk om et år er man kanskje ikke aktivt søkende i utgangspunktet? Hun ønsker jo å være hjemmeværende. Derfor foreslo jeg dagmamma som alternativ for å slippe å få arbeidsledighetstrygd. Så får man ikke hull i søknaden (selv om å være hjemmeværende er akseptert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Hun sier klart og tydelig at hun vil være hjemme MED dagpenger uten å være aktivt arbeidssøkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå