AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1 Skrevet 24. oktober 2015 Hei! Jeg er ei jente på 25 år. Er til vanlig frisk og rask. Helt til i sommer, da energien min plutselig forsvant totalt. Jeg måtte legge meg ned og sove på sofaen midt på dagen når jeg hadde anledning!! Dette er IKKE likt meg. Har også leddsmerter (kjennes ut som influensa-smerter) innimellom i armer og bein. Jeg trente 5 dager i uken på det tidspunktet energien min forsvant, og tenkte jeg var overtrent. Gikk så et par uker uten trening, deretter har jeg trent 3-4 ganger i uken. Jeg må tvinge meg på trening, og har ofte dårlige treninger, siden jeg knapt orker å løfte armene over hodet. Blitt svakere i armene, føler jeg og alt føles ut som et ork. Jeg har ofte diarè, alt fra flere ganger i uken til at det går et par-tre uker mellom hver gang. Er ofte svimmel og har nylig fått påvist høyt blodtrykk (noe jeg heller aldri har hatt før..) som viste 150/100... !! I de siste par ukene har jeg også hatt mye vondt i hodet og trykk i ørene. Trykk og smerte i hodet blir verre om jeg bøyer meg ned, eller skifter fra sittende til stående stilling. Jeg har det fint ellers i livet, så tror nok ikke det er snakk om en depresjon. Er ellers frisk og går ikke på noen faste medisiner. Jeg har fått time hos nevrologisk, men det er om en stund. Og siden jeg bekymrer meg litt (mye) for hva dette kan skyldes, lurer jeg på hva dere tror? Noen erfaringer med det samme, kanskje? Anonymous poster hash: 02b90...58c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #2 Skrevet 24. oktober 2015 Ikke press deg selv til å trene. Slapp av. Gå en rolig tur. Spis sunn og god mat. Anonymous poster hash: 95553...39c 1
Hirondelle Skrevet 24. oktober 2015 #3 Skrevet 24. oktober 2015 Ta en blodprøve og sjekk om du har borreliose!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #4 Skrevet 24. oktober 2015 Ta en blodprøve og sjekk om du har borreliose! Tatt blodprøver, og fått sjekket om jeg har borreliose. Hadde heldigvis ikke utslag på det TS Anonymous poster hash: 02b90...58c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #5 Skrevet 24. oktober 2015 Det høres ut som at du har cøliaki eller annen matallergi/tarmproblemer (lekktarm eller irritabel tarm) eller laktosintolleranse på det du beskriver. Diare vitner til at det er noe i tarmene/magen og problemer i tarmene er veldig vanlig at fører til trøtthet og leddsmerter. Høres ikke ut som noe nevrologisk i mine ører da nevrologi går fra hjernen og dermed ikke ville påvirket tarmene, hilsen legestudent. Anonymous poster hash: d9d7f...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Skrevet 26. oktober 2015 Det høres ut som at du har cøliaki eller annen matallergi/tarmproblemer (lekktarm eller irritabel tarm) eller laktosintolleranse på det du beskriver. Diare vitner til at det er noe i tarmene/magen og problemer i tarmene er veldig vanlig at fører til trøtthet og leddsmerter. Høres ikke ut som noe nevrologisk i mine ører da nevrologi går fra hjernen og dermed ikke ville påvirket tarmene, hilsen legestudent. Anonymous poster hash: d9d7f...c0b Takk for svar. Jeg har blitt sjekket for cøliaki og laktoseintoleranse, uten funn der. Ja, synes selv det er rart jeg ikke blir fulgt mer opp "tarm-messig", i stedet for å gå den nevrologiske veien. Men vi får se hva utfallet blir etter et besøk hos nevrologisk. Håper virkelig de kan finne ut noe, sånn at jeg kan bedre plagene hvertfall Anonymous poster hash: 02b90...58c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #8 Skrevet 3. november 2015 http://www.klikk.no/helse/kosthold/allergi/article1549598.ece Anonymkode: 9cf69...06c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 Mangel på jod, jern eller vitamin D? Anonymkode: 2e8c7...7ad
..... Skrevet 3. november 2015 #10 Skrevet 3. november 2015 Jernmangel og b12 mangel! Om du ikke har sjekket det!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Blitt tatt flere blodprøver. Ikke mangel på noe, heller ikke det dere skriver som tips her :/ Anonymkode: 66a40...3d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 Ts over her :) Anonymkode: 66a40...3d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Det var ca slik ME' en min startet. Forhåpentligvis finner de noe som er enklere å behandle hos deg, men ikke tren for mye og press deg selv til du stuper i mellomtiden. Da kan en evt ME gå fra mild til alvorlig Anonymkode: 0f456...31a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #14 Skrevet 9. november 2015 Huff, får virkelig ikke håpe det er så alvorlig TS Anonymkode: 66a40...3d3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #15 Skrevet 9. november 2015 Noen flere synspunkter? Ts Anonymkode: 66a40...3d3
Gjest ulvepopcorn Skrevet 9. november 2015 #16 Skrevet 9. november 2015 Blitt tatt flere blodprøver. Ikke mangel på noe, heller ikke det dere skriver som tips her :/ Anonymkode: 66a40...3d3Selv om prøvene er normale/innenfor referanseområdet betyr ikke det at de er normale for deg. Sjekket stoffskiftet?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #17 Skrevet 10. november 2015 OK, skjønner Usikker på om det er sjekket! TS Anonymkode: 66a40...3d3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Stoffskiftet bør sjekkes. Anonymkode: 11d90...bf9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #19 Skrevet 12. november 2015 Venninna mi var trøtt og sliten over flere år og gikk gjennom mange utredninger uten særlige funn.Nå har hun fått skrevet ut medisin mot depresjon (ikke fordi hun har dette, men fordi legen mente det skulle stabilisere noe). Dette har hjulpet henne veldig, og hun skal gå på dette i et år for så å trappe gradvis ned. Husker desverre ikke hva det skulle stabilisere eller noe mer enn akkurat dette, men det kan jo være verdt å nevne til legen neste gang du ser han/henne! Lukke til! Anonymkode: d9743...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #20 Skrevet 12. november 2015 Her var det mange ting på en gang. Jeg er ingen lege, så jeg skal ikke stille noen diagnose. Jeg ville bare si at det med tarmene kan ha sammenheng med psyken. Det er ikke sikkert dette er relevant for deg, men jeg ser en som sier hen er legestudent påstår at det ikke kan være psykisk. Det er feil. Mange med meg kan fortelle om vondt i magen når de gruer seg til noe f.eks, ergo henger det sammen med psyken (stress). Får du diaré i spesielle sammenhenger som stresser deg, eller kommer det som lyn fra klar himmel? Den treningen, var det i forbindelse med toppidrett siden det var så ofte? Eller fordi du føler du må (utseendepress e.l)? Du sier du presser deg til å trene, selv om kroppen sier stopp. Er det mye stress med å være flink, få til, prestere? Gjøre ting fordi du føler du må, ikke nødvendigvis fordi du har lyst? Jeg kjenner igjen noe av det du forteller fra da jeg møtte veggen, som det heter på fint. Stress, evig jag, glemme å ta hensyn til seg selv og kroppssignalene. Selv om du "har det fint" og har alt du kan ønske deg, kan det være at kroppen din ikke er enig. Se om du trenger å senke tempo i hverdagen. Tenkte jeg skulle komme med et lite innspill om dette, siden jeg regner med du blir fulgt opp på alle mulige vis når det gjelder det fysiske hos legen. Anonymkode: 6fa35...481
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå