AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Skrevet 23. oktober 2015 Lege sa ja for at jeg kunne ta efexor mens jeg ammet. Sa at mange av hennes pasienter går på det. Så jeg gikk med på å ta de medisinene. Greia er: min samboer vil ikke at jeg skal ta sånt i det hele tatt. Føler at jeg må skjule det for han. Hvordan skal dette gå?Anonymous poster hash: fa283...0e1
Gjest Gjest_frisk Skrevet 23. oktober 2015 #2 Skrevet 23. oktober 2015 Si til samboeren din at det er din kropp og din beslutning, i samråd med lege. 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Skrevet 23. oktober 2015 Når en lege rekvirerer medisiner, så hører du på h*n. Som har 6 år + mange år i spesialisering enn din samboer som er utdannet hva? Anonymous poster hash: 4fce2...fc6 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #4 Skrevet 23. oktober 2015 Dette bestemmer du og lege selv. Han har faktisk ikke noe med det å gjøre.Anonymous poster hash: 9d218...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #5 Skrevet 23. oktober 2015 Dette er jævlig. Jeg må skjule det for han. TsAnonymous poster hash: fa283...0e1
NorskTroll Skrevet 23. oktober 2015 #6 Skrevet 23. oktober 2015 Dette er jævlig. Jeg må skjule det for han. TsAnonymous poster hash: fa283...0e1 Nei, det må du ikke. Det er din kropp.
Gjest Gjest_frisk Skrevet 23. oktober 2015 #7 Skrevet 23. oktober 2015 Dette er jævlig. Jeg må skjule det for han. TsAnonymous poster hash: fa283...0e1 Er dere ikke likeverdige mennesker i forholdet du er i? Han er ikke sjefen din eller noen du skal føle frykt for. Da er det andre ting som er galt i forholdet enn at du går på medisiner som legen din har skrevet ut til deg. Si til kjæresten din at du velger å gjøre dette på legens anbefaling og at han bare skal finne seg i det. Mer er det ikke å si om den saken. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 Litt efexor gjennom morsmelk er langt bedre enn en deprimert mor som ikke klarer å møte barnet sitt emosjonelt. Anonymous poster hash: 25a9f...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse." Anonymous poster hash: 371e8...099
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse."Anonymous poster hash: 371e8...099 Ts.. Legen vet at jeg ammer.Anonymous poster hash: fa283...0e1
Anim92 Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Ar du må ta antidepressiva må han bare finne seg i. Men jeg ville ikke tatt det og samtidig ammet, ref Felleskatalogen "Amming: Venlafaksin og O-desmetylvenlafaksin går over i morsmelk. Etter markedsføring er det rapportert om ammede spedbarn som gråter, er irriterte og har uvanlig søvnrytme. Symptomer som er i overensstemmelse med seponering av venlafaksin er også rapportert etter at amming er opphørt. Preparatet bør ikke brukes under amming annet enn etter nøye overveielse." Anonymous poster hash: 371e8...099 Vil tro at når legen sier man skal ta det tross amming, er det mest sannsynlig nøye overveid... 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Skrevet 23. oktober 2015 http://felleskatalogen.no/t/medisin/efexor-depot-farmagon-548243 Har du lest det som står i teksten over? Du må selv bestemme hva som er riktig i din situasjon og overfor ditt barn. Hadde dette vært meg og mitt barn, ville jeg ikke svelget en pille. Anonymous poster hash: e404d...53a 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Skrevet 23. oktober 2015 Har du vurdert å la være å amme, men ta medisinen din? Kanskje den løsningen er best for både deg og barnet? Anonymous poster hash: d4413...e87 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #14 Skrevet 23. oktober 2015 Slutte å amme liksom? Hmmm... har aldri gjort det med de andre barna. Skal opprette en tråd om det. Takk.Anonymous poster hash: fa283...0e1
Stiani Skrevet 23. oktober 2015 #15 Skrevet 23. oktober 2015 Du risikerer å få et kronisk deprimert barn hvis efexor får virke i barnets utvikling. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #16 Skrevet 23. oktober 2015 Kontakt Trygg mammamedisin. Fastleger kan alt for lite om medisinbruk og amming! https://www.tryggmammamedisin.noAnonymous poster hash: 8a302...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #17 Skrevet 23. oktober 2015 Si meg en ting Ts. Gikk du på efexor da du var geavid og? Jeg går på det nå og planlegger å bli gravid. Legen min sier at efexor er ikke farlig. Så er litt usikker på det. Ellers forstår jeg deg. Jeg hadde nok gjort det samme som deg, å skjule det for samboeren. Men min vet heldigvis at jeg bruker den greien da. Men han vil jeg skal slutte.Anonymous poster hash: de4ad...ad0
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #18 Skrevet 23. oktober 2015 Si meg en ting Ts. Gikk du på efexor da du var geavid og? Jeg går på det nå og planlegger å bli gravid. Legen min sier at efexor er ikke farlig. Så er litt usikker på det. Ellers forstår jeg deg. Jeg hadde nok gjort det samme som deg, å skjule det for samboeren. Men min vet heldigvis at jeg bruker den greien da. Men han vil jeg skal slutte.Anonymous poster hash: de4ad...ad0 Takk du for forståelsen. Nei det er første gang jeg skal ta dem. Anonymous poster hash: fa283...0e1
Gjest Vevila Skrevet 24. oktober 2015 #19 Skrevet 24. oktober 2015 Hvis det er første gang du skal ta dem skjønner jeg ikke at legen din ikke har valgt et preparat som ikke går over i morsmelk i like stor grad. Har du prøvd antidepressiva uten effekt før?
Gjest Vevila Skrevet 24. oktober 2015 #20 Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Dobbelpost Endret 24. oktober 2015 av Vevila
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå