Gå til innhold

Hvordan takle frekke folk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig

Det funker nok. Jeg bruker stort sett å ignorere de, men hadde en kar i fjor som jeg sa at

"Om jeg hørte en person til som var lei seg på grunn av det så tar jeg deg med ut i parken og gjør kort prosess bare så du har det der helt klart for deg"

Han svarte med "Jeg forstår ikke hva du mener" -

Jeg svarte: "Da kan vi egentlig gå ut i parken nå for du vet godt hva jeg mener"

Han: "Ok, beklager jeg skal ta meg sammen".

Han ble iallfall bedre mot de i klassen og miljøet, men ingen ville jo henge med han så..

Hadde faktisk to av samme slaget i klassen, men alle synes de var to idioter. Når det er sagt så var det jo meget slitsomt.

Hva feiler det deg. Man kan ikke holde på å true andre på den måten. I hverfall ikke når man er voksen. Skjærpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok enklere for menn å være sånn,enn det er for damer... :)

Spesielt om personene som er stygge,er menn....!

Absolutt! Det var jo det som gjorde at jeg truet han på den måten var at majoriteten av de han var ufin med var kvinner og da var det på høytid at noen hjalp de litt for å få slutt på tullet.. Det er ikke ofte jeg er fysisk eller truer med å være det, men om det skjer så er det i slike situasjoner.

Hva feiler det deg. Man kan ikke holde på å true andre på den måten. I hverfall ikke når man er voksen. Skjærpings.

Jeg bruker de metodene jeg føler jeg trenger for å få slutt på det som kan likne mobbing. Å true en annen mann med en god dose "spö" er helt innafor, spesielt når du vet du er fysisk overlegen og motparten vil bli redd. Da har det en god effekt.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de metodene jeg føler jeg trenger for å få slutt på det som kan likne mobbing. Å true en annen mann med en god dose "spö" er helt innafor, spesielt når du vet du er fysisk overlegen og motparten vil bli redd. Da har det en god effekt.

Vel, du får jo passe deg så det ikke slår tilbake på deg også da. Jeg personlig mobber ingen, men om noen misforstår situasjonen og truer meg med å gå ut i skogen så kan jeg overraske med at jeg gjerne tar utfordringen med å gå ut i skogen her og nå. Og hvis jeg først sloss så er det alvor, da sloss jeg for livet og vil om nødvendig benytte svært skadelige kampsportteknikker (trener en del)

Anonymous poster hash: 183bc...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Det var jo det som gjorde at jeg truet han på den måten var at majoriteten av de han var ufin med var kvinner og da var det på høytid at noen hjalp de litt for å få slutt på tullet.. Det er ikke ofte jeg er fysisk eller truer med å være det, men om det skjer så er det i slike situasjoner.

What a man  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får jo passe deg så det ikke slår tilbake på deg også da. Jeg personlig mobber ingen, men om noen misforstår situasjonen og truer meg med å gå ut i skogen så kan jeg overraske med at jeg gjerne tar utfordringen med å gå ut i skogen her og nå. Og hvis jeg først sloss så er det alvor, da sloss jeg for livet og vil om nødvendig benytte svært skadelige kampsportteknikker (trener en del)

Det har jeg også fått.   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også fått.   :fnise:

Ja, men bare husk at du på et eller annet tidspunkt treffer på en som er større og/eller sterkere og i større grad kan sloss, så om du fortsetter med å true, så vil du på et eller annet tidspunkt ende opp på sykehus. I verste fall død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men bare husk at du på et eller annet tidspunkt treffer på en som er større og/eller sterkere og i større grad kan sloss, så om du fortsetter med å true, så vil du på et eller annet tidspunkt ende opp på sykehus. I verste fall død. 

Det er jeg ganske klar over, jeg er ikke helt bortreist ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er definitivt ikke innenfor. Det er faktisk så langt utenfor at det kan straffes med inntil 3 års fengsel (selv om jeg tviler på at du kunne fått mer enn 50 dager for akkurat den der).

Vold og trusler er aldri greit, uansett hvor spydige eller "drittsekkete" andre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Litt avhengig av hva som blir sagt, pleier jeg å ønske frekke folk god bedring, eller si "det finnes hjelp å få for sånne som deg, vet du".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings*

Anonymous poster hash: 0da13...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke innenfor. Det er faktisk så langt utenfor at det kan straffes med inntil 3 års fengsel (selv om jeg tviler på at du kunne fått mer enn 50 dager for akkurat den der).

Vold og trusler er aldri greit, uansett hvor spydige eller "drittsekkete" andre er.

Jeg finner det som et jævlig effektivt virkemiddel. Folk som er drittsekker må bli behandlet som det. Jeg er veldig lite redd for at noen skal politi anmelde meg for sånne trusler mot et individ som gjentakende ganger er frekk og stygg mot andre mennesker og særlig mine venner. Da vil det få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å slenge tilbake med samme mynt?

"du som er utenlandsk er sikkert kåtere enn norske damer" 

- "Tror ikke norske damer er mindre kåte, de vil bare ikke ha sånne drittsekker som deg/ de foretrekker menn som vet hva de driver med i senga"

"Du er så stygg at du burde henge deg"

- "Bare om du gjør det sammen med meg, så sparer vi verden for en stor idiot samtidig"

"Damer som har katter er skrudde"
- "De har iallefall vett nok til å unngå drittsekker som deg"

Evt kan du ta frem notatblokk og papir og si ".dagens dato klokkelslett, gjenta kommentar"  mens du skriver. Spør han hva du driver med, skriver du at dette er bevis til anmeldelsen om (sexuell) trakassering.

Anonymous poster hash: cc022...80f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du syns det er en spøk når noen kommer bort til deg og sier "du er så stygg at du burde ta selvmord?" Er det greit å snakke sånn til folk?  Anonymous poster hash: 52cb5...725

Skjer dette på arbeidsplassen din kan du snakke med verneombud, noen i bedriftshelsetjenesten eller lederen din. Slikt er ikke akseptabelt.

Er dette en person du må forholde deg til i arbeidet, eller kan du unngå vedkommede? Kan sjefen fordele arbeidsoppgaver slik at dere ikke jobber sammen?

Anonymous poster hash: 7fb99...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å slenge tilbake med samme mynt? "du som er utenlandsk er sikkert kåtere enn norske damer" - "Tror ikke norske damer er mindre kåte, de vil bare ikke ha sånne drittsekker som deg/ de foretrekker menn som vet hva de driver med i senga" "Du er så stygg at du burde henge deg"- "Bare om du gjør det sammen med meg, så sparer vi verden for en stor idiot samtidig" "Damer som har katter er skrudde"- "De har iallefall vett nok til å unngå drittsekker som deg"  Evt kan du ta frem notatblokk og papir og si ".dagens dato klokkelslett, gjenta kommentar"  mens du skriver. Spør han hva du driver med, skriver du at dette er bevis til anmeldelsen om (sexuell) trakassering.   Anonymous poster hash: cc022...80f

Den siste der var fantastisk! Den skal jeg legge meg på minne. Ta tilbake makta!

TS: unngå generalisering. Norske menn er generelt ikke slik som den mannen di beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer dette på arbeidsplassen din kan du snakke med verneombud, noen i bedriftshelsetjenesten eller lederen din. Slikt er ikke akseptabelt.

Er dette en person du må forholde deg til i arbeidet, eller kan du unngå vedkommede? Kan sjefen fordele arbeidsoppgaver slik at dere ikke jobber sammen?

Har sagt fra til lederen min i går, og i dag har ikke min kollega sagt et pip  :fnise: Har ikke snakket med han selv heller. Vi er bare 5 stk på mitt team,så kan dsv ikke gjemme meg bort fra han.. men da håper jeg han har lært. 

Takk for tips her altså, dere har jamen mange morsomme kommentarer på lager som jeg skal bruke hvis jeg trenger det en annen gang! 

TS

Anonymous poster hash: 52cb5...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at det ordnet seg, ts:) Her er mitt forslag til neste gang en mann er ekkel mot deg. Si: "Wow, du må ha mange komplekser som må hevde deg sånn. Har du veldig liten penis?"

Anonymous poster hash: 1b8d6...d23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smil tilbake og svar med ironi: å takk, for en kompliment... Ikke bli sur. Synd jeg ikke kjenner deg, men sånne folk fortjener bank, de har sikkert lidd og opplevd det samme som deg og føler seg bedre ved å mobbe andre nå, siden de ble mobba selv kanskje.

Anonymous poster hash: 41761...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det som et jævlig effektivt virkemiddel. Folk som er drittsekker må bli behandlet som det. Jeg er veldig lite redd for at noen skal politi anmelde meg for sånne trusler mot et individ som gjentakende ganger er frekk og stygg mot andre mennesker og særlig mine venner. Da vil det få konsekvenser.

Ooooh, tøffen. Not. Patetisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...