Gå til innhold

amming efexor + samboer vil ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lege sa ja for at jeg kunne ta efexor mens jeg ammet. Sa at mange av hennes pasienter går på det. Så jeg gikk med på å ta de medisinene.

Greia er: min samboer vil ikke at jeg skal ta sånt i det hele tatt. Føler at jeg må skjule det for han. Hvordan skal dette gå?

Anonymous poster hash: fa283...0e1

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Si til samboeren din at det er din kropp og din beslutning, i samråd med lege.

• Liker 4
Skrevet

Når en lege rekvirerer medisiner, så hører du på h*n. Som har 6 år + mange år i spesialisering enn din samboer som er utdannet hva?

Anonymous poster hash: 4fce2...fc6
  • Liker 2
Skrevet

Dette bestemmer du og lege selv. Han har faktisk ikke noe med det å gjøre.

Anonymous poster hash: 9d218...0cc

• Liker 1
Skrevet

Dette er jævlig. Jeg må skjule det for han.

Ts

Skrevet

Ts

Nei, det må du ikke. Det er din kropp.

Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Ts

Er dere ikke likeverdige mennesker i forholdet du er i? Han er ikke sjefen din eller noen du skal føle frykt for. Da er det andre ting som er galt i forholdet enn at du går på medisiner som legen din har skrevet ut til deg. Si til kjæresten din at du velger å gjøre dette på legens anbefaling og at han bare skal finne seg i det. Mer er det ikke å si om den saken.

• Liker 2
Skrevet

Litt efexor gjennom morsmelk er langt bedre enn en deprimert mor som ikke klarer å møte barnet sitt emosjonelt.

Anonymous poster hash: 25a9f...ed3

• Liker 2
Skrevet

Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse."

Anonymous poster hash: 371e8...099
Skrevet

Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse."

Ts..

Legen vet at jeg ammer.

Skrevet

Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse."

Vil tro at når legen sier man skal ta det tross amming, er det mest sannsynlig nøye overveid...

• Liker 4
Skrevet

Har du vurdert å la være å amme, men ta medisinen din? Kanskje den løsningen er best for både deg og barnet? 

Anonymous poster hash: d4413...e87
  • Liker 6
Skrevet

Slutte å amme liksom? Hmmm... har aldri gjort det med de andre barna. Skal opprette en tråd om det. Takk.

Skrevet

Du risikerer å få et kronisk deprimert barn hvis efexor får virke i barnets utvikling.

• Liker 1
Skrevet

Si meg en ting Ts. Gikk du på efexor da du var geavid og? Jeg går på det nå og planlegger å bli gravid. Legen min sier at efexor er ikke farlig. Så er litt usikker på det. Ellers forstår jeg deg. Jeg hadde nok gjort det samme som deg, å skjule det for samboeren. Men min vet heldigvis at jeg bruker den greien da. Men han vil jeg skal slutte.

Anonymous poster hash: de4ad...ad0

Skrevet

Si meg en ting Ts. Gikk du på efexor da du var geavid og? Jeg går på det nå og planlegger å bli gravid. Legen min sier at efexor er ikke farlig. Så er litt usikker på det. Ellers forstår jeg deg. Jeg hadde nok gjort det samme som deg, å skjule det for samboeren. Men min vet heldigvis at jeg bruker den greien da. Men han vil jeg skal slutte.

Anonymous poster hash: de4ad...ad0

Takk du for forståelsen. Nei det er første gang jeg skal ta dem.

Skrevet

Hvis det er første gang du skal ta dem skjønner jeg ikke at legen din ikke har valgt et preparat som ikke går over i morsmelk i like stor grad. Har du prøvd antidepressiva uten effekt før?

Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Vevila

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...