Drizzt Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter #21 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Men... snakket ikke Mann 42 om at de var ca like utdannet som nordmenn? Jo, det gjorde han. Han argumenterte sterkt om hvor høytutdannede syrerne er. Jeg lurer på hvordan han kommer til å bortforklare SSBs funn nå. Innlegg ryddet for persondebatt Nordvesta, mod. Endret 23. oktober 2015 av Nordvesta 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #22 Skrevet 22. oktober 2015 ... sa forskeren fra SSB på Dagsrevyen i dag da han presenterte noen svært ubehagelige tall for alle ''Refugees welcome'' tilhengere og andre naive mennesker i Norge. http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959 SSB pleier å undervurdere problemet, så sluttsummen blir nok mye høyere. Jaja, hvem trenger velferdsstat i Norge? Mange jobber for å ødelegge den raskest mulig og nei, det er ikke Frp eller noen ''høyreekstreme'' som gjør det. Jeg kunne ikke se ordet "familiegjenforening" i artikkelen, betyr det at tallet statistikeren presenterer (og som han er bekymret for), faktisk ikke tar høyde for familiegjenforeninger? Slik jeg forstod artikkelen så var det også kun de direkte utgiftene knyttet til utbetalinger og mindre inntekter i form av skatt som var tatt med, ikke utgifter knyttet til økt kriminalitet, mer bemanning og ressursbruk i offentlig sektor osv. Anonymous poster hash: 98e7a...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #23 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg kunne ikke se ordet "familiegjenforening" i artikkelen, betyr det at tallet statistikeren presenterer (og som han er bekymret for), faktisk ikke tar høyde for familiegjenforeninger? Du måtte klikket på "Slik er regnestykket til NRK". Anonymous poster hash: b63aa...d2a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #24 Skrevet 22. oktober 2015 For å være helt ærlig så driter jeg i disse tallene. Jeg driter igrunn i hele greia fordi jeg har gitt opp. Gitt opp stemmekveget vi har i Norge. Snillismen og den naive holdningen. Så Norge får nå bare seile sin egen sjø for min del. Når selv i disse tider..at AP gjorde et brakvalg, samt de andre partiene som vil ha denne utviklingen. Mens de som ikke vil ha det slik fikk lavere oppslutning. Ja da er det ihvertfall bare å gi opp. Heldigvis har jeg allerede sikret meg brukbart økonomisk slik at jeg ikke er så avhengig av velferdsstaten. Anonymous poster hash: c5216...ca0 Høyre og Venstre er de største pådriverne for fri flyt over grensene. Det er de liberalistiske partiene som er problemet. Senterpartiet er vel det partiet som passer meg best, sosialistiske med en dæsj nasjonalisme. Anonymous poster hash: 9c844...f50
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #25 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg kunne ikke se ordet "familiegjenforening" i artikkelen, betyr det at tallet statistikeren presenterer (og som han er bekymret for), faktisk ikke tar høyde for familiegjenforeninger? Slik jeg forstod artikkelen så var det også kun de direkte utgiftene knyttet til utbetalinger og mindre inntekter i form av skatt som var tatt med, ikke utgifter knyttet til økt kriminalitet, mer bemanning og ressursbruk i offentlig sektor osv. Anonymous poster hash: 98e7a...cb2 Det ble brukt et tall på familiegjenforening som gjelder alle asylsøkere men de som kommer nå vil ha mye større familiegjenforening som det skrives, så det er definitivt for lavt ja. Men det verste av alt er at Norge overhodet ikke har noen som helst forpliktelse til å gi familiegjenforening! Det er noe Norge gjør helt frivillig og er ikke en del av noen internasjonale avtaler. Man kan redusere asylstrømmen dramatisk om man faktisk vil bare med et slikt enkelt tiltak! Anonymous poster hash: f682f...695 1
NordicViking Skrevet 22. oktober 2015 #26 Skrevet 22. oktober 2015 En egyptisk milliardær sier at han nå forhandler om å kjøpe 2 greske øyer som kan ta imot opptil 200,000 syrere på flukt. EU burde stille seg bak og støtte dette prosjektet. Men er det nok med 2 øyer? Tror det kan være behov for flere slike øyer. Alle asylsøkere som tar seg til Europa vil bli sendt direkte til en av disse øyene, og bli der helt til det er trygt for dem å dra hjem igjen. Når vi nå endelig begynner å forstå hvilke enorme kostnader som følger med å ta imot 50,000-100,000++ asylsøkere fra Syria her i landet, så kan jeg ikke se andre muligheter enn at vi må ta i bruk slike øyer for å huse dem. Vi kan ikke la være å snakke om kostnader, slik enkelte politikere mener at vi må gjøre, men snarere forsøke å finne den beste løsningen til lavest kostnad for det norske folk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #27 Skrevet 22. oktober 2015 Men er det nok med 2 øyer? Tror det kan være behov for flere slike øyer. Alle asylsøkere som tar seg til Europa vil bli sendt direkte til en av disse øyene, og bli der helt til det er trygt for dem å dra hjem igjen. Det ville vært nok i massevis siden hvis man gjorde det slik, siden alle ville reist hjem igjen. Grunnen til at de reiser gjennom ørten fredelige land før de søker asyl er at de kommer for å få penger. Trygghet kunne de fått i nabolandene. Anonymous poster hash: b63aa...d2a 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #28 Skrevet 22. oktober 2015 Hadde det vært krav om bestått norsktest etter 6 mnd, og nulltoleranse for kriminelle handlinger de første 5 årene, hadde vi kommet noe lenger. Stryk på test, eller kriminelle handlinger, bør selvsagt føre til umiddelbar hjemsendelse. Det er en grunn til at vi har høyskoler og universiteter i Norge, det er ikke bare å hoppe ut av en busk og kreve arbeid. Anonymous poster hash: 3a422...ffc 3
I Grosny Skrevet 22. oktober 2015 #29 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Gleder meg til å se hvordan innvandringsforkjemperne skal forsvare dette. Noe sier meg at de ikke gidder å svare. Anonymous poster hash: 9f2fc...bd5 Jeg mener at når Norge indirekte støtter disse moderate terroristene fra Syrias opposisjon, så er vi medskyldige i destabiliseringen, helvetet og ødeleggelsen av Syrias stat, samfunn og ordensmakt. Sånn sett bidrar vi til å skape flyktninger. Derfor bør vi ta imot 3-400 000 av dem. Fordi det er vår skyld. Jeg ønsker egentlig å sende de hjem alle sammen. Til ett trygt hjem. Et hjem uten terror fra IS, opposisjonelle og Al Quida. Et hjem der de slipper å være redd for å bli truffet av bomber fra sin egen stat. Bomber som egentlig jakter på terrorister og i samme slengen tar livet av det meste som er i nærheten. FN burde gå inn med 500000 mann og avvæpne alle terrorister , opposisjonelle og banditter, slik at Assad kan gjenopprette noe som forhåpentligvis er like fredelig som det var før den arabiske våren buldret igang. Endret 22. oktober 2015 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #30 Skrevet 23. oktober 2015 Når vi nå endelig begynner å forstå hvilke enorme kostnader som følger med å ta imot 50,000-100,000++ asylsøkere fra Syria her i landet, så kan jeg ikke se andre muligheter enn at vi må ta i bruk slike øyer for å huse dem. Vi kan ikke la være å snakke om kostnader, slik enkelte politikere mener at vi må gjøre, men snarere forsøke å finne den beste løsningen til lavest kostnad for det norske folk. Trine Skei og resten av gjengen: om de hadde meldt seg på Luksusfellen tipper jeg de hadde vært typen til å gjemme uåpnede regninger i skapet. Anonymous poster hash: 6fa92...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #31 Skrevet 23. oktober 2015 Men... snakket ikke Mann 42 om at de var ca like utdannet som nordmenn? I følge Mann42 så var de ingeniører og leger alle som en. Det var ikke måte på hvor høyt utdannet og flinke skulle være. Anonymous poster hash: 6bd1a...d6d 2
I Grosny Skrevet 26. oktober 2015 #32 Skrevet 26. oktober 2015 (endret) ... sa forskeren fra SSB på Dagsrevyen i dag da han presenterte noen svært ubehagelige tall for alle ''Refugees welcome'' tilhengere og andre naive mennesker i Norge. http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959 SSB pleier å undervurdere problemet, så sluttsummen blir nok mye høyere. Jaja, hvem trenger velferdsstat i Norge? Mange jobber for å ødelegge den raskest mulig og nei, det er ikke Frp eller noen ''høyreekstreme'' som gjør det. Slapp av. Det jevner seg ut. Når vi blir ett fattigere land, så drar flyktningene heller ett annet sted. Folkevandring handler ikke bare om sikkerhet. Økonomi og andre framtidsutsikter vurderes slvfølgelig etter beste evne blant de som reiser til ett bedre sted. Jeg vil tro at når olja er pumpet opp, så vil flyktningestrømmen snu. Endret 26. oktober 2015 av I Grosny
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå