Gå til innhold

360.000 nye innvandrere til Sverige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nye tall viser at Sverige vil få 360.000 nye innvandrere innen kort tid. Det er det høyeste tallet vi har sett, og viser hvor langt det har gått. Det vil få politiske konsekvenser, noe annet er vel utenkelig. 

Anonymous poster hash: f9e42...e87
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nye tall viser at Sverige vil få 360.000 nye innvandrere innen kort tid. Det er det høyeste tallet vi har sett, og viser hvor langt det har gått. Det vil få politiske konsekvenser, noe annet er vel utenkelig. 

Det betyr vel minst 200 000 nye velgere for venstresiden. Muligheten for å stanse innvandringen med demokratiske midler svinner for hver dag.

Endret av amit
  • Liker 5
Skrevet

Så lenge de ikke kommer hit, så!

Anonymous poster hash: 954f8...910

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar ikke Norge sin del??

Anonymous poster hash: f26d9...bd1
Skrevet

Hvorfor tar ikke Norge sin del?? Anonymous poster hash: f26d9...bd1

Enig. Synes det er flaut å være nordmann når jeg ser hvor lite vi stiller opp i forhold til Sverige.

Anonymous poster hash: eb1dc...7c4

Skrevet

Hvorfor tar ikke Norge sin del??

Anonymous poster hash: f26d9...bd1

Fordi de ser konsekvensene i Sverige.

Anonymous poster hash: 22728...80d

• Liker 3
Skrevet

Enig. Synes det er flaut å være nordmann når jeg ser hvor lite vi stiller opp i forhold til Sverige.

Anonymous poster hash: eb1dc...7c4

Det er bare å hjelpe til. Send ned halve lønna di til flyktningeleire i Sør-Sudan. Da hjelper du langt flere enn den idiotiske politikken som foregår nå. Visste du at Sverige bruker mer penger på enslige mindreårige fra Afghanistan enn lønnsutbetalingene til hele det afghanske statsapparatet på 800 000 ansatte!?! Det er et sløseri som er ubegripelig. Norge betaler 250 000 kroner i måneden for at 8 asylsøkere skal bo på ei hytte i Norge. Samtidig sier regjeringen nei til å betale for kreftmedisin til 1 million kroner, som gjør at norske kreftpasienter må dø pga gjerrighet.

Anonymous poster hash: 7ebf0...eba

• Liker 2
Skrevet

Med familiegjenforening vil dette tilsvarer omtrent det dobbelte av det tallet der. Fra 360.000 mennesker, til ca 600.000 mennesker.

Hvor skal de bo?

Hvor skal de jobbe?

Hvordan skal vi få dem til å bli en del av samfunnet?

• Liker 2
Skrevet

Håper Norge er maks RESTRIKTIVE og heller sender folk ut.

Anonymous poster hash: 77607...22b

• Liker 2
Skrevet

Med familiegjenforening vil dette tilsvarer omtrent det dobbelte av det tallet der. Fra 360.000 mennesker, til ca 600.000 mennesker.

Hvor skal de bo?

Hvor skal de jobbe?

Hvordan skal vi få dem til å bli en del av samfunnet?

Hvor skal de få opplæring i språk, hvor skal de få psykologhjelp, hvor skal de få barnevernshjelp, hvor skal lærere hentes fra osv osv. Myndighetene i nord-Europa har blitt helt gale. Det er ikke mulig å bare skalere opp hele samfunnet som fra før var beregnet på et visst antall mennesker. 

Det ender med store ghettoer, null integrering og konflikter.

• Liker 5
Skrevet

Hvor skal de få opplæring i språk, hvor skal de få psykologhjelp, hvor skal de få barnevernshjelp, hvor skal lærere hentes fra osv osv. Myndighetene i nord-Europa har blitt helt gale. Det er ikke mulig å bare skalere opp hele samfunnet som fra før var beregnet på et visst antall mennesker. 

Det ender med store ghettoer, null integrering og konflikter.

Jeg vet om mange som kommer til landet som nekter å lære seg norsk (bare se i barnehager, skoler o.l hvor barna ikke kan ett ord norsk).

En dag jeg gikk fra dør til dør for å selge forsikring møtte jeg på ei hyggelig, utenlandsk jente. Hun snakket flytende norsk. Da jeg spurte om å få snakke med foreldrene, sa hun at de ikke kunne så bra norsk.

Men for å gi en annen historie til den første, så kjenner jeg en fyr som flyttet hit fra Pakistan. Han har bodd i Norge i halvannet år og snakker flytende norsk, syns Norge har masse å by på og er generelt en snill kar. 

Så ja, det vil alltid være noen som nekter å lære seg norsk og integrere seg. Men så vil det alltid være andre som jobber hardt for å bli en del av det norske samfunnet!

Det handler egentlig om vilje. Hvor er viljen til de som kommer? Hvor mye vil de kreve av psykisk og fysisk helsevern, NAV, staten, samfunnet. 

Det blir spennende å se hvilken 'side' som får rett. Det går fint an og komme med antakelser, men i realiteten er ingen så synske at de kan forutse nøyaktig HVA denne innvandringsbølgen vil medføre.

Skrevet

Jeg vet om mange som kommer til landet som nekter å lære seg norsk (bare se i barnehager, skoler o.l hvor barna ikke kan ett ord norsk).

En dag jeg gikk fra dør til dør for å selge forsikring møtte jeg på ei hyggelig, utenlandsk jente. Hun snakket flytende norsk. Da jeg spurte om å få snakke med foreldrene, sa hun at de ikke kunne så bra norsk.

Men for å gi en annen historie til den første, så kjenner jeg en fyr som flyttet hit fra Pakistan. Han har bodd i Norge i halvannet år og snakker flytende norsk, syns Norge har masse å by på og er generelt en snill kar. 

Så ja, det vil alltid være noen som nekter å lære seg norsk og integrere seg. Men så vil det alltid være andre som jobber hardt for å bli en del av det norske samfunnet!

Det handler egentlig om vilje. Hvor er viljen til de som kommer? Hvor mye vil de kreve av psykisk og fysisk helsevern, NAV, staten, samfunnet. 

Det blir spennende å se hvilken 'side' som får rett. Det går fint an og komme med antakelser, men i realiteten er ingen så synske at de kan forutse nøyaktig HVA denne innvandringsbølgen vil medføre.

Det man ganske sikkert kan si er at det var mye lettere å integrere seg før, når innvandringsbefolkningen var liten og de ble tvunget til å omgås med nordmenn overalt. I dag er det så store områder dominert av innvandrere at man trenger liten kontakt med nordmenn i det daglige. Og med dagens innvandringsmengde som er enormt stor for et bittelite land som Norge blir det mye, mye verre å absorbere disse menneskene inn i norsk kultur og verdier.

• Liker 3
Skrevet

Det man ganske sikkert kan si er at det var mye lettere å integrere seg før, når innvandringsbefolkningen var liten og de ble tvunget til å omgås med nordmenn overalt. I dag er det så store områder dominert av innvandrere at man trenger liten kontakt med nordmenn i det daglige. Og med dagens innvandringsmengde som er enormt stor for et bittelite land som Norge blir det mye, mye verre å absorbere disse menneskene inn i norsk kultur og verdier.

Du har et godt poeng der. 

Da er det vel bedre at man gjør områdene mer attraktive? 

Årsaken til det enorme skillet i enkelte deler av (spesielt) Oslo, er jo fordi de områdene det er mye innvandring ofte er de billigste å bo i. Da sier det seg selv at de med dårlig råd (som ofte innvandrere har i starten) bosetter seg. Derfor blir det mange av mange i ett område.

Hadde det vært mer spredd, tror jeg det hadde gått bedre med integrering. Håper noe blir gjort snart, for det er ikke bra med dette skillet vi har fra før av.

Skrevet

Du har et godt poeng der. 

Da er det vel bedre at man gjør områdene mer attraktive? 

Årsaken til det enorme skillet i enkelte deler av (spesielt) Oslo, er jo fordi de områdene det er mye innvandring ofte er de billigste å bo i. Da sier det seg selv at de med dårlig råd (som ofte innvandrere har i starten) bosetter seg. Derfor blir det mange av mange i ett område.

Hadde det vært mer spredd, tror jeg det hadde gått bedre med integrering. Håper noe blir gjort snart, for det er ikke bra med dette skillet vi har fra før av.

Enorme summer har blitt brukt på Oslo Øst. Det er jo også slik at Oslo Øst er dyrere å bo i enn de fleste byene i landet. Likevel bosetter innvandrere seg der. Det viser seg også at svært mange ønsker å bo sammen med folk fra samme nasjonalitet. 

• Liker 3
Skrevet

Om innvandrere selv får bestemme vil de fleste bo i Oslo, fordi de har kjente der og fordi mange kommer fra større byer og vil derfor til Oslo. Om vi følger Sveriges eksempel ser vi at noen byer nærmest består av innvandrere, vil vi ha det sånn? 

Hørte et program på radioen i dag og der var det snakk om de 3 forskjellige modellene vi har i Skandinavia. I Norge bestemmer kommunene hvor innvandrere skal bo, i Danmark staten og i Sverige bestemmer innvandreren. Den norske modellen er den som lager mest opphopning, her har vi lange køer siden kommunene kan få en mulighet til å absorbere innvandringen. Skjønte at foreløping var hverken den danske eller den svenske modellen aktuelt for Norge.

Men i og med at vi har så lange køer med innvandrere her i landet må noe gjøres om køene skal ned.

Vi vet vel heller ikke helt hvilke flyktninger som er 'våre' enda, Sverige gjorde jo ingen registrering av innvandrerne og mange skal derfor tilbake til Sverige.

Jeg tror det er lurt av Norge å ha ei folkeavstemning om vi skal holde grensene åpne sålenge vi har så stor pågang av immigranter og ikke flyktninger.  

Anonymous poster hash: d51bd...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...