AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #61 Del Skrevet 26. oktober 2015 Å miste kjæledyr og andre familiemedlemmer Ellers, lungeemboli Så fødselAnonymous poster hash: c4d2f...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. oktober 2015 #62 Del Skrevet 26. oktober 2015 Gallesteinanfall Spinalhodepine (lå i tre døgn, måtte tilbake på operasjonsbordet for å tette hullet med en blodpatch) Svangerskap utenfor livmoren, egglederen sprakk og jeg holdt på å stryke med. Av litt mere banale ting så var det hysterisk vondt da jeg knakk lilletåa pga jeg mistet en maisboks med kanten rett på leddet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #63 Del Skrevet 26. oktober 2015 * Føde. På det værste med rier, fikk jeg nesten ikke puste heller, så det ble litt av en utfordring. Prøvde ut pusteteknikker, men de hjalp ikke for meg. Epiduralen ble redningen for min del. Det værste var vel ikke selve fødselen, men smertene. Måtte klippes, men hadde epidural, så la ikke merke til det. La ikke merke til at de satte i epiduralen engang. Men i ettertid så er smertene glemt, og jeg husker bare det fine som kom ut av alt det vonde <3 Det overgår alt Husker hvor vondt det var, men klarer ikke forestille meg den smerten i ettertid, den må nesten oppleves for å vite. Rart det der.. * Måtte syes, så smertene de dagene etter fødsel når man skulle dusje/gå på do, var grusomme. Var behagelig å ligge ihvertfall, så lå mye * Migrene. Grusomt. * Brystsmerter/muskelsmerter. Vært noen turer til lege..! * Menstruasjon. Heldigvis er det sjeldent smertene kommer nå. Har p stav, så de forsvant når den kom. Men bare det å røre på øyet fikk kroppen til å utløse ny krig i kroppen, og gjorde utrolig, utrolig vondt! Ibux og paracet var min bestevenn den dagen i mnd før * Sorg..det er vel det verste av alt. * Visdomstenner. Har alltid hatt pene tenner og null hull, men når jeg fikk beskjed for et par år siden (er 25 nå), om at jeg måtte trekke visdomstenner, knakk jeg sammen i gråt i tannlegestolen. Har skrekk for å trekke..må jo snart gjøre noe, for det er til tider vondt..grusomt vondt. * Bekkenløsning.. Av og til er det så ille at jeg ikke klarer å gå på det ene beinet. Legger jeg vekt på det beinet under bekkenløsningen, så faller jeg sammen. Tror det het bekkenløsning.. * Brekke armen. Brakk armen etter å ha syklet. Ramlet på asfalten med sykkel. Au.. * Urinveisinfeksjon... * Angst.. Anonymous poster hash: 20a31...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #64 Del Skrevet 26. oktober 2015 1. Kjærlighetssorg. 2. Dagene etter brystoperasjon. 3. Nyrebekkenbetennelse. Anonymous poster hash: b6513...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #65 Del Skrevet 26. oktober 2015 Kreftsmerter. En knyttnevestor svulst i underlivet. Gikk på morfin i åtte måneder. Anonymous poster hash: 9605c...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #66 Del Skrevet 26. oktober 2015 1) Fødsel 2) Fødsel 3) Kraftig dobbeltsidig lungebetennelse (med innleggelse) Anonymous poster hash: b6312...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #67 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hadde en tom hudtapp etter en utvending hemoride som var i veien. Den var ca 3 cm lang, og megairriterende. For ikke å snakke om stygg å se på. Jeg hadde lest at man i noen tilfeller knytter strikk om hemorider, så de dør og faller av. Det jeg ikke hadde fått med meg var at man gjorde dette kun på innvendige hemorider. Så jeg knyttet tanntråd stramt rundt denne hudtappen. Gikk fint de første par timene. Så gikk det ikke så fint lenger, den ble fylt med blod som ikke kom seg noen veier. Etter mange søvnløse timer, tidlig om morgenen, var jeg i sånn smerterus at jeg tok en saks og klippet opp det som var blitt en utsprengt, blodfylt drue. Lettelsen var enorm, men jeg svimte av der på badegulvet. Tanntråden var jeg så flink til å knyte stramt at den fikk jeg ikke av. Gikk jeg til legen? Nei, skammen var for stor. Det tok 14 smertefulle dager med sårvæske og blod piplende hele tiden før den falt av. Heldigvis greide jeg å unngå betennelse, og rævhullet mitt er atter vakkert (jeg er en idiot). Neste gang jeg får en slik lur ide, så skal jeg la det være med ideen. Jeg har født barn uten bedøvelse, hatt tromboserte hemorider, operert visdomstenner som har fått meg til å gråte av smerte etterpå, og ingenting kan sammenlignes med denne smerten. Og den var i høyeste grad selvpåført. Jeg sier det gjerne igjen. Jeg er en idiot! Anonymous poster hash: 87b51...569 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 26. oktober 2015 #68 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har ikke opplevd så mye fysisk smerte, men tannpine er HØYT på min liste i alle fall. Det er et par år siden, men husker det veldig godt. Trodde jeg skulle dø av smertene. Det var så forbanna vondt! Lå bare og gråt i smerte. Fikk heldigvis fort time hos tannlegen, men det var grusomt når det sto på som verst. Ingenting funker og gjør det noe bedre. Eneste du kan gjøre er å vente på timen. Håper jeg aldri må oppleve det smertehelvete igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #69 Del Skrevet 26. oktober 2015 ensomhet Anonymous poster hash: 4d35a...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crizpo Skrevet 26. oktober 2015 #70 Del Skrevet 26. oktober 2015 Cyste på eggstokken som sprakk Magekramper (bivirkning av en antibiotika jeg ikke tålte) Kraftig solbrenthet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #71 Del Skrevet 26. oktober 2015 Klasehodepine (også kalt selvmordshodepine). Trodde faktisk jeg skulle dø da jeg fikk mitt første annfall. Anonymous poster hash: 99ed7...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #72 Del Skrevet 26. oktober 2015 Sterk kyssesyke (strøk nesten med), fjerning av mandler, nyrebekkenbetennelse og medisinsk abort. Men ingenting slår angsten og panikkanfallene jeg innimellom har. Vil heller ha alle de førstnevnte smertene i en og samme gang enn angsten. Anonymous poster hash: 36e3c...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #73 Del Skrevet 26. oktober 2015 Blindtarmbetennelse uten tvil.Var et smertehelvete både i forkant og etter operasjonen. Anonymous poster hash: 15e8b...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2JZ Skrevet 26. oktober 2015 #74 Del Skrevet 26. oktober 2015 23 timer med intense rier og ingen bedøvelse. Fikk antibiotika samtidig hver 3 time som gjorde at jeg spøy og dreit i ett sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 26. oktober 2015 #75 Del Skrevet 26. oktober 2015 Når jeg leser her hvor mye vondt dere har vært igjennom, så innser jeg hvor heldig jeg har vært/er. Dere er helt råe! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. oktober 2015 #76 Del Skrevet 26. oktober 2015 Finger med skarp negl rett i øyet. Stor rift i hornhinnen. Kunne ikke åpne øyet på to døgn. Var som å gå med masse sand konstant på øyet. Rett og slett tortur. Sliter fremdeles med det øyet til tider. Fødsel, i det ungen skulle trykkes ut. Oh my! Rier var til å leve med, men de pressriene..aldri mere! Kom noe godt ut av det da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #77 Del Skrevet 26. oktober 2015 Kom på en ting til; det var jævelig vondt å knekke tåen tvert av. Hvem skulle tro en tå kunne gjøre så vondt. Anonymous poster hash: b136e...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinder Skrevet 26. oktober 2015 #78 Del Skrevet 26. oktober 2015 Migrene og urinveisinfeksjon. Heldigvis ikke samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #79 Del Skrevet 26. oktober 2015 Fødsler og tannpine. Det er mulig at fødslene ( bortsett fra en) var vondest, men da fikk man i det minste en stor "belønning" etterpå. Ved tannpine er den eneste belønningen at det går over, når du endelig får time hos tannlegen. Gikk på masse smertestillende ved tannpinen, men har ikke brukt smertestillende ved fødslene, bortsett fra narkose ved en svært langvarig fødsel, som endte som hastesnitt, da jeg fikk førstemann. Anonymous poster hash: bfafc...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. oktober 2015 #80 Del Skrevet 27. oktober 2015 Kom på en ting til: Salmonellainfeksjon, tyfiod feber og blodforgiftning etter en tur i Afrika. Var så vanvittig dårlig, lå i to uker på isolat og fikk flere ganger antibiotika og smertestillende intravenøst. Antibiotikaen var så sterk (husker ikke typen, men den brukes mot miltbrann) at årene ble ødelagte og ny veneflon måtte settes hver dag. Anestesi måtte tilkalles når veneflonen skulle settes, og de satte den virkelig overalt, alt fra anklene til hodebunnen! Heldigvis oppi det hele så ble jeg smittet en av de siste dagene på tur, så jeg rakk å komme meg hjem før jeg ble skikkelig syk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå