MapleSirup Skrevet 24. oktober 2015 #21 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Du tror en guttunge som klippet noen tjafser av klassevenninnas hår i 7 kl får fengselstraff som voksen? 4 år som minumum Like lang tid som det tar for håret å gro ut igjen.. Endret 24. oktober 2015 av MapleSirup 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #22 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg hadde anmeldt og saksøkt. Anonymous poster hash: a2de3...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #23 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jeg hadde anmeldt og saksøkt. Anonymous poster hash: a2de3...fdc Jeg har bror som spilte fotball når han var ungdom, i en kamp ble en spiller skadet,han gikk til sak 15 år senere, vet du hva som skjedde? Jo han måtte betale saksomsetningene til min bror og sine egne. Man må ha så mye bevis for å klare å få voldsoffererstatning, og det kommer til koste mye penger, advokat er ikke billig og er du uheldig så må du betale for andre parten og. Lykke til! Tviler sterkt på at politiet hadde brydd seg... Anonymous poster hash: 0bccd...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. oktober 2015 #24 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Jeg har bror som spilte fotball når han var ungdom, i en kamp ble en spiller skadet,han gikk til sak 15 år senere, vet du hva som skjedde?Jo han måtte betale saksomsetningene til min bror og sine egne. Man må ha så mye bevis for å klare å få voldsoffererstatning, og det kommer til koste mye penger, advokat er ikke billig og er du uheldig så må du betale for andre parten og. Lykke til! Tviler sterkt på at politiet hadde brydd seg... Anonymous poster hash: 0bccd...463 Du får ikke voldsoffererstatnig for å bli skadet på forballbanene for 15 år siden. Det kunne jo hvem som helst fortalt ham.... Idiot... PS: det har jo ingenting med vold å gjøre engang Endret 24. oktober 2015 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #25 Del Skrevet 24. oktober 2015 Glem det,du får ikke gjort med det nå.Anonymous poster hash: 0bccd...463 Er det ikke lov å diskutere ting og saker man ikke kan "gjøre noe med"? Til din info så kan man alltid "gjøre" noe...Anonymous poster hash: 04028...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #26 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nå handlet det om noe som har skjedd for mange år siden. Man må se realistisk på det. Hadde det skjedd nå i dag hadde min anbefaling vært noe annet. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 24. oktober 2015 #27 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det går jo an å ta igjen med samme mynt, men man tjener ikke på det. Som mobbe-offer er man prega av det i lang tid etterpå. Å "gjøre igjen" mot mobberne kan friste, men det kommer ingen ting ut av det. Vis heller at du er voksen, og at fortiden ikke betyr noe. Det handler om å legge ting bak seg, selv om det er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #28 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det går jo an å ta igjen med samme mynt, men man tjener ikke på det. Som mobbe-offer er man prega av det i lang tid etterpå. Å "gjøre igjen" mot mobberne kan friste, men det kommer ingen ting ut av det. Vis heller at du er voksen, og at fortiden ikke betyr noe. Det handler om å legge ting bak seg, selv om det er vanskelig. Og viss man tar igjen i dag, så kan det bli konsekvenser man ikke kommer til å like. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #29 Del Skrevet 24. oktober 2015 Av og til må man bare legge ting bak seg å gå videre. Ble mobba mye på skolen jeg, hele barne og ungdomsskolen. Skulle jeg ha dvelt med alt som skjedde hadde jeg aldri kommet meg videre. Klippe hår er ingenting kontra og bli dytta og mobba på skoleveien og i skolegården. Steng den døren og heller se framover. Anonymous poster hash: d3493...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #30 Del Skrevet 24. oktober 2015 Du får ikke voldsoffererstatnig for å bli skadet på forballbanene for 15 år siden. Det kunne jo hvem som helst fortalt ham.... Idiot... PS: det har jo ingenting med vold å gjøre engang Selfølgelig handlet det ikke om få voldserstatning,men det var ett eksempelt på hvor vanskelig det kan være å få erstatning på noe som hadde skjedd for mange år siden. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #31 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nå handlet det om noe som har skjedd for mange år siden. Man må se realistisk på det. Hadde det skjedd nå i dag hadde min anbefaling vært noe annet.Anonymous poster hash: 0bccd...463 Poenget er at man godt kan diskutere en problemstilling - selv om selve hendelsen skjedde for 1000 år siden. Fordi det er interessant å diskutere. Det handler ikke om hva man kan "gjøre" eller hva som er "realistisk": Det viktige er å debattere et spørsmål og belyse det. Skape diskusjon. Si meg, er de blottet for dannelse?Anonymous poster hash: 04028...0e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #32 Del Skrevet 24. oktober 2015 Poenget er at man godt kan diskutere en problemstilling - selv om selve hendelsen skjedde for 1000 år siden. Fordi det er interessant å diskutere. Det handler ikke om hva man kan "gjøre" eller hva som er "realistisk": Det viktige er å debattere et spørsmål og belyse det. Skape diskusjon. Si meg, er de blottet for dannelse?Anonymous poster hash: 04028...0e6 Unnskyld meg,men er det ikke akkurat det vi gjør nå? Eller mener du at jeg ikke kan si mine meninger fordi du er uenige med de? Si meg, er DE blottet for dannelse? Anonymous poster hash: 0bccd...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. oktober 2015 #33 Del Skrevet 24. oktober 2015 Selfølgelig handlet det ikke om få voldserstatning,men det var ett eksempelt på hvor vanskelig det kan være å få erstatning på noe som hadde skjedd for mange år siden. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Så....hvorfor historien? En fiktiv, urealistisk historie? TS spør jo om det er straffbart om det hadde skjedd i straffbar alder. Svaret er ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 24. oktober 2015 #34 Del Skrevet 24. oktober 2015 Leste en sak om en kvinne som klippet håret til en mannlig kollega, fordi hun ikke likte menn med langt hår. Mener hun ble dømt til å betale en forholdsvis solid erstatningssum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 24. oktober 2015 #35 Del Skrevet 24. oktober 2015 Av og til må man bare legge ting bak seg å gå videre. Ble mobba mye på skolen jeg, hele barne og ungdomsskolen. Skulle jeg ha dvelt med alt som skjedde hadde jeg aldri kommet meg videre. Klippe hår er ingenting kontra og bli dytta og mobba på skoleveien og i skolegården. Steng den døren og heller se framover. Anonymous poster hash: d3493...70d Nemlig. Jeg var også mobbe-offer gjennom hele ungdomsskolen. Barneskolen var det også endel plaging, men det var likevel ikke det jeg kan kalle systematisk mobbing. Jeg har lagt ting bak meg, og vil uansett aldri få svar på hvorfor jeg ble mobba. Visst har jeg mine teorier, men ungdomsskolen var ikke resten av livet mitt, og jeg er et annet sted i dag. Skjult mobbing var og er en vond erfaring. I dag kan jeg møte enkelte mobbere fra klassen på ungdomsskolen, - og de snakker til meg som om vi er gamle venner. Andre jeg ser fra klassen får det plutselig veldig travelt med å komme seg vekk hvis de ser meg i nærheten. Den tid, den sorg. Jeg har ikke gjort så mye ut av meg etter ungdomsskolen, men det kan enda komme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #36 Del Skrevet 24. oktober 2015 Leste en sak om en kvinne som klippet håret til en mannlig kollega, fordi hun ikke likte menn med langt hår. Mener hun ble dømt til å betale en forholdsvis solid erstatningssum. Ja for noe som skjedde i voksen alder og det ble anmeld der og da. Ikke 10 år senere... Anonymous poster hash: 0bccd...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. oktober 2015 #37 Del Skrevet 24. oktober 2015 Ja for noe som skjedde i voksen alder og det ble anmeld der og da. Ikke 10 år senere... Anonymous poster hash: 0bccd...463 Det er jo dersom er tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #38 Del Skrevet 24. oktober 2015 Så....hvorfor historien? En fiktiv, urealistisk historie? TS spør jo om det er straffbart om det hadde skjedd i straffbar alder. Svaret er ja. Ta les tråden, det er flere spørsmål rund dette, og mitt svar der er om det hadde vært straffbart når det skjedde når man var barn og skal gå til sak nå om det. Jeg har også svart ja til at hvis dette skjer i straffbar alder at det er det. Og om du velger å ta det som en fiktiv og realistisk historie, det er opp til deg. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 24. oktober 2015 #39 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det går under legemsfornærmelse ja, som kan straffes med bøter eller fengsel inntil ett år (sett at vi snakker om en voksen person). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. oktober 2015 #40 Del Skrevet 24. oktober 2015 Ta les tråden, det er flere spørsmål rund dette, og mitt svar der er om det hadde vært straffbart når det skjedde når man var barn og skal gå til sak nå om det.Jeg har også svart ja til at hvis dette skjer i straffbar alder at det er det. Og om du velger å ta det som en fiktiv og realistisk historie, det er opp til deg. Anonymous poster hash: 0bccd...463 Men du er jo på viddene! DU skriver en historie om VOLDsOFFER pga fotball...,bla. Bla. Og framlegget det som en sann historie, Man ville ikke fått voldsoffererstatnig for en sportsulykke uansett! Det er jo derfor historien blir så dum. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå