Gå til innhold

Er hun interessert? NB! Langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg deres kloke råd, kjære kvinner.

For å gjøre en milelang historie kort; jeg har lenge hatt et godt øye til ei kollega. Vi har visst om hverandre i et par år, men det er først det siste halvåret vi også har hengt sammen på fritiden og sånn sett blitt mye mer kjent (tatt kaffer, spist middag, vært på loppemarked). Dette er alltid særdeles hyggelig; hun er fantastisk sjarmerende og livlig, og med en humoristisk kvikkhet man sjelden kommer over, men det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss (annet enn klemming).

Hun ble singel på forsommeren etter å ha vært i et mangeårig ekteskap. De har ingen barn.

Problemet nå er at jeg har fått reelle følelser for henne. Utad kan vi nok begge virke ganske flørtete av natur, og dermed er det nok vanskelig å tolke hva vi egentlig legger i det. Nå har det kommet dithen at vi kan snakke timesvis i telefonen, vi oppsøker hverandre automatisk når vi møtes jobb. Vi har utviklet en helt intern humor og er alltid på hverandres bølgelengde.

For et par uker siden fikk jeg et behov for å fortelle henne om hvordan ståa var for min del. Jeg sendte en litt klein melding der jeg anga min interesse for henne som mer enn en venninne. Hun ga meg ikke noe ordentlig svar på den meldingen, men sa bare det man alltid sier: så lenge jeg ikke har problemer med å henge, så hun ingen grunn til å endre noe ved kontakten vår.

Jeg syntes selvsagt dette var ganske trist, men var mest lettet over å ha satt ord på følelsene mine.
Jeg tenkte at det nå bare kan gå "fremover", og at jeg må prøve å glemme henne.

Så skjer det at jeg i går ble bedt på middag til henne. Hun bor for tiden sammen med sine storebrødre, og begge disse var delvis tilstede under måltidet og resten av kvelden som totalt sett ble veldig hyggelig; vi snakka og lo alle sammen. Da klokka hadde passert midnatt kjørte hun meg hjem, det er et stykke å kjøre, men hun insisterte. Vi ble sittende lenge og snakke før hun etter hvert kjørte tilbake til seg selv. Det skjedde ikke noe fysisk mellom oss, selv om jeg selvfølgelig hadde hatt lyst til å gi henne et avskjedskyss. Dette er for øvrig noe jeg ikke hadde våget å gjøre på gjeldende tidspunkt.

Så, nå er mitt spørsmål til dere: kan hun være interessert?

Hilsen en svært forvirra sjel.

Anonymous poster hash: 9623d...68c

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss 

Hun ble singel på forsommeren etter å ha vært i et mangeårig ekteskap.

Utad kan vi nok begge virke ganske flørtete av natur.

Hun ga meg ikke noe ordentlig svar

sa bare så lenge jeg ikke har problemer med å henge, så hun ingen grunn til å endre noe ved kontakten vår.

bedt på middag til henne. storebrødre, og begge disse var delvis tilstede under måltidet og resten av kvelden

Det skjedde ikke noe fysisk mellom oss

Så, nå er mitt spørsmål til dere: kan hun være interessert?

Gitt de kulepunktene jeg hentet fra innlegget ditt tror jeg ikke hun er spesielt interessert for tiden. 

Endret av Overrasket
Skrevet

Gitt de kulepunktene jeg hentet fra innlegget ditt tror jeg ikke hun er spesielt interessert for tiden. 

Du har nok dessverre rett, og er sikkert helt idiotisk av meg å få høye forhåpninger, bare syntes det med den middagen var litt ... oppmuntrende, for å si det sånn. For vel uansett ta det som en kompliment at hun tydeligvis trives i mitt selskap.

TS

Skrevet

Nei, hun virker ikke så interessert. Det er sikkert lurt av deg å ha litt mindre kontakt med henne nå. Behold henne som venninne, men ikke bestevenninne.

Anonymous poster hash: 95349...e29
Skrevet (endret)

Var det bare deg hun inviterte til middag? (foruten brødrene).

I så fall kan det tyde på en viss interesse,men at hun kanskje er veldig forsiktig med å involvere seg med en ny,siden hun nettop er blir skilt,og dere jobber sammen?

Hvis hun virkelig ikke hadde vært interessert i det hele tatt tror jeg hun hadde holdt mest mulig avstand til deg,og ihvertfall ikke invitert deg med på noe,eller insistert på å kjøre deg hjem.Det beste er vel å fortsatt holde på den gode vennskapelige tonen,og se hva som skjer uten å ha store forventninger.

Endret av Sandie
  • Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Du har nok dessverre rett, og er sikkert helt idiotisk av meg å få høye forhåpninger, bare syntes det med den middagen var litt ... oppmuntrende, for å si det sånn. For vel uansett ta det som en kompliment at hun tydeligvis trives i mitt selskap.

TS

Middagen hørtes hyggelig ut, men det var det med å ha brødrene (delvis) tilstede jeg reagerte på. Det høres ikke ut som om hun forsøkte å sjekke deg. 

Det eneste jeg kan se som teller i din favør er at hun er nyskilt. Det KAN hende at hun bare trenger litt tid, men det er litt vanskelig å vite sikkert uten at hun gir noen helt klare tegn.

Jeg synes nok også at svaret hun ga "så lenge du fortsatt vil henge med meg" er et litt tydeligere svar enn du kanskje har lyst til å innse? 

Skrevet

ja. det kan jo være...  :Knegg:

Anonymous poster hash: 2ae9b...5ce
Skrevet
Jeg synes nok også at svaret hun ga "så lenge du fortsatt vil henge med meg" er et litt tydeligere svar enn du kanskje har lyst til å innse? 

Det var kanskje mer i retning "så lenge det ikke blir vanskelig for deg (følelsesmessig...) å fortsette å ha kontakt med meg, ser jeg ikke noen grunn til at vi skal endre noe".

Men dere har sikkert rett, og jeg er muligens altfor godtroende og naiv.

Det skal sies at den ene broren knapt var tilstede, og at den andre mer tilfeldigvis skulle ha middag enn at det var veldig planlagt at alle fire skulle spise sammen, men hva kan man vite...

TS

Skrevet

Var det bare deg hun inviterte til middag? (foruten brødrene).

I så fall kan det tyde på en viss interesse,men at hun kanskje er veldig forsiktig med å involvere seg med en ny,siden hun nettop er blir skilt,og dere jobber sammen?

Hvis hun virkelig ikke hadde vært interessert i det hele tatt tror jeg hun hadde holdt mest mulig avstand til deg,og ihvertfall ikke invitert deg med på noe,eller insistert på å kjøre deg hjem.Det beste er vel å fortsatt holde på den gode vennskapelige tonen,og se hva som skjer uten å ha store forventninger.

Det var bare jeg som ble bedt på middagen, ja, og brødrene var mer "tilfeldigvis hjemme" enn noe veldig planlagt, ettersom de kom og gikk litt fra og til, og han ene knapt var tilstede.

Hun har gjentatte ganger uttrykt at hun bruker lang tid på å bli følelsesmessig involvert.

TS

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Det var kanskje mer i retning "så lenge det ikke blir vanskelig for deg (følelsesmessig...) å fortsette å ha kontakt med meg, ser jeg ikke noen grunn til at vi skal endre noe".

Skjønte at det var meningen. Poenget mitt er at det er jo et svar det også. Jeg tror du må bestemme deg for om du gjerne venter på henne til hun generelt er klar for å treffe nye menn (og se hvor du står først da) eller om du foretrekker å fiske nå i en helt annen dam. 

Endret av Overrasket
Skrevet

Jeg skrev veldig kort, men burde kanskje utdype litt. I slike tilfeller der noen lurer på om hun kanskje er interessert, er svaret nesten alltid nei. I dette tilfellet sa hun faktisk rett ut at hun ikke var det, så da må du respektere det. Kvinner liker å ha gode venner av motsatt kjønn som de kan snakke med og ha det trivelig med, mens for menn er det ofte vanskelig ikke å føle noe mer. Kjæresten min (en pen kvinne) har beklaget seg flere ganger over at det knapt går an å være vennlig med en gutt/mann uten at han en vakker dag betror at han føler noe mer og så er alt forsuret. Jeg har også selv erfart at de ofte tror at vi har en flørt på G mens jeg selv opplever det som at jeg KUN har vært vennskapelig og hyggelig med ham.

Det beste du kan gjøre er å ta avstand og gå aktivt inn for å komme over henne. Siden du allerede har sagt hva du føler kan du jo si til henne at det er litt vanskeligere for deg enn du først antok, og at du vil bruke litt tid på å la følelsene slippe taket. Det forstår hun nok. Ikke glo på fb-profilen hennes. Prøv aktivt å stoppe deg selv hvis du dagdrømmer. Se på andre jenter. Hva som helst. Det er bare deg selv du ødelegger for dersom du går rundt og sikler etter en jente som har sagt at hun ikke er interessert. Det er bortkastet tid. Hvis det endrer seg, gir hun nok tydelige signaler.

• Liker 1
Skrevet

Det var bare jeg som ble bedt på middagen, ja, og brødrene var mer "tilfeldigvis hjemme" enn noe veldig planlagt, ettersom de kom og gikk litt fra og til, og han ene knapt var tilstede.

Hun har gjentatte ganger uttrykt at hun bruker lang tid på å bli følelsesmessig involvert.

TS

Kvinner er forskjellige,men jeg tolker dette som hun ikke er direkte uinteressert ihvertfall.Å uttrykke gjentatte ganger at hun bruker lang tid på å engasjere seg følelsemesig,antyder også det.Jeg hadde aldri i livet invitert en mann jeg hadde null interesse av hjem på middag hvis jeg visste han var interessert i meg.Tror de fleste kvinner ville unngått det.At brødrene var der litt til og fra,kan tyde på at hun ønsker å tilbringe tid med deg,men samtidig ikke ville legge opp til en romantisk,og potensielt småklein stemning med kun dere to tilstede.

Det som kan bli vanskelig for din del,er jo om du skal "vente" på at hun skal bli klar for noe mer,og i så fall hvor lenge.Det kan jo føre til at du går glipp av andre gode kandidater,og/eller at det endelige utfallet ikke blir at dere ender opp som et par.Ha det i tankene før du engasjerer deg videre.Jeg ville nok holdt mine muligheter åpne med andre.Ikke avskriv henne helt,men ikke legg alt for mye i dette heller.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er forskjellige,men jeg tolker dette som hun ikke er direkte uinteressert ihvertfall.Å uttrykke gjentatte ganger at hun bruker lang tid på å engasjere seg følelsemesig,antyder også det.Jeg hadde aldri i livet invitert en mann jeg hadde null interesse av hjem på middag hvis jeg visste han var interessert i meg.Tror de fleste kvinner ville unngått det.At brødrene var der litt til og fra,kan tyde på at hun ønsker å tilbringe tid med deg,men samtidig ikke ville legge opp til en romantisk,og potensielt småklein stemning med kun dere to tilstede.

Det som kan bli vanskelig for din del,er jo om du skal "vente" på at hun skal bli klar for noe mer,og i så fall hvor lenge.Det kan jo føre til at du går glipp av andre gode kandidater,og/eller at det endelige utfallet ikke blir at dere ender opp som et par.Ha det i tankene før du engasjerer deg videre.Jeg ville nok holdt mine muligheter åpne med andre.Ikke avskriv henne helt,men ikke legg alt for mye i dette heller.

Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding.

Du treffer spikeren på hodet i det siste du skriver; jeg har allerede brukt mye tid på å "vente" på henne og at noe mer skal komme ut av vår helt opplagt gode kjemi, og det har i stor grad hindret meg i å "se" andre. I frykt for å høres cocky ut - jeg mangler ikke tilbud, men det er heller ikke vesentlig når man har fått en hangups på denne ene man ønsker seg. 

Det beste ville vært om vi sluttet å ha kontakt (alt fra fysiske møter til sosiale medier), men så er det dette med at man ikke egentlig klarer - eller vil - holde seg helt unna. Rent praktisk er jo heller ikke dette en mulighet. 

Kunsten blir vel å ta hele hånda hvis hun gir meg en finger; og ikke overtolke det at hun kanskje bare er vanlig hyggelig og høflig mot meg.

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev veldig kort, men burde kanskje utdype litt. I slike tilfeller der noen lurer på om hun kanskje er interessert, er svaret nesten alltid nei. I dette tilfellet sa hun faktisk rett ut at hun ikke var det, så da må du respektere det. Kvinner liker å ha gode venner av motsatt kjønn som de kan snakke med og ha det trivelig med, mens for menn er det ofte vanskelig ikke å føle noe mer. Kjæresten min (en pen kvinne) har beklaget seg flere ganger over at det knapt går an å være vennlig med en gutt/mann uten at han en vakker dag betror at han føler noe mer og så er alt forsuret. Jeg har også selv erfart at de ofte tror at vi har en flørt på G mens jeg selv opplever det som at jeg KUN har vært vennskapelig og hyggelig med ham.

Det beste du kan gjøre er å ta avstand og gå aktivt inn for å komme over henne. Siden du allerede har sagt hva du føler kan du jo si til henne at det er litt vanskeligere for deg enn du først antok, og at du vil bruke litt tid på å la følelsene slippe taket. Det forstår hun nok. Ikke glo på fb-profilen hennes. Prøv aktivt å stoppe deg selv hvis du dagdrømmer. Se på andre jenter. Hva som helst. Det er bare deg selv du ødelegger for dersom du går rundt og sikler etter en jente som har sagt at hun ikke er interessert. Det er bortkastet tid. Hvis det endrer seg, gir hun nok tydelige signaler.

Takk for utfyllende svar!

Det ser ut til at det å kutte kontakt blir den rette veien å gå. Samtidig som det er litt vanskelig ettersom man føler noe så intenst, og ikke kan fatte eller begripe hvordan det ikke kan være gjensidig. 

Hun vet hvor hun har meg (iallfall foreløpig), og dermed må jeg bare slå meg til ro med at hun eventuelt henvender seg til meg om hennes mening endres i fremtiden. Det svir, men man blir helt ødelagt innvendig av legge forventninger i noe som ikke lever opp til det. 

TS

Selv om det er ufattelig vanskelig å skulle 

Skrevet (endret)

Kvinner vil bli tatt. Direkte. Ansikt til ansikt. Ikke gjennom meldinger eller indirekte kommunikasjon (dette er kvinners språk og foretrukne kommunikasjon). En kvinne vil ha en sterk mann som tør å gå for henne og føler seg fortjent til henne. Ingenting er verre enn en mann som går rundt grøten og føler seg frem. Dette er et tegn på feighet og en manglende vilje til å ta litt risiko. Du kommuniserer også mer eller mindre at du ikke føler at du er bra nok og at du venter på at hun skal lede an og ta initiativ. Ingen kvinner vil dette og det er forferdelig avtennende. Vaginaer har tørket inn av mindre.

Venner og venninner klemmer hverandre. Du må begynne å ta mer på kvinner. Ikke vær så redd. Legg hånden på skuldre. Rygg. Klapp kinnet hennes. Hold rundt henne når dere går og trykk henne inntil deg. God og dyp øyekontakt. For mye kan være for intenst, men det er bedre enn for lite. 

Det du burde ha gjort var å prøve å kysse henne. Da hadde du fått svaret ditt. Et kyss og lignende fremstøt kan være veldig klargjørende. Om du ikke tør å gå rett for et kyss, kan du spørre, "Har du lyst å kysse meg?"

Når jeg tenker meg om sa jeg en gang til en jente, "Jeg har av og til litt problemer med å tolke jenters signaler. Er du interessert i meg som noe mer enn en venn?" Endte med klining den gang.

Jeg foretrekker å være direkte og mandig. Det er veldig klargjørende. Jeg går for det jeg vil ha uten unnskyldninger og med stor apetitt. Anse disse tipsene for generelle og noe du tar med deg videre til neste kvinne. Eventuelt prøver du det jeg nå har sagt neste gang du er i en lignende situasjon med henne. Alt dette er ment å være hjelpsomt.

:)

Endret av JakeGreen
  • Liker 2
Skrevet

Det du burde ha gjort var å prøve å kysse henne. Da hadde du fått svaret ditt. Et kyss og lignende fremstøt kan være veldig klargjørende. 

Enig. Du vil nok ikke få noen klare svar slik du holder på nå. Du må ta initiativ til fysisk kontakt (ikke nødvendigvis seksuell kontakt) og kysse henne. Da vil du få svarene på spørsmålene du stiller her. 

Anonymous poster hash: 20684...e26

Skrevet

Kvinner vil bli tatt. Direkte. Ansikt til ansikt. Ikke gjennom meldinger eller indirekte kommunikasjon (dette er kvinners språk og foretrukne kommunikasjon). En kvinne vil ha en sterk mann som tør å gå for henne og føler seg fortjent til henne. Ingenting er verre enn en mann som går rundt grøten og føler seg frem. Dette er et tegn på feighet og en manglende vilje til å ta litt risiko. Du kommuniserer også mer eller mindre at du ikke føler at du er bra nok og at du venter på at hun skal lede an og ta initiativ. Ingen kvinner vil dette og det er forferdelig avtennende. Vaginaer har tørket inn av mindre.

Venner og venninner klemmer hverandre. Du må begynne å ta mer på kvinner. Ikke vær så redd. Legg hånden på skuldre. Rygg. Klapp kinnet hennes. Hold rundt henne når dere går og trykk henne inntil deg. God og dyp øyekontakt. For mye kan være for intenst, men det er bedre enn for lite. 

Det du burde ha gjort var å prøve å kysse henne. Da hadde du fått svaret ditt. Et kyss og lignende fremstøt kan være veldig klargjørende. Om du ikke tør å gå rett for et kyss, kan du spørre, "Har du lyst å kysse meg?"

Når jeg tenker meg om sa jeg en gang til en jente, "Jeg har av og til litt problemer med å tolke jenters signaler. Er du interessert i meg som noe mer enn en venn?" Endte med klining den gang.

Jeg foretrekker å være direkte og mandig. Det er veldig klargjørende. Jeg går for det jeg vil ha uten unnskyldninger og med stor apetitt. Anse disse tipsene for generelle og noe du tar med deg videre til neste kvinne. Eventuelt prøver du det jeg nå har sagt neste gang du er i en lignende situasjon med henne. Alt dette er ment å være hjelpsomt.

Som kvinne: helt enig! Da får vi også følt på om det er rett/galt :)

Anonymous poster hash: fd1f9...393

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Kvinner vil bli tatt. Enkelt og greit. Godt innlegg!

Skrevet

Tusen takk for tipsene!

Jeg har forsøkt meg på lett intimitet tidligere; ta litt på henne, beinflørte, og det har gått greit nok (hun har ikke vist noen form for avverge).

Skulle tatt mot til meg og kysset henne i går kveld i bilen da hun kjørte meg hjem; jeg er bare så redd for å tråkke over noen grenser av respekt for hennes forholdsvis nylige brudd.

Skal holde dere oppdatert på videre progresjon, igjen - tusen takk for gode råd! :) 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...