Gå til innhold

amming efexor + samboer vil ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du risikerer å få et kronisk deprimert barn hvis efexor får virke i barnets utvikling.

Dette er ikke riktig.

Anonymous poster hash: dc40e...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke riktig.

Tror du.

Skrevet

Tror du.

Vet jeg.

Du må slutte å komme med feilaktige påstander i tråder som omhandler helsespørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Har du vurdert å la være å amme, men ta medisinen din? Kanskje den løsningen er best for både deg og barnet? 

Anonymous poster hash: d4413...e87

Hvor gammelt er barnet? Jeg tenker også at dette absolutt ville vært den beste løsningen. Ble selv nesten ikke ammet, og har nok litt dårligere immunforsvar enn søskenene mine som ble ammet, men heller det enn at jeg ville fått virkninger av medisiner (nå var det ikke derfor jeg ikke ble ammet). 

Skrevet

For å si det sånn: Alle medisiner som har en virkning, har også en bivirkning. Er du trygg på at legen din kan nok om dette? Føler du det er greit? Er det andre alternativer du kan vurdere? For eksempel å gi morsmelkeerstatning i stedet for å amme?

Anonymous poster hash: 276f5...f19
  • Liker 1
Skrevet

For å si det sånn: Alle medisiner som har en virkning, har også en bivirkning. Er du trygg på at legen din kan nok om dette? Føler du det er greit? Er det andre alternativer du kan vurdere? For eksempel å gi morsmelkeerstatning i stedet for å amme? Anonymous poster hash: 276f5...f19

JEG er i hvert fall tryggere på en legevurdering enn hva anonyme folk på et nettforum mener og synser.

• Liker 1
Skrevet

Vet jeg.

Du må slutte å komme med feilaktige påstander i tråder som omhandler helsespørsmål.

Du tror at du vet, det er samme greia.

Skrevet

Forklar meg mekanismen bak denne kroniske depresjonen, da? Hvilke nevrokjemiske forandringer kan man se hos barn som utsettes for dette, og hvorfor er de irreversible?

Og ikke minst: Hvorfor beskrives ikke denne effekten noe sted i litteraturen?

Nå MÅ du slutte å gi råd som er usanne og/eller farlige!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri hørt om den medisinen, så mine råd er kun synsing fra en som ikke har peiling på depresjoner og medisiner til dette.

Men jeg må si at jeg skjønner mannen din godt. Du skal ta en medisin som det står i vedlegget ikke skal brukes under amming uten nøye overveielse, det er vel en grunn til at det står. Ja, det er din kropp, men det er også hans barn, som altså kan bli påvirket av medisinene. Jeg skjønner at medisinene er viktige siden legen synes dette er verdt risikoen, men hvorfor har ikke barnefaren noe han skal ha sagt i denne avgjørelsen? Skal du ta en medisin som er nødvendig, men som man ikke bør ta under amming, så må jo løsningen være å slutte å amme. Spesielt når barnefar sier nei.

Din kropp? Men hva med barnets kropp?

Anonymous poster hash: 25b80...7fe
Skrevet

Du risikerer å få et kronisk deprimert barn hvis efexor får virke i barnets utvikling.

Dette er ikke riktig.Anonymous poster hash: dc40e...719

Tror du.

Vet jeg.

Du må slutte å komme med feilaktige påstander i tråder som omhandler helsespørsmål.Anonymous poster hash: dc40e...719

Forklar meg mekanismen bak denne kroniske depresjonen, da? Hvilke nevrokjemiske forandringer kan man se hos barn som utsettes for dette, og hvorfor er de irreversible?

Og ikke minst: Hvorfor beskrives ikke denne effekten noe sted i litteraturen?

Nå MÅ du slutte å gi råd som er usanne og/eller farlige!Anonymous poster hash: dc40e...719

Når kommer forklaringen?

Skrevet

Ts her. Har startet med brystavvenning og begynt å gi flaske.

Anonymous poster hash: fa283...0e1

Skrevet

Tror nok at MME er det beste alternativet her. Når man går på en medisin som det frarådes å bruke under amming er det ingen skam å bruke MME. (Det er det forøvrig ikke ellers heller). 

Anonymous poster hash: ed6d5...465
Skrevet

Lege sa ja for at jeg kunne ta efexor mens jeg ammet. Sa at mange av hennes pasienter går på det. Så jeg gikk med på å ta de medisinene.

Greia er: min samboer vil ikke at jeg skal ta sånt i det hele tatt. Føler at jeg må skjule det for han. Hvordan skal dette gå?

Anonymous poster hash: fa283...0e1

Det kan samboeren din gi en lang faen i. Hvem kan mest om medisiner? Han eller legen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...