Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

... sa forskeren fra SSB på Dagsrevyen i dag da han presenterte noen svært ubehagelige tall for alle ''Refugees welcome'' tilhengere og andre naive mennesker i Norge.

http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959

SSB pleier å undervurdere problemet, så sluttsummen blir nok mye høyere.

Jaja, hvem trenger velferdsstat i Norge? Mange jobber for å ødelegge den raskest mulig og nei, det er ikke Frp eller noen ''høyreekstreme'' som gjør det.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, FrP bidrar også. Med sine ideologiske vyer om et Europa med fri flyt av EU's fire friheter og lite grensekontroll (Schengen) er det et godt komplement til venstreekstremes snillisme i forhold til innvandring. Høyre og venstresiden kompletterer altså hverandre i Norge, og det er denne kombinasjonen som føre til fall. Hvem som egentlig trekker i trådene er ikke vanskelig å tenke seg til, det er de superrike, den øvre middelklasse etc. - alle som vil ha nytte av at det er plenty av potensiell arbeidskraft samtidig som man heller ikke har utgifter til skatt og avgifter (når staten en gang faller og det ikke lenger er legitimt å kreve inn skatt). 

Anonymous poster hash: ff54d...8a2
  • Liker 5
Skrevet

Kjenner jeg blir helt tom når de viser disse tallene. Hva vil dette bringe med seg?

Anonymous poster hash: 65201...e6a

• Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg blir helt tom når de viser disse tallene. Hva vil dette bringe med seg?

Fattigdom for enda flere, dårligere offentlige tilbud for alle og en oppfylt sosialistisk drøm - at alle har det like ille.

• Liker 10
Skrevet

Gleder meg til å se hvordan innvandringsforkjemperne skal forsvare dette. Noe sier meg at de ikke gidder å svare.

Anonymous poster hash: 9f2fc...bd5
  • Liker 5
Skrevet

Disse tallene er veldig forsiktige av to grunner som delvis ble nevnt men som ikke ble tatt med i regnestykket.

De som kommer i dag fører med seg langt større familiegjenforeningstall enn det de legger opp til. Som de selv sier; de aller fleste som kommer er enslige menn som så skal få gjenforening med kone og barn. 80% får nå opphold, 80 000 blir derfor minst 200 000 med familiegjenforening. Det er også verdt å ta med at disse som kommer nå gjør det dårligere på arbeidsmarkedet og har høyere trygdeutgifter enn gjennomsnittet av ikke-vestlige flyktninger som er det de bruker som anslag. I tillegg går norsk økonomi dårligere enn før med færre arbeidsplasser så det er all grunn til å tro at sysselsettingen også for disse gruppene blir dårligere enn før. 

Et mer realistisk anslag er derfor at opphold til 80 000 asylsøkere over den gjenværende stortingsperioden vil koste minst 3 ganger så mye som de hevder, altså over 2000 milliarder kroner. 

Anonymous poster hash: f682f...695
  • Liker 5
Skrevet

Det interessante er at Norge, selvom man har underskrevet internasjonale avtaler, så er disse avtalene veldig fleksible og man har ikke noen forpliktelse i henhold til flyktningekonvensjoner til å gi asyl til folk som ikke har legitimasjon, vi har ingen forpliktelse til å gi varig opphold, vi har ingen forpliktelse til at noen asylsøkere skal få familiegjenforening, vi har ingen forpliktelse annet enn å gi midlertidig nødhjelp til de som kan vise legitimasjon på grensa og søker asyl. Likevel har man altså gjort alt dette, helt bevisst og lurt befolkningen til å tro at man har mer internasjonale forpliktelser enn man har. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Tallene er alt for lave.

SSB regner med 35 000 asylsøkere i året, men Frankfurter Allgemeine Zeitung melder at greske myndigheter regner med 3,7 millioner flyktninger til EU de nærmeste månedene.

http://www.faz.net/aktuell/politik/griechenland-30000-fluechtlinge-in-der-aegaeis-eingetroffen-13866461.html

3,7 millioner flyktninger til EU på fire måneder er 11 millioner flyktninger i året, og hvis bare 2% av disse kommer til Norge, så er det 220 000 flyktninger i året.

Og det vil ganske sikkert komme mere enn 2% til Norge.

Endret av Granny
  • Liker 6
Skrevet

Etterhvert som denne strømmen blir dagligdags og hele situasjonen er mer eller mindre glemt av nordmenn flest. Så kommer man til å se mye klaging og syting om skatter og avgifter, og alt som måtte kuttes for å finansiere dette innvandringsprosjektet.

Lurer på hva folk er villig til å ofre? Hva om du ble fortalt at pensjonen din utgår fordi alle pengene skal bli brukt på innvandring?

Var en artikkel her i toppen av sida som handlet om at kvinner drømte om tidlig pensjon. Med det som skjer nå så er det virkelig en drøm. Du må jobbe til du er 85 år gammel for å finansiere innvandring. Sorry.

Anonymous poster hash: 41a31...662
  • Liker 7
Skrevet

Norge har egentlig to valg. La dette bare skje, eller reagere. Altså, hvem bryr seg om "internasjonale avtaler" hvis hele landet går inn i mørketid.

Vi burde slutte å gi permanent opphold, først og fremst. Send hjem folk som kommer fra alle andre land enn Syria, og gi de matkupponger o.l. til de skaffer seg jobb. Man må gi dem motivasjon til å integrere seg, ikke sy puter under armene deres.

• Liker 8
Skrevet

Norge har egentlig to valg. La dette bare skje, eller reagere. Altså, hvem bryr seg om "internasjonale avtaler" hvis hele landet går inn i mørketid.

Vi burde slutte å gi permanent opphold, først og fremst. Send hjem folk som kommer fra alle andre land enn Syria, og gi de matkupponger o.l. til de skaffer seg jobb. Man må gi dem motivasjon til å integrere seg, ikke sy puter under armene deres.

Det interessante er at tusenvis av mennesker drar helt fredelig til Syria hver dag. Det er kun i visse områder av landet det er krigshandlinger. Det er et stort land. 

Dersom Norge hadde fulgt ditt råd så hadde man sett en bråstopp på 99% av alle asylsøknader i Norge. Det ville vært like lite attraktivt å dra til Norge som til Portugal eller Latvia. Som får 30 asylsøknader til sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Det interessante er at tusenvis av mennesker drar helt fredelig til Syria hver dag. Det er kun i visse områder av landet det er krigshandlinger. Det er et stort land. 

Dersom Norge hadde fulgt ditt råd så hadde man sett en bråstopp på 99% av alle asylsøknader i Norge. Det ville vært like lite attraktivt å dra til Norge som til Portugal eller Latvia. Som får 30 asylsøknader til sammen. 

Disse internasjonale avtalene det vises hele tiden til sier at man ikke får asyl i et annet land hvis det er fredelige nok eller trygge nok områder i hjemlandet. Da er man en intern flyktning, fordi man flytter fra et sted i landet til et annet som er tryggere. Europa tar imot altfor mange interne flyktninger som har tatt veien til Europa istedet. Og dumme og naive politikere skjønner ikke at de kan sende alle sammen tilbake til de trygge områdene i hjemlandet. Europa, Norge inkludert, driver med selvødeleggelse i stor grad. En selvødeleggelse som gjerne kalles for ''å være human''.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror man er naiv om man tror politikerne og EU-toppene er naive.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror man er naiv om man tror politikerne og EU-toppene er naive.

Hvis politikerne og EU-toppene ikke er naive, så er de ganske troverdige i rollen som nettopp naive. Når man ser hvor Europa har tatt veien til.

• Liker 1
Skrevet

Hvis politikerne og EU-toppene ikke er naive, så er de ganske troverdige i rollen som nettopp naive. Når man ser hvor Europa har tatt veien til.

Jeg synes ikke de er troverdige som naive. Det er bevisst politikk. Som alt annen politikk. 

• Liker 3
Skrevet

Gleder meg til å se hvordan innvandringsforkjemperne skal forsvare dette. Noe sier meg at de ikke gidder å svare.

Mange av dem er dessverre i 'total denial' som det heter på engelsk. Venstre-leder Trine Skei Grande vil jo at vi må snakke mindre om kostnader og mer om hva mennesker på flukt kan bidra med. Vel, nå vet vi jo mer om hva de vil bidra med av kostnader.

• Liker 2
Skrevet

Sånn blir det når globalistene styrer. Alle partier med unntak av Senterpartiet, Demokratene, Norgespartiet og Kystpartiet ønsker i prinsipp åpne grenser. Om det er blå regjering med Høyre i spissen, eller rødgrønt med AP, spiller ingen rolle. Ingen av alternativene jobber for Norge, og de fleste nordmenn stemmer enten på AP eller Høyre, som om det ikke fantes noe annet.

Velferdsstaten kommer ikke til å opprettholdes veldig lenge, med mindre Norge har planer om å sette seg i dyp gjeld som resten av Europa. Vi vil også få et segrert samfunn med "hvite" skoler, osv. Noen som egentlig vet hvor alle "flyktningbarn" skal gå på skole? Skal de puttes inn i vanlige, norske skoleklasser uten å kunne hverken norsk eller engelsk? Det kommer i så fall til å være svært hemmende for undervisningen. Men det er kanskje en del av dugnaden som grunnskole-elevene må ta - ofre egen skolegang til fordel for barn i andre land. 

• Liker 2
Skrevet

... sa forskeren fra SSB på Dagsrevyen i dag da han presenterte noen svært ubehagelige tall for alle ''Refugees welcome'' tilhengere og andre naive mennesker i Norge.

Jaja, hvem trenger velferdsstat i Norge? Mange jobber for å ødelegge den raskest mulig og nei, det er ikke Frp eller noen ''høyreekstreme'' som gjør det.

For å være helt ærlig så driter jeg i disse tallene. Jeg driter igrunn i hele greia fordi jeg har gitt opp. Gitt opp stemmekveget vi har i Norge. Snillismen og den naive holdningen. Så Norge får nå bare seile sin egen sjø for min del.

Når selv i disse tider..at AP gjorde et brakvalg, samt de andre partiene som vil ha denne utviklingen. Mens de som ikke vil ha det slik fikk lavere oppslutning. Ja da er det ihvertfall bare å gi opp. 

Heldigvis har jeg allerede sikret meg brukbart økonomisk slik at jeg ikke er så avhengig av velferdsstaten.

Anonymous poster hash: c5216...ca0

• Liker 1
Skrevet

Høyere skatter eller kutt i velstandstilbudet. Den gamle floskelen "ikke sett svake grupper opp mot hverdandre", blir snart avleggs. Det går ikke an å unngå å kutte for andre svakere grupper når inntektene går ned og utgiftene stiger til astronomiske dimensjoner.

• Liker 1
Skrevet

– De tallene jeg har sett fra byrået viser at de er mye dårligere utdannet enn det nordmenn i gjennomsnitt er, men de er også dårligere utdannet enn en del andre ikke-europeiske flyktninger. For eksempel i forhold til irakere, så har ikke syrere helt det samme utdanningsnivået som vi har funnet der, sier forskningslederen.

Men... snakket ikke Mann 42 om at de var ca like utdannet som nordmenn? :klo:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...