AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #1 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hei. Jeg opprettet tidligere denne tråden hvor jeg klaget over magesmerter og magespreng: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=973742 Etter fallende blodprosent, mørk avføring og magesmerter, ble jeg sendt på gastroskopi omgående. De fant angivelig ikke noe alvorlig, men de fant en polypp i magen. Legen sa at disse som regel var godartede, men at det kunne bli aktuelt å fjerne den. De tok noen prøver. Har ikke fått svar enda. Finner ikke særlig mye om dette online. Noen som vet noe om slikt? Lurer bare på alt av generell informasjon, men også om den kan forklare blodtapet mitt og eventuelt smertene jeg har hatt. Slik jeg forstod det på legen var han avvisende til det, men jeg var ganske fortumlet etter gastroskopien, så hadde igrunn mer enn nok med meg selv Er egentlig sendt videre til koloskopi, noe jeg har vurdert å avlyse da jeg har følt meg langt bedre etter gastroen, men har følt litt på symptomene igjen i går og i dag så mulig jeg bare må gjennom det.. Takk for svar Anonymous poster hash: 3389f...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #2 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nei, en slik polypp vil ikke forklare symptomene dine. Hvis den er fjernet, skal den inn til vurdering hos en patolog, som vil se om den inneholder celleforandringer. Sannsynligvis er det en helt ufarlig fibrøs polypp, men noen polypper har i blant en lavgradig dysplasi (f. eks. tubulære adenomer) - men det betyr slett ikke at de må utvikle seg til å bli ondartede. Du skriver ikke hvor gammel du er, men slike dysplastiske polypper utvikler seg sjelden til noe farlig før man er middelaldrende og vel så det. Det er meningsløst å avlyse koloskopien. Det er lite sannsynlig at en polypp gir slike symptomer. Du bør absolutt søke å få undersøkt om det finnes noen synlig årsak. Koloskopi er ubehagelig, men for de aller fleste går det veldig greit. Anonymous poster hash: 6f021...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #3 Del Skrevet 23. oktober 2015 Bare husk å slappe av gjennom koloskopien så går det bra. Ja det er ubehagelig, men så lenge du klarer å slappe av og gjøre som de sier, så går det fint og fort. Anonymous poster hash: 6b31e...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Del Skrevet 25. oktober 2015 Takk for informativt svar Ettersom jeg nå har fått et lite tilbakefall, så tenker jeg kanskje jeg bare skal ta den. Er det mulig å få narkose? Har hørt om en likegladsprøyte. Tror jeg vil be om det uansett i hvert fall... Men ubehaget mitt føles som om det er i mageregionen. Derfor tenker jeg kanskje at det ikke er noe i tarmsystem. Men det ligger jo nær og er vel kanskje ikke så lett å vite hva som er hva Anonymous poster hash: 3389f...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #5 Del Skrevet 26. oktober 2015 Takk for informativt svar Ettersom jeg nå har fått et lite tilbakefall, så tenker jeg kanskje jeg bare skal ta den. Er det mulig å få narkose? Har hørt om en likegladsprøyte. Tror jeg vil be om det uansett i hvert fall... Men ubehaget mitt føles som om det er i mageregionen. Derfor tenker jeg kanskje at det ikke er noe i tarmsystem. Men det ligger jo nær og er vel kanskje ikke så lett å vite hva som er hva Anonymous poster hash: 3389f...137 Nei, du får ikke narkose for en slik undersøkelse. Du vil bli gitt et spasmolytisk middel for å hindre at tarmen protesterer for mye underveis, og i noen tilfelle kan det gis sederende midler. Undersøkelsen er ubehagelig, men for de aller fleste går det veldig greit. Organer i bukhulen har en annerledes nervedistribusjon enn resten av kroppen, og derfor er ikke alltid det stedet du kjenner smerten indikativt for hvor problemet ligger (du kan google "visceral referred pain" for mer informasjon om dette). Du skal ikke grue deg til denne undersøkelsen.Anonymous poster hash: 6f021...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #6 Del Skrevet 26. oktober 2015 Nei, du får ikke narkose for en slik undersøkelse. Du vil bli gitt et spasmolytisk middel for å hindre at tarmen protesterer for mye underveis, og i noen tilfelle kan det gis sederende midler. Undersøkelsen er ubehagelig, men for de aller fleste går det veldig greit. Organer i bukhulen har en annerledes nervedistribusjon enn resten av kroppen, og derfor er ikke alltid det stedet du kjenner smerten indikativt for hvor problemet ligger (du kan google "visceral referred pain" for mer informasjon om dette). Du skal ikke grue deg til denne undersøkelsen.Anonymous poster hash: 6f021...216 Takk for svar Skal be om så mye jeg kan få, just in case. Jeg gruer meg ikke så mye. Tenker ubehaget er mer psykologisk og pinlig enn faktisk vondt. Jeg tok jo gastro og det var sant å si verre enn jeg trodde fordi jeg tok veldig lett på det i forkant. Men var nok mer psykisk ubehag (å vite at man har en lang slange nede i magen som de styrte på med i over 10 minutt) enn faktisk fysiske smerter (selv om det var ubehagelig). Spent på hva de evt kan finne og hva evt behandling er da. Skulle gjerne blitt frisk igjen og det fort. Men det er vel dessverre slik med denne type symptomer at man kanskje ender med at de ikke finner noe (kanskje egentlig en god ting) og så vet man ikke hva det er. Kosthold og livsstil er tilnærmet uendret. Kom egentlig ganske brått. Kanskje det kan være noen allergier. Har også lurt på om det kunne vært blindtarmbetennelse men da er kanskje smertene betydelig større og noe legene hadde merket når de dunket på magen min? Men kan symptomene forøvrig passe? Anonymous poster hash: 3389f...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #7 Del Skrevet 26. oktober 2015 Dette er ikke blindtarmbetennelse. Du får ingen svar før du har vært til undersøkelse. La legene gjøre jobben sin. Jeg vil anbefale å ikke spørre så mye på nettfora, for det er mange som gir helt ville svar på slike steder.Anonymous poster hash: 6f021...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2015 #8 Del Skrevet 27. oktober 2015 Dette er ikke blindtarmbetennelse. Du får ingen svar før du har vært til undersøkelse. La legene gjøre jobben sin. Jeg vil anbefale å ikke spørre så mye på nettfora, for det er mange som gir helt ville svar på slike steder.Anonymous poster hash: 6f021...216 Ok. Men på en måte tror jeg at jeg er like redd at de ikke skal finne noe og da er jeg like langt Basert på tidligere erfaringer har jeg dessverre lite tillit til leger når det gjelder litt mer kompliserte problemstillinger. Svar på nettforum tar jeg med en klype salt, men kanskje er det noen med lignende problemer som kan gi et innspill. Har for eksempel lurt på om det kan være noen allergier eller lignende. Og om det skulle være en betennelse eller slikt i tarmen, kan det gå over av seg selv? Har hatt så sykt vanskelig for å stå opp de siste dagene også. Lurer på om det kan være på grunn av lav blodprosent. Eller så er det bare tilfeldig Takk for dine innspill i hvert fall Anonymous poster hash: 3389f...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå