AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #21 Skrevet 21. oktober 2015 Du hsr et stebarn, dere er ikke gift, du har problemer med å sette foten ned..... du forstår ikke hva jeg mener med å sikre dine juridiske rettigheter, men viser til at du tjener bra? Du har ikke tenkt over hva som skjer dersom stebarnets pappa dør? Anonymous poster hash: 3a6a2...310 Hvis mannen min dør kommer jeg til å sitte mye bedre i det enn nå jeg gjør nå, sånn rent økonomisk. Og vi er gift, det har jeg jo skrevet. Greit jeg virker ressurssvak ift stebarnet, men det gjelder ikke andre ting. Jeg forstår spørsmålet ditt, jeg forstår ikke hvorfor det er relevant ift det jeg spør om her i tråden. Anonymous poster hash: 36d7d...f8a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #22 Skrevet 21. oktober 2015 Min feil!! Trodde jeg skrev at vi var gift et sted her. Anonymous poster hash: 36d7d...f8a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #23 Skrevet 22. oktober 2015 Hvorfor skulle du ikke bestemme over ditt hus??? Og hva gjør gutten om noen bøller får snusen i at han har hjemmealenefest? Hva skjer om dere kommer tilbake til et hus utsatt for hærverk? Hva om noen blir skadet? Hvorfor må du vaske etter han? Hvorfor gjorde han ikke det selv? Lar far han virkelig drikke alkohol? Går dere i fra huset med alkohol lett tilgjengelig når en unge skal ha hjemmealenefest??? Om det så er for å være vrang, så kan du nekte han å feste i ditt hus. Om far synes han skal få feste og drikke seg fra sans og samling, så kan han vel leie et hotellrom til han da. Husk å allier dere med naboer om du føler du ikke får lov å bestemme over ditt eget hus, så de kan trå til om det skulle skje noe. Anonymous poster hash: f8fe8...46d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #24 Skrevet 22. oktober 2015 Hva sier guttens mor om det her? Kan ikke tro at hun godkjenner dette. Og hva ble konsekvensene for gutten de siste to gangene? Hvis han slapp billig unna og vet hvordan han skal manipulere foreldrene til å la han være hjemme alene så er det bare å låse inn verdisakene for dette vil skje igjen og igjen. Første gangen burde han ha ryddet opp rotet etter sin egen fest som straff. Andre gangen burde det ha vært kroken på døra. Hadde i tillegg byttet lås, innvestert i en sånn nøkkelsak med kode så gutten kunne låst seg inn når han var der, men fjernet nøkkelen når dere skulle bort så han ikke kunne sneket seg inn. Anonymous poster hash: 7389c...dec 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #25 Skrevet 22. oktober 2015 Hva sier guttens mor om det her? Kan ikke tro at hun godkjenner dette. Og hva ble konsekvensene for gutten de siste to gangene? Hvis han slapp billig unna og vet hvordan han skal manipulere foreldrene til å la han være hjemme alene så er det bare å låse inn verdisakene for dette vil skje igjen og igjen. Første gangen burde han ha ryddet opp rotet etter sin egen fest som straff. Andre gangen burde det ha vært kroken på døra. Hadde i tillegg byttet lås, innvestert i en sånn nøkkelsak med kode så gutten kunne låst seg inn når han var der, men fjernet nøkkelen når dere skulle bort så han ikke kunne sneket seg inn.Anonymous poster hash: 7389c...dec Ryddet opp SOM STRAFF?! Ryddet opp burde han gjort uansett. Straffen i tilleggs selvfølgelig. Anonymous poster hash: 17716...a0c 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #26 Skrevet 22. oktober 2015 Ryddet opp SOM STRAFF?! Ryddet opp burde han gjort uansett. Straffen i tilleggs selvfølgelig. Anonymous poster hash: 17716...a0c Helt enig! Jeg hadde aldri godtatt dette TS! Anonymous poster hash: d9cf2...2ff
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #27 Skrevet 23. oktober 2015 Ryddet opp SOM STRAFF?! Ryddet opp burde han gjort uansett. Straffen i tilleggs selvfølgelig. Anonymous poster hash: 17716...a0c Du har helt rett. Burde skrevet "som en del av straffen". Er det virkelig ille med oppkast og rødvinsflekker er det lite gly. Og gjerne dagen etter når han er fyllesyk. Og selvfølgelig må han betale for alt som er ødelagt. Anonymous poster hash: 7389c...dec
Gjest SykkelJenny Skrevet 23. oktober 2015 #28 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg er mest sjokkert over at dere lar alkohol stå tilgjengelig for en 16-åring. Er dere klar over at dere kan bli stilt ansvarlige om noe alvorlig skjer noen av festdeltakerne? Dersom ikke faren har gangsyn til å se vanvidd I dette så må du ta det opp med 16-åringens mor. Flekker på teppet er bagateller I forhold til hva som kan skje.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2015 #29 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg er mest sjokkert over at dere lar alkohol stå tilgjengelig for en 16-åring. Er dere klar over at dere kan bli stilt ansvarlige om noe alvorlig skjer noen av festdeltakerne? Dersom ikke faren har gangsyn til å se vanvidd I dette så må du ta det opp med 16-åringens mor. Flekker på teppet er bagateller I forhold til hva som kan skje. Kan du forklare den nærmere? TS, det er klart du kan sette foten ned. Jeg hadde rett og slett blitt lynfobanna om det ble stjålet alkohol hos meg når avkommet, det være seg eget eller stebarn, var alene hjemme. Kan man ikke stole på en ungdom, så kan ikke ungdommen får de privilegiene han eller hun ønsker.
ViljaH Skrevet 23. oktober 2015 #30 Skrevet 23. oktober 2015 Om du eier huset 50% så kan du nekte utlån. Da må far få ditt ok. Dette ville jeg sagt fra til far, at han kan ikke disponere huset på den måten uten engang å spørre din mening.
Gjest SykkelJenny Skrevet 23. oktober 2015 #31 Skrevet 23. oktober 2015 Kan du forklare den nærmere? TS, det er klart du kan sette foten ned. Jeg hadde rett og slett blitt lynfobanna om det ble stjålet alkohol hos meg når avkommet, det være seg eget eller stebarn, var alene hjemme. Kan man ikke stole på en ungdom, så kan ikke ungdommen får de privilegiene han eller hun ønsker. Det er foreldrene som har ansvar når de lar en 16-åring ha hjemme-alene fest og enda større ansvar om de ikke sørger for å låse inn alkohol. Jeg hadde stilt dem personlig ansvarlig dersom noe hadde skjedd mitt barn på en slik fest.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2015 #32 Skrevet 23. oktober 2015 Det er foreldrene som har ansvar når de lar en 16-åring ha hjemme-alene fest og enda større ansvar om de ikke sørger for å låse inn alkohol. Jeg hadde stilt dem personlig ansvarlig dersom noe hadde skjedd mitt barn på en slik fest. Men dette er din subjektive mening, jeg var ute etter en lovtekst? 3
Rosenrød Skrevet 23. oktober 2015 #33 Skrevet 23. oktober 2015 Fatter ikke at du finner deg i dette, ts!
Gjest SykkelJenny Skrevet 23. oktober 2015 #34 Skrevet 23. oktober 2015 Men dette er din subjektive mening, jeg var ute etter en lovtekst? Det er ikke forbudet å drikke alkohol for personer under 18 år men det er ifølge alkoholloven forbudt å utlevere alkohol til mindreårige. Å la alkohol stå tilgjengelig ved hjemme-alenefester er det samme som å utlevere alkohol - spesielt når man har erfart dette tidligere som ts sier.
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2015 #35 Skrevet 23. oktober 2015 Det er ikke forbudet å drikke alkohol for personer under 18 år men det er ifølge alkoholloven forbudt å utlevere alkohol til mindreårige. Å la alkohol stå tilgjengelig ved hjemme-alenefester er det samme som å utlevere alkohol - spesielt når man har erfart dette tidligere som ts sier. Dette er altså din subjektive mening, for jeg har aldri noensinne sett at alkohol, i motsetning til våpen, skal oppbevares i eget, låst skap. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #36 Skrevet 23. oktober 2015 Vi skal selvfølgelig ikke ha alkohol noe sted denne gangen, siden det ble stjålet sist. Jeg trodde ikke han turde å stjele, så jeg trodde ikke det var nødvendig å låse det inn noe sted. Hjelper dessverre ikke å prate med mor, tror nok hun synes det er greit, han får lov å være alene hjemme der også... Så jeg står "alene" i denne kampen. Far har satt noen fler "regler" denne gangen, så får vi se hva som skjer. Men jeg kommer til å nekte at dette skjer i mitt hus noe mer, da blir jeg heller hjemme.Anonymous poster hash: 36d7d...f8a
galmamma Skrevet 23. oktober 2015 #37 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg og mannen min eier huset 50/50. Han har en 16 åring som vil være hjemme alene når vi er bortreist, selvom det er mor sin helg. Dette er nå 3. gangen han skal få lov til dette. De to andre gangene har det ikke gått så greit. Den ene gangen var det fest og de drakk seg dritings, var masse søl som jeg da måtte ta store deler av rengjøringen. Andre gangen stjal han alkohol som var i huset. Jeg kjenner jeg "gruer" meg til hva som skjer denne gangen. Kan jeg sette foten ned for dette siden det er mitt hus også? At hvis det ikke går greit denne gangen, så kan jeg si i fra at det ikke et greit for meg?Anonymous poster hash: 36d7d...f8a JA, det kan du!! Lås døren og la guttungen være hos mor når han har mammauke.. Han har jo bevist flere ganger at han ikke er i stand til å oppføre seg alene.. Grunn nok det
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #38 Skrevet 23. oktober 2015 Hva sier guttens mor om det her? Kan ikke tro at hun godkjenner dette. Og hva ble konsekvensene for gutten de siste to gangene? Hvis han slapp billig unna og vet hvordan han skal manipulere foreldrene til å la han være hjemme alene så er det bare å låse inn verdisakene for dette vil skje igjen og igjen. Første gangen burde han ha ryddet opp rotet etter sin egen fest som straff. Andre gangen burde det ha vært kroken på døra. Hadde i tillegg byttet lås, innvestert i en sånn nøkkelsak med kode så gutten kunne låst seg inn når han var der, men fjernet nøkkelen når dere skulle bort så han ikke kunne sneket seg inn. Anonymous poster hash: 7389c...dec "Konsekvensene" sist var å vaske/rydde - noe som ikke ble gjort ordentlig, og det ble ganske dårlig stemning når jeg sa at dette ikke var bra nok. Neste gang var konsekvensen å ikke få penger til en bestemt ting, men da ringte han mor, så fikk han forskudd på ukelønnen slik at han fikk gjort den tingen likevel. Jeg har jo ikke noe "med" konsekvensene siden det er stebarnet. Anonymous poster hash: 36d7d...f8a
Ruccula Skrevet 23. oktober 2015 #39 Skrevet 23. oktober 2015 Åhhh hvorfor er det så mye veike kvinner der ute?? Hva skjer med å opparbeide seg litt respekt, være streng og konsekvent. Ikke bare la seg konstant overkjøre av mann og familie. Sett ned foten da vel, ta en skikkelig prat med mann og sønn og få det til å forstå at DET SKJER IKKE! Ferdig med den saken 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #40 Skrevet 23. oktober 2015 "Konsekvensene" sist var å vaske/rydde - noe som ikke ble gjort ordentlig, og det ble ganske dårlig stemning når jeg sa at dette ikke var bra nok. Neste gang var konsekvensen å ikke få penger til en bestemt ting, men da ringte han mor, så fikk han forskudd på ukelønnen slik at han fikk gjort den tingen likevel. Jeg har jo ikke noe "med" konsekvensene siden det er stebarnet.Anonymous poster hash: 36d7d...f8a uff, kjenner at jeg gruer meg til årene fremover... Jeg hadde mildt sagt klikket om stesønnen hadde hatt fest og jeg hadde kommet hjem til bombet hus.. Men jeg hadde ALDRI godtatt at han fikk være hjemme alene i mitt hus som 16 åring heller.. Jeg vet hvordan jeg var som 16 åring selv.. Her har han, som 14 åring fått være hjemme alene hos mor ett par ganger.. Det har gått greit, men jeg syns dette er skikkelig uansvarlig av moren.. Hadde aldri skjedd hos oss.. Han hadde nok fint måttet bodd hos besteforeldrene sine. Anonymous poster hash: 133fa...5d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå