AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #1 Del Skrevet 23. oktober 2015 I dag mårest når jeg satt på do begynte det å renne etter jeg var ferdig å tisse. Var sikker på det var litt av vannet. Rant ganske mye og ringte føden og fikk komme inn. De sjekket med q tips test og jeg fikk ctg. Der var det registret 4 sammentrekninger. De mener vannet ikke har gått da dette ikke vistes på q tips testen og bindet mitt ikke var vått. Føler meg likevel usikker i.o.m at jeg har mye mensenmurringer nå og skjønner enda ikke hva som rant. Det var ikke urin for det kjenner jeg jo...En uke til termin.Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 kan være mye utflod mot slutten, eller så er det bare urin, selvom du tror du var ferdig med å tisse. Stol på helsepersonell!! og testene de har tatt på deg. Anonymous poster hash: d8fb2...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 Spiller jo egentlig kke så stor rolle heller. Var det vannet så er det jo ganske sikkert at det starter rier snart. Fødselen starter ikke fortere av at man er på sykehuset. Kan ha vært tiss, utflod eller vannet men når vannet er gått, slutter det ikke og lekke så mest sansynlig stemmer testene de har tatt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
needinspiration Skrevet 23. oktober 2015 #4 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hos meg da jeg kjente at vannet gikk så føltes det som at huden revna. Jeg kjente det slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 23. oktober 2015 #5 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg trodde vannet røk, men så var det bare helt tynn utflod. Nør vannet røk så var det ikke tvil om at vannet røk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #6 Del Skrevet 23. oktober 2015 Men det rant jo lenge..hehe..Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7 Del Skrevet 23. oktober 2015 Dere. Jeg skjønner ikke dette her. Noen sier vannet ikke går skikkelig når hodet er festet, men kan sove litt og litt. Fortvilende nok. Vet aldri om det går da? En annen ting er at jm sa til meg at det bra ikke vannet gikk for da måtte jeg fått antibiotika osv å bli innlagt. Trodde at når vannet gikk, var det BRA for da ble det snart fødsel? Skjønner ingenting aV det herAnonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaHP Skrevet 23. oktober 2015 #8 Del Skrevet 23. oktober 2015 I dag mårest når jeg satt på do begynte det å renne etter jeg var ferdig å tisse. Var sikker på det var litt av vannet. Rant ganske mye og ringte føden og fikk komme inn. De sjekket med q tips test og jeg fikk ctg. Der var det registret 4 sammentrekninger. De mener vannet ikke har gått da dette ikke vistes på q tips testen og bindet mitt ikke var vått. Føler meg likevel usikker i.o.m at jeg har mye mensenmurringer nå og skjønner enda ikke hva som rant. Det var ikke urin for det kjenner jeg jo...En uke til termin.Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Jeg hadde akkurat det samme som deg! Mensenmurringer, lekkasje, dro inn på føden, testen var negativ men jeg hadde sammentrekninger. Jeg ble sendt hjem. Neste dag var fødselen i gang 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #9 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg hadde akkurat det samme som deg! Mensenmurringer, lekkasje, dro inn på føden, testen var negativ men jeg hadde sammentrekninger. Jeg ble sendt hjem. Neste dag var fødselen i gang 😊 hvor mange sammentrekninger ble registrert på ctg hos deg? Og fant de ut at det var vann likevel dagen etter?Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 23. oktober 2015 #10 Del Skrevet 23. oktober 2015 Dere. Jeg skjønner ikke dette her. Noen sier vannet ikke går skikkelig når hodet er festet, men kan sove litt og litt. Fortvilende nok. Vet aldri om det går da? En annen ting er at jm sa til meg at det bra ikke vannet gikk for da måtte jeg fått antibiotika osv å bli innlagt. Trodde at når vannet gikk, var det BRA for da ble det snart fødsel? Skjønner ingenting aV det herAnonymous poster hash: e93f7...fa3 Noen ganger kan hodet funke som en kork slik at en lekker litt og litt. Men når vannet røk så var det mye som kom og med svak rosafarge. Måtte gå med tykt bind for ellers ble jeg gjennomvåt. Ellers så er regelen at om ikke riene kommer innen 24 timer etter at vannet går så settes du igang pga fare for infeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Del Skrevet 23. oktober 2015 Dere. Jeg skjønner ikke dette her. Noen sier vannet ikke går skikkelig når hodet er festet, men kan sove litt og litt. Fortvilende nok. Vet aldri om det går da? En annen ting er at jm sa til meg at det bra ikke vannet gikk for da måtte jeg fått antibiotika osv å bli innlagt. Trodde at når vannet gikk, var det BRA for da ble det snart fødsel? Skjønner ingenting aV det herAnonymous poster hash: e93f7...fa3 Hodet var festet her (var jm ganske sikker på, iallefall), og vannet fosset ut da det gikk. Om vannet går, og det ikke er før uke 37, så venter man et døgn eller to for å se om fødselen starter av seg selv. Gjør den ikke det, blir man kalt inn for ingangsettelse. Antibiotika blir gitt dersom vannet går og barnet kan bli født prematurt. Da vil de holde barnet i magen så lenge de kan, og man får antibiotika får å unngå infeksjon som kan komme gjennom hullet i fosterhinnen. Anonymous poster hash: 596dc...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #12 Del Skrevet 23. oktober 2015 Hodet var festet her (var jm ganske sikker på, iallefall), og vannet fosset ut da det gikk. Om vannet går, og det ikke er før uke 37, så venter man et døgn eller to for å se om fødselen starter av seg selv. Gjør den ikke det, blir man kalt inn for ingangsettelse. Antibiotika blir gitt dersom vannet går og barnet kan bli født prematurt. Da vil de holde barnet i magen så lenge de kan, og man får antibiotika får å unngå infeksjon som kan komme gjennom hullet i fosterhinnen.Anonymous poster hash: 596dc...188 da skjønner jeg ikke hvorfor jm på sykehuset sa at det var bra vannet ikke gikk pga da måtte jeg fått antibiotika å bli lagt inn og det ble mye styr sa hun. Jeg er jo 39 fulgåtte uker. ..Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #13 Del Skrevet 23. oktober 2015 da skjønner jeg ikke hvorfor jm på sykehuset sa at det var bra vannet ikke gikk pga da måtte jeg fått antibiotika å bli lagt inn og det ble mye styr sa hun. Jeg er jo 39 fulgåtte uker. ..Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Det kan hende det er forskjellig rutiner fra sykehus til sykehus. Da jeg fødte fikk jeg ikke antibiotika iallefall. Og vannet mitt gikk natt til en søndag, men ble ikke satt igang før mandag morgen. Anonymous poster hash: 596dc...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. oktober 2015 #14 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Vannet mitt gikk ikke medvet splasj! Da jeg skulle på do om natten kjente jeg at det rant litt nedover lårene. Trodde det var utflod, så tenkte ikke noe mer over det. Var 36+3, så tankene var ihvertfall ikke på fødsel! Men da jeg sto opp om morgenen kom det litt igjen. Fremdeles trodde jeg det bare var tynn utflod. Men kontaktet jordmor utpå dag, og hun testet meg meg prom-test. Og den viste fostervann. Det rant aldri, kom kansje en teskje i halvtimen. ble lagt inn på sykehus, fikk antibiotika og en tablett for å sette igang fødselen hver 6 time. Uten hell. vannet gikk natt til onsdag, fikk drypp for å sette igang rier fredag morgen. hadde vannavgang i 56 timer før de fikk igang rier. Kan jo legge til at vannet begynte å sive mer et døgn etter vannavgang. Frem til da klarte jeg meg med et lite truseinnlegg. Endret 23. oktober 2015 av Susa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #15 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg klarer ikke sette meg til ro med at vannet ikke har gått, selv om den testen viste negativt. Babyen har vært unormal aktiv i dag og jeg har konstant murringer i magen. Så er jeg så urolig i kroppen..Har hatt mye utflod den siste uken og er redd for at at har sivet litt og litt. Men er det farlig om dette faktisk har vært vann og jeg ikke er på sykehus nå???? Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 23. oktober 2015 #16 Del Skrevet 23. oktober 2015 Her var hodet festet og vannet gikk med et plask. Jeg lå på sofaen og sov og trodde jeg tisset på meg. Ringte sjukehuset ca midnatt og fikk beskjed om å komme på kontroll kl 08 neste morgen. Mitt fostervann var misfarget, så måtte bli på sjukehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #17 Del Skrevet 23. oktober 2015 Seter pris på alle svar og erfaringer Sitter her med en indre uro og føler noe er på gang. Som sagt har jeg konstant vondt i magen nå. Altså som om jeg har mensen. Skikkelig murringer. Også hatt stramme tak i magen i natt noe som jeg har hatt den siste uken. Jeg er jo førstegangs, så er vanskelig for meg å vite hva som er hva. Vet ikke hvordan en rie føles heller...Vet bare at i dag har alt vært veldig rart. Mye ubehag i magen, nedpress, veldig uro innvendig, og en svært aktiv unge i magen. Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette. Synes det er rart det kom så mye væske i mårest også. Det rant jo like mye som litt over et stort glass med væske i ca...Og det føltes helt sikker ikke som urin. Anonymous poster hash: e93f7...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. oktober 2015 #18 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er to hinner rundt fosteret, og noen ganger kan det komme litt fostervann mellom dem. Og hvis den ytre hinnen ryker, så lekker dette. Det finnes et par "tester" du kan gjøre. Legge deg flatt og reise deg, er det litt lekasje vil det kanskje sive litt. Eller du kan gjøre et par hopp. (Kjempelett npr man er høygravid...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #19 Del Skrevet 23. oktober 2015 hvis jeg ikke tar feil så har faktisk ikke Michael barn med deg... Anonymous poster hash: b3ef2...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 23. oktober 2015 #20 Del Skrevet 23. oktober 2015 Uansett om vannet er gått eller ikke, masse lykke til! Det kan virke som det er noe på gang, så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå