AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #21 Del Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor blir dere så flaue? Who cares? Gi dem litt ekstra mat, bestill noe mat.., hva er det å bli flau over? Alle kan gjøre feil.Anonymous poster hash: be3f5...15e Anonymous poster hash: be3f5...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 22. oktober 2015 #22 Del Skrevet 22. oktober 2015 Oj, den tråden tok visst litt av idag Jeg hadde blitt ganske flau, og følt meg gjerrig og egoistisk. Dette er også noe som helt sikkert kommer til å skje en eller annen gang, jeg har ingen anelse om beregning av mat til flere. Folk er så utrolig forskjellige. Noen blir mette av et og et halv pizzastykke, mens andre kan spise hele pizzaen alene. Uansett, jeg hadde blitt veldig glad for at de gjorde meg oppmerksomme på det, jeg kunne varmet laget et enkelt måltid som omelett, en frossenpizza/posesuppe, smurt noen rundstykker ect. Og passet på å lage mer enn nok neste gang. Jeg kaster ikke mat selvom det blir for mye, men porsjonerer og fryser ned til lettvinte middager en annen gang. Så om det skulle bli alt for mye hadde ikke det gjort noenting. Verre hadde det vært å funnet ut i etterkant at gjestene var sultne når de dro, og møttes tilfeldig på nærmeste gatekjøkken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 22. oktober 2015 #23 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg hadde blitt forferdelig flau. Det er en vertinnes mareritt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #24 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg ville ha fortrukket å vite det, Men ikke å få tilbakemeldingen i selve selskapet (det hadde vært flaut, og faktisk ganske frekt synes) Men at det blir tatt opp i en privat setning av en venninne eller to er jo toppers! Jeg har fått tilbakemeldinger en eller annen gang av venninner og venner, og setter stor pris på det-fordi de sier i fra for mitt eget beste Jeg vil heller ha muligheten til å skjerpe meg enn å være snakkisen i vennegjengen Anonymous poster hash: a6c43...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #25 Del Skrevet 22. oktober 2015 Er virkelig enkelte folks stolthet over evnen til å (mis-)beregne mengden mat viktigere enn gjestenes velvære iløpet av et selskap? Jeg er faktisk veldig overrasket over at så mange her vil ta det som en personlig fornærmelse, fremfor å synes det er flaut å ikke kunne tilby nok mat til inviterte gjester. Som vert hadde jeg synes det var pinlig, og ville selvfølgelig ha tilbudt noe annet å spise til de som trenger mer. Men som mange andre lager jeg rikelig med mat om jeg inviterer, i tillegg til at jeg har kake, snacks etc, så sjansen for at det skulle skjedd hos meg er minimal. Men om det f.eks. hadde kommet en mann med et matbehov som er mye større enn hva jeg hadde sett for meg at gjestene mine skulle ha, hadde det ikke falt emg inn at han hadde vært frekk ved å si fra at han gjerne kunne tenke seg litt mer å spise, fordi han ikke var mett. For meg kommer gjestenes velvære først når jeg har selskap. Og jeg er også enig med denne Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #26 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg hadde syntes personen var totalt uten dannelse og høflighet.Kort og godt.Hadde ikke tatt det alvorlig,og mest sannsynlig ikke bedt personen på middag igjen. Selvhøytidelig og stolt er vel ord som passer deg godt. Nåde den som kritiserer din evne til å beregne mat. Anonymous poster hash: dabd7...e93 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erazor Skrevet 22. oktober 2015 #27 Del Skrevet 22. oktober 2015 Tror ikke at jeg noen gang har opplevd at jeg har hatt for lite mat til gjester. Om det hadde skjedd, hadde jeg sannsynligvis fått vite det ganske kjapt ettersom jeg hadde spurt om folk var mett hvis det skulle bli tomt. Men i en hypotetisk situasjon hvor jeg ikke spurte og ikke oppdaget at gjestene mine var sultne, så hadde jeg absolutt foretrukket at de sa ifra slik at jeg kunne ha funnet frem noe mer mat eller eventuelt bestilt noe. Ser ingen grunn til å bli flau, feilberegninger kan skje, og det er som oftest ikke noe stort problem å rette opp i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #28 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg ville ha fortrukket å vite det, Men ikke å få tilbakemeldingen i selve selskapet (det hadde vært flaut, og faktisk ganske frekt synes) Men at det blir tatt opp i en privat setning av en venninne eller to er jo toppers! Jeg har fått tilbakemeldinger en eller annen gang av venninner og venner, og setter stor pris på det-fordi de sier i fra for mitt eget beste Jeg vil heller ha muligheten til å skjerpe meg enn å være snakkisen i vennegjengen Anonymous poster hash: a6c43...e50 Min Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #29 Del Skrevet 22. oktober 2015 Kunne fint ha nevnt det diskre til meg i selskapet. Men ikke forann alle sammen. Hvis da ikke alle var gode venner av meg da Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #30 Del Skrevet 22. oktober 2015 For å snu litt på problemstillingen: Hvordan bør man som gjest si ifra (eller bør man konsekvent ikke si ifra?) at det er altfor lite mat? Vi har et vennepar som serveres mikroprosjoner når de inviterer til middag, og må alltid lage oss mat når vi kommer hjem derfra. Eller stoppe på nærmeste pølsebod eller gatekjøkken. Og innrømmer gjerne at vi ikke sier i fra. Maten er god den, men mengden tilsvarer omtrent det man får servert som en av mange retter på finere restauranter. For 2 uker siden ble vi invitert på soppmåltid. Og fikk en liten klatt med sopprisotto som akkurat dekket bunnen i en suppetallerken. Nydelig risotto, men.... Anonymous poster hash: 62801...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2015 #31 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det kommer nok aldri til å skje fordi jeg bor sammen med som lett kan spise 2 - 3 normale porsjoner hvis han er sulten og får servert god mat og derfor har vent meg til å beregne (Alt for...) store porsjoner når jeg inviterer gjester.Men hvis det er noe som kan gjøres bedre med maten, uavhengig av hva, så setter jeg alltid pris på konstruktiv kritikk. Får man ikke beskjed, så fortsetter man jo å gjøre ting feil. Eller i det minste går glipp av en mulighet til å gjøre ting bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #32 Del Skrevet 22. oktober 2015 Kunne fint ha nevnt det diskre til meg i selskapet. Men ikke forann alle sammen. Hvis da ikke alle var gode venner av meg da Anonymous poster hash: a6c43...e50 . Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #33 Del Skrevet 22. oktober 2015 For å snu litt på problemstillingen: Hvordan bør man som gjest si ifra (eller bør man konsekvent ikke si ifra?) at det er altfor lite mat? Vi har et vennepar som serveres mikroprosjoner når de inviterer til middag, og må alltid lage oss mat når vi kommer hjem derfra. Eller stoppe på nærmeste pølsebod eller gatekjøkken. Og innrømmer gjerne at vi ikke sier i fra. Maten er god den, men mengden tilsvarer omtrent det man får servert som en av mange retter på finere restauranter. For 2 uker siden ble vi invitert på soppmåltid. Og fikk en liten klatt med sopprisotto som akkurat dekket bunnen i en suppetallerken. Nydelig risotto, men.... Anonymous poster hash: 62801...5f4 . Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #34 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det kommer nok aldri til å skje fordi jeg bor sammen med som lett kan spise 2 - 3 normale porsjoner hvis han er sulten og får servert god mat og derfor har vent meg til å beregne (Alt for...) store porsjoner når jeg inviterer gjester. Men hvis det er noe som kan gjøres bedre med maten, uavhengig av hva, så setter jeg alltid pris på konstruktiv kritikk. Får man ikke beskjed, så fortsetter man jo å gjøre ting feil. Eller i det minste går glipp av en mulighet til å gjøre ting bedre. Anonymous poster hash: a6c43...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #35 Del Skrevet 23. oktober 2015 Av nysgjerrighet fra tråden om vert som serverer for lite mat, vil jeg høre om hvordan du som vert i middagsselskap hadde reagert dersom en gjest hadde sagt ifra om at du serverte for lite mat? Føler det egentlig er litt vanskelig å svare på, fordi jeg føler at jeg serverer rikelig og tror aldri noen gjester har følt seg sultne etter middagen. Så jeg tror jeg hadde reagert med å si bare at "ja, det skal jeg gjøre til neste gang så alle kan føle seg mette". Kanskje hadde jeg latt være å invitere gjesten neste gang, fordi jeg følte at det var frekt og storforlangende. Men det er jo også fordi jeg føler jeg serverer nok. Berit Villkokk? Anonymous poster hash: d5d5b...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulveedderkopp Skrevet 23. oktober 2015 #36 Del Skrevet 23. oktober 2015 Foretrekker at folk sier ifra. Så lager jeg mer neste gang, og eventuelt finner noe ekstra mat. Jeg er ikke så fisefin og ømfindtelig som enkelte er her inne. Det er bedre at folk er ærlige enn at man blir baksnakket. Inviterer man på mat så er det en selvfølge at gjestene skal bli mette. Noe annet er mangel på folkeskikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #37 Del Skrevet 23. oktober 2015 Berit Villkokk? Anonymous poster hash: d5d5b...692 nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter #38 Del Skrevet 23. oktober 2015 Har ikke oppdaget før nå hvor mange svar det var her. Forstår mange av svarene og de ulike synsvinklene på spørsmålet i tråden. Kommer veldig an på hvordan det blir sagt, selvfølgelig. Selv som vert hadde jeg ikke blitt flau eller fornærmet, heller sagt noe som en i tråden her sa noe sånn som ledd og sagt at det var hyggelig at de likte maten. Skal huske på å lage mer. Gjerne tilby noe mer jeg hadde. Men som gjest selv hadde jeg aldri sagt til en vert at h*n serverer for små porsjoner/for lite mat. Synes virkelig det får være opp til verten. Verten er nok ganske klar på hvor mye hun serverer, ville jeg tro. Hun blir vel også bedt til dere hvor dere serverer mer? Da ser hun jo det og vet vel da at hun serverer minst. Hvis hun likevel velger å gjøre det, så hun om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #39 Del Skrevet 23. oktober 2015 Har ikke oppdaget før nå hvor mange svar det var her. Forstår mange av svarene og de ulike synsvinklene på spørsmålet i tråden. Kommer veldig an på hvordan det blir sagt, selvfølgelig. Selv som vert hadde jeg ikke blitt flau eller fornærmet, heller sagt noe som en i tråden her sa noe sånn som ledd og sagt at det var hyggelig at de likte maten. Skal huske på å lage mer. Gjerne tilby noe mer jeg hadde. Men som gjest selv hadde jeg aldri sagt til en vert at h*n serverer for små porsjoner/for lite mat. Synes virkelig det får være opp til verten. Verten er nok ganske klar på hvor mye hun serverer, ville jeg tro. Hun blir vel også bedt til dere hvor dere serverer mer? Da ser hun jo det og vet vel da at hun serverer minst. Hvis hun likevel velger å gjøre det, så hun om det. Må innrømme jeg skjønner ikke hvorfor du denne laget denne tråden. Det virker jo som du allerede (utifra hva du skrev i den andre tråden og her ) at du allerede har bestemt hvor hva du mener er rett. Anonymous poster hash: a6c43...e50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. oktober 2015 #40 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå