AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #41 Del Skrevet 25. oktober 2015 Fødsel kommer egentlig øverst, da smertene i seg selv er ubeskrivelige. Men det er uansett langt nede på listen, ettersom jeg gikk helt inn i min egen verden, og har ingen vanskelige følelser/tanker i ettertid. Jeg tar heller en ny fødsel fremfor andre smerter, mest fordi andre ting er så "unødvendige", fødsel har mål og mening. Om noen skjønner hva jeg mener.. Tannverk og smerter pga tenner er grusomt. F.eks en visdomstann som ikke kommer opp, blir betent og må opereres ut. Dum som jeg er så går jeg litt for lenge før jeg går til tannlegen, for "det går kanskje over". Smerten som kommer i etterkant er like ille, men da er det en helt annen type smerte, som man vet går over. Migrene er en annen. Om jeg ikke rekker å ta tabletter ligger jeg oftest utslått i ett døgn. Kaldsvetter, kaster opp, har vondt ved hver minste bevegelse, lyd eller lysglimt. Enda verre når man ikke vet om det tar 20 eller 40 timer, og hvert minutt virker evigvarende. Anonymous poster hash: f2584...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #42 Del Skrevet 25. oktober 2015 Å trekke dem er bare barnemat i forhold til smertene når de vokser ut (eller ikke får til å vokse ut og bare presser mot tannkjøttet). Jeg har lav smerteterskel og skikkelig tannlegeskrekk, og jeg må si at det er mye som kommer over trekking/operering av visdomstenner på lista over smertefulle opplevelser. Å trekke de er forresten kjapt gjort, operasjon tar litt lengre tid (ca 30 sek på å trekke, 30 min på operasjon). Anonymous poster hash: 95c2c...7ff Hvor vondt det gjør etter å ha operertut visdomstenner er veldig individuelt; avhenger av nervebane i kjeven, hvordan tannen vokste, hvor hardthendt kirurgen må være for få den ut. Jeg hovnet veldig opp etter og hadde blåmerker i halve ansiktet og nedover halsen. Men, good riddance. Anonymous poster hash: b136e...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #43 Del Skrevet 25. oktober 2015 Neiiiiii ..... Jeg har to jeg må få ut For de fleste går det helt fint. Særlig i overkjeven, men også underkjeven pleier å gå bra. Jeg har tatt to stykker, og utover at det var litt upraktisk å passe på det området var det helt uproblematisk. Litt øm, ellers ingen smerter som helst, og det selv om de var mildt sagt vanskelige å få ut. Hvis det først blir ille kan det visst bli skikkelig jævlig, men det er ganske sjeldent. For min del er nok det vondeste jeg har opplevd det å bli skutt. Etter et par helt forferdelige sekunder gikk det greit de første minuttene pga. adrenalinet, men da det først ga seg var det helt vanvittig vondt. Måtte også ta blindtarmen en gang, og det var definitivt vondt, men sammenlignet med skuddskaden var det faktisk peanuts. Tror heldigvis jeg har en ganske høy smerteterskel. Anonymous poster hash: 46ecc...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Erica Skrevet 25. oktober 2015 #44 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) NasseNøff, on 25 Oct 2015 - 01:16, said:NasseNøff, on 25 Oct 2015 - 01:16, said: Flere nevner visdomstenner, jeg blånekter å trekke mine for jeg har hørt at det gjør vondt. Har brukt 4 år på å komme ut, tre av 4 er nå halvveis ut (kun en er helt ut). Huff, visdomstenner er nå dritt Min erfaring er at visdomstennene faller ut av seg selv - er bare bedøvelsen som gjør vondt... Men jeg tror nok at de som f.eks. må dele visdomsjekselen og trekke del for del ut, gjør betraktelig vondere i etterkant, men ikke verre enn at man overlever på Paracet + Ibux i høyere doser (i følge min kjære), men her er vi jo forskjellig skrudd sammen. Kvinner har høyere smerteterskel enn men... og håper du kan beholde dine visdomsjeksler... Vær nøyen med å pusse de, så trengs de i hvert fall ikke og trekkes pga. hull... Endret 25. oktober 2015 av Erica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Erica Skrevet 25. oktober 2015 #45 Del Skrevet 25. oktober 2015 Det var ekstremt vondt å få satt bedøvelse bak øyet (jeg hørte det knaste i brusk osv.) og når bedøvelsen ble satt føltes det som om øyet skulle sprenges i stykker. Deretter kjente jeg ikke noe mer fysisk vondt, men det var ekstremt ubehagelig og vemmelig å høre slurping og slarping under den prosessen det var å fjerne øyet uten å skulle fjerne slimhinnene... Men det verst smertefulle er det jeg står i nå om dagen: Daglige urinblærekramper. En natt satt jeg i 3 eller 4 timer og gråt sammenhengende tvekroket av kramper i urinblæren, og siden jeg krympet meg slik pga. smertene fikk jeg kramper i magemusklene... Neste formiddag fikk jeg OxyContin (dobbelt så sterkt som morfin) av legen. To dager senere ble krampene ekstreme igjen og skjøt igjennom på tross av 30 mg OxyContin - jeg tør ikke tenke på hvor smertefult det hadde vært uten smertestillende... Merk: Vi har alle ulik smerteterskel og noe som kan høres ut som en bagatell for en person kan være uutholdelig for en annen. 10. Du har sannsynligvis ikke en høy smerteterskel, til tross for hva helsepersonell forteller deg. Noen behandlere får pasientene til å føle seg bedre ved å si at de har en "høy toleranse for smerte". Denne uttalelsen kan få deg til å føle deg bedre, men støttes ikke av forskning. Det er et verktøy som kalles for et algometer som undersøkes i kliniske omgivelser for å objektivt måle smerte, men det er foreløpig lite data for å støtte hva som egentlig er en "høy smerteterskel". Kilde: 10 ting du kanskje ikke vet om smerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaperFlower Skrevet 25. oktober 2015 #46 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nyrestein (eller nyregrus som legen min kalte det). Jeg går ut ifra at det var det, for når jeg beskrev symptomene til legen min i etterkant sa han at det mest sannsynlig var det. Opplevd det 2 ganger, kastet opp og holdt på å besvime begge gangene. Når jeg ikke satt med hodet i doskåla, lå jeg i senga mi og vridde meg i smerte non-stop. Aldri trodd at noe kunne gjøre så vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #47 Del Skrevet 25. oktober 2015 Gallesteinsanfall eller da jeg skulle dra ut tampongene fra nesen etter en neseoperasjon... Sistnevnte var så jævlig, at dere skulle bare ha visst!!!! Mentalt... Bare generell skuffelse. Skuffelse over alt og alle. Følelsen av å ikke se noe lys i tunnelen, over en periode på kanskje to år. Vanskelig. Anonymous poster hash: 15a44...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissGrey Skrevet 25. oktober 2015 #48 Del Skrevet 25. oktober 2015 Gallesteinsanfall med betennelse i galleveiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #49 Del Skrevet 25. oktober 2015 Migrene Har født to ganger, fjernet slle visdomstenner samtidig, fjernet mandler og hatt slimposebetennelse i armen og dette er jo også vonde ting men om man har ekte migrene smer det det verste av altAnonymous poster hash: 2012e...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #50 Del Skrevet 25. oktober 2015 For de fleste går det helt fint. Særlig i overkjeven, men også underkjeven pleier å gå bra. Jeg har tatt to stykker, og utover at det var litt upraktisk å passe på det området var det helt uproblematisk. Litt øm, ellers ingen smerter som helst, og det selv om de var mildt sagt vanskelige å få ut. Hvis det først blir ille kan det visst bli skikkelig jævlig, men det er ganske sjeldent. For min del er nok det vondeste jeg har opplevd det å bli skutt. Etter et par helt forferdelige sekunder gikk det greit de første minuttene pga. adrenalinet, men da det først ga seg var det helt vanvittig vondt. Måtte også ta blindtarmen en gang, og det var definitivt vondt, men sammenlignet med skuddskaden var det faktisk peanuts. Tror heldigvis jeg har en ganske høy smerteterskel.Anonymous poster hash: 46ecc...118 For min del er å operere ut visdomstenner det verste. Jeg ville heller født igjen, flere ganger. Første jeg opererte ut gikk operasjon greit, men fikk betennelse etterpå og smertestillende fungerte ikke før jeg begynte på antibiotika. Var hjemme fra jobb en uke. Andre gangen var det vanskelig å operere ut tanna. Den måtte deles i seks deler før de fikk ut alt, og kirurgen var fryktelig hardhendt. Jeg var skikkelig blå og hadde gapesperre flere dager. Var hjemme ei uke fra jobb den gangen også. Jeg måtte virkelig ta meg selv i nakkeskinnet for å bestille time etter første operasjon. Jeg drøyet lenge. Men er veldig glad nå for at de er borte.Anonymous poster hash: 0e974...de5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #51 Del Skrevet 25. oktober 2015 For de fleste går det helt fint. Særlig i overkjeven, men også underkjeven pleier å gå bra. Jeg har tatt to stykker, og utover at det var litt upraktisk å passe på det området var det helt uproblematisk. Litt øm, ellers ingen smerter som helst, og det selv om de var mildt sagt vanskelige å få ut. Hvis det først blir ille kan det visst bli skikkelig jævlig, men det er ganske sjeldent. For min del er nok det vondeste jeg har opplevd det å bli skutt. Etter et par helt forferdelige sekunder gikk det greit de første minuttene pga. adrenalinet, men da det først ga seg var det helt vanvittig vondt. Måtte også ta blindtarmen en gang, og det var definitivt vondt, men sammenlignet med skuddskaden var det faktisk peanuts. Tror heldigvis jeg har en ganske høy smerteterskel.Anonymous poster hash: 46ecc...118 Skutt? Hjelpe meg, hvordan skjedde det? Anonymous poster hash: 0e974...de5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #52 Del Skrevet 25. oktober 2015 Å være skikkelig kvalm. Bakrus feks. Kastet opp 10 ganger på èn dag. Anonymous poster hash: b028a...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #53 Del Skrevet 25. oktober 2015 Magesmerter etter å ha tatt mye smertestillende og antibiotika på tom mage. Jeg har hatt blindtarmbetennelse, operert ut visdomstenner og har migrene og ingenting av dette kommer i nærheten av den smerten. Anonymous poster hash: d734a...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonush Skrevet 25. oktober 2015 #54 Del Skrevet 25. oktober 2015 Gallestenanfall. Trodde jeg skulle dø Anonymous poster hash: 9912c...b27 Hatt gallestensanfall flere ggr, både mens jeg hadde galleblære og etter jeg opererte det bort også. KJennes som knivstikk i magen, og varte i over en time av gangen. Helt forferdelig. MEN etter at jeg fikk nakkeprolaps, som varte i flere måneder, må jeg si at det var dessidert det verste. Hadde lyst til å hogge av meg armen, gikk på morfin tbl (alt annet ble forsøkt uten hell) i flere mnd, men endte på sykehuset for intravenøs smertebehandling. Endret seg da jeg ble operert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 25. oktober 2015 #55 Del Skrevet 25. oktober 2015 Psykisk: da hunden døde Fysisk: mensensmerter jeg noen ganger kan få. Er helt uholdelig og jeg spyr av smertene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #56 Del Skrevet 25. oktober 2015 Noen av det vondeste jeg har opplevde er: 1. Kjærlighetssorg 2. Knekte ankelen da jeg tryna ned ei trapp 3. Panikkanfall 4. Sydde et kutt i tåa uten bedøvelse Anonymous poster hash: c46a8...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 25. oktober 2015 #57 Del Skrevet 25. oktober 2015 Brekke håndleddet. Har gjort det to ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #58 Del Skrevet 25. oktober 2015 Har fjernet 3 av 4 visdomstenner, to av dem måtte knuses og bli plukket ut i biter pga lange, skjeve røtter. Det var vondt ja, aller mest i dagene etterpå; men med smertestillende gikk det fint. Jeg sitter og grøsser av det jeg leser her i tråden, men tanken på at jeg før eller senere må trekke tann nr 4 tar jeg med knusende ro. Det som derimot er ufattelig smertefullt er kombinasjonen forstoppelse + diaré. Jeg har IBS og har hatt noen episoder der jeg har vært veldig hard i magen og så fått i meg et eller annet som har fått kroppen til å ville kvitte seg med alt - nuh! Så ender man opp med magen full av flytende lava og utgangen blokkert med asfalt-biter, og veklser mellom å prøve å holde seg fast på dosetet og å ligge på badegulvet fordi man holder på å svime av, splitter naken pga voldsomme heteslag og kaldsvette (oh the dignity ), før ting endelig, sakte, sakte, begynner å bevege seg og man endelig får djevelskapen ut av kroppen, gjerne med litt blod fordi tarmene er blitt så herjet med. Takk og lov for at jeg hittil bare har opplevd dette på hjemmefronten og ikke på besøk hos noen eller på et offentlig sted :/ Migrene er også grusomme greier! Anonymous poster hash: 17b6f...194 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #59 Del Skrevet 26. oktober 2015 Har ganske høy smerteterskel. Gikk med nyrebekkensbetennelse i flere uker fordi jeg ikke mente at det var vondt nok til å dra til legevakta. Når det er sagt, verste fysiske smerte jeg har opplevd har vært menssmerter faktisk. Har hatt noen runder hvor ting har vært så vondt at jeg har begynt å gråte og hvor jeg ikke kunne bevege meg opp fra senga. Skjer heldigvis ikke ofte, har som regel veldig korte/lette menstruasjoner. Psykisk vil jeg si at det er veldig vondt å gå med depresjon i lengre perioder. Til slutt hadde jeg konstant fysisk smerte i brystet. Anonymous poster hash: 88f29...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #60 Del Skrevet 26. oktober 2015 Gastroskopi (jeg var uheldig), måleutstyr i hovedpulsåre, ørebetennelse (var en ekstra ille type infeksjon jeg ikke husker navnet på). Men ingenting slår psykisk smerte; sorg og depresjon etter dødsfall. Jeg liker heller ikke det jeg leser om visdomstenner...må nok fjerne snart 😢Anonymous poster hash: 9ecc3...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå