AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Del Skrevet 21. oktober 2015 Sitter å ser på teen-mom og skjønner jo at dette ikke er representativt for hele USAs befolkning, men der er det to unge som allerede har fått utskrevet benzo. Er legene i USA meget slepphendte med dette? Så også at det sto på pakken, en tablett to ganger daglig. Det burde vel stått en tablett ved akutt behov? Dette er jo medisiner som det er fort gjort å bli avhengige av, og som jo faktisk også skjer med dem videre i serien. Anonymous poster hash: 740fe...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Del Skrevet 21. oktober 2015 Er du svært naiv? Dette skjer i stor grad i Norge også. Anonymous poster hash: 80478...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cicero Skrevet 21. oktober 2015 #3 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det skjer da overalt. Har imidlertid inntrykk av at det er lettere å gå til f.eks en privat lege i USA og få resept, dersom man har penger til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 21. oktober 2015 #4 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det kunne nok fint skjedd i Norge også. Eller, dvs det skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Del Skrevet 21. oktober 2015 Man betaler vel fullt for legetjenester i USA, så om man har penger så finner man nok en lege eller flere som er villig til å skrive ut. Men å stå frem med det på TV i et program der man er ung mor, er jo litt spesielt. Anonymous poster hash: 23e70...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Del Skrevet 21. oktober 2015 Man betaler vel fullt for legetjenester i USA, så om man har penger så finner man nok en lege eller flere som er villig til å skrive ut. Men å stå frem med det på TV i et program der man er ung mor, er jo litt spesielt. Anonymous poster hash: 23e70...67f Husk på at ikke alle betaler for sine helsetjenester selv i USA. Systemet er komplisert, forsikringer dekker noe om du oppsøker riktig lege for riktig lidelse. Men noen har ikke forsikringer og heller ikke penger til lege eller medisiner, hvem av disse gruppene som får utskrevet hva av medisiner vet vi lite og ingenting om. Der er leger som er "rause" med sin foreskrivning av medisiner i Norge som i resten av verden. Det er og pasientes oppgave å vise vett og forstand mht å be om medisiner og å dytte i seg medisiner de får foreskrevet. Anonymous poster hash: 49ff3...cb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Del Skrevet 21. oktober 2015 Dette skjer da i Norge også, hver dag. Anonymous poster hash: aa9d2...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Del Skrevet 21. oktober 2015 Med de jeg kjenner så virker leger i Norge veldig restriktive på det. Det er liksom siste utvei, og man får forklat avhengighetsfaren og beskjed om at det ikke skal brukes daglig over lengre tid. Anonymous poster hash: 740fe...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 21. oktober 2015 #9 Del Skrevet 21. oktober 2015 Med de jeg kjenner så virker leger i Norge veldig restriktive på det. Anonymous poster hash: 740fe...633 Vel, det er tydeligvis store forskjeller fra lege til lege. En periode da jeg hadde snudd døgnrytmen totalt (fort gjort når det er dagslys 24/7) fikk jeg omtrent kastet etter meg xanor og vival. Fant imidlertid ut at virkningen av de medisinene var så behagelig at jeg kunne nok ha blitt avhengig, og leverte de inn på apoteket. Var snakk om resept på flere hundre av hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Del Skrevet 21. oktober 2015 En lege som gjør en slik forskrivning i norge må regne med å måtte begrunne det over helsetilsynet. Fast, daglig medikasjon med benzodiazepiner skal ikke forekomme uten helt spesielle begrunnelser eller omstendigheter. Nei, dette skjer ikke hele tiden i norge. Det er uansvarlig.Anonymous poster hash: be56c...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det skjer nok her i Norge også, men de tre fastlegene jeg har hatt, har vært veldig strenge på dette. Til tross for store søvnvansker har jeg aldri fått tabletter f.eks. Anonymous poster hash: dd985...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det skjer nok her i Norge også, men de tre fastlegene jeg har hatt, har vært veldig strenge på dette. Til tross for store søvnvansker har jeg aldri fått tabletter f.eks. Anonymous poster hash: dd985...1e2 Ingen har benektet at det skjer - men det er ikke vanlig, og det er i de fleste tilfeller heller ikke forsvarlig. Anonymous poster hash: be56c...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #13 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det er lavere terskel i usa men dette forekommer desverre i norge også. Kjenner til flere misbrukere som lyver om angst og søvnvansker og får det..... Frustrerende for oss som faktisk HAR angst og søvnvansker og som IKKE får det.. Anonymous poster hash: 195d8...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #14 Del Skrevet 21. oktober 2015 Det er lavere terskel i usa men dette forekommer desverre i norge også. Kjenner til flere misbrukere som lyver om angst og søvnvansker og får det..... Frustrerende for oss som faktisk HAR angst og søvnvansker og som IKKE får det.. Anonymous poster hash: 195d8...a44 Dette er et stort problem. Fordi så mange lyver og manipulerer for å få urettmessig forskrivning av dette er det blitt vanskelig for de som har et reelt behov å få den medisinen de trenger.Anonymous poster hash: be56c...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå