Gå til innhold

Kan jeg sette foten ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min eier huset 50/50. Han har en 16 åring som vil være hjemme alene når vi er bortreist, selvom det er mor sin helg.

Dette er nå 3. gangen han skal få lov til dette. De to andre gangene har det ikke gått så greit. Den ene gangen var det fest og de drakk seg dritings, var masse søl som jeg da måtte ta store deler av rengjøringen. Andre gangen stjal han alkohol som var i huset. Jeg kjenner jeg "gruer" meg til hva som skjer denne gangen. Kan jeg sette foten ned for dette siden det er mitt hus også? At hvis det ikke går greit denne gangen, så kan jeg si i fra at det ikke et greit for meg?

Anonymous poster hash: 36d7d...f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hva med å snakke med mannen din???

Anonymous poster hash: 8417c...ef7
  • Liker 9
Skrevet

Herregud, hva med å snakke med mannen din???

Jeg har jo gjort det da. Han synes jo det er greit, derfor jeg spør om jeg kan sette foten ned.

Skrevet

Jeg har jo gjort det da. Han synes jo det er greit, derfor jeg spør om jeg kan sette foten ned.

Da kan du ikke ha kommunisert så veldig bra … Gjør et forsøk til du.

• Liker 1
Skrevet

Da kan du ikke ha kommunisert så veldig bra … Gjør et forsøk til du.

Jeg har sagt at dette ikke er greit for meg. Men han mener det ikke er så farlig og at dette er normal tenåringsoppførsel.

Skrevet

Hvem er det som gir han lov? 

Anonymous poster hash: 2edfa...64e
Skrevet

Da synes jeg du bør gjøre det klinkende klart for mannen at han selv får ansvaret for å vaske og rydde opp ALT etter helga, at dersom alkohol eller annet forsvinner skal han erstatte det, og du kommer ikke til å løfte en finger for å rydde, vaske eller noe som helst. Og da er det selvsagt viktig at du står på dette selv om dere kommer hjem til et delvis bomba hus. Når han selv ser hvor mye arbeid det er å rydde og vaske etter sønnen sin er det ikke sikkert det er like fristende å låne ut huset igjen.

Jeg for min del hadde aldri lånt ut huset mitt til en 16-åring som allerede 2 ganger har vist at han gir faen i både dere, huset deres og eiendelene deres. Selvsagt kan du sette foten ned, det er like mye ditt hus som mannens. Du har gitt denne utakknemlige ungen lov til å bombardere huset ditt 2 ganger, hvorfor i all verden skal du finne deg i at han får gjøre det også en tredje gang..?

• Liker 20
Skrevet

Hvor lenge skal du humpe rundt på ett bein, med den andre foten hevet?

Se til å få satt begge beina ned og gå og snakk med mannen i huset. All alkohol skal låses inn når ungdom ikke er gsmmel nok til å drikke og heller ikke har respekt for foreldres grenser. Eller kanskje foreldrene mangler grenser?

Du eier huset 50/50 har du samboeravtale og alt det formelle i orden? Eller har dere bare 50/50 lån? Her bør du sikre deg juridisk!

Anonymous poster hash: 3a6a2...310

• Liker 2
Skrevet

Se til å få satt begge beina ned og gå og snakk med mannen i huset. All alkohol skal låses inn når ungdom ikke er gsmmel nok til å drikke og heller ikke har respekt for foreldres grenser. Eller kanskje foreldrene mangler grenser?

Du eier huset 50/50 har du samboeravtale og alt det formelle i orden? Eller har dere bare 50/50 lån? Her bør du sikre deg juridisk!

Forsikre meg juridisk? Ift hva tenker du?

Skrevet

Står i hovedinnlegget at jeg eier 50/50. Dessuten har jeg mindre lån og tjener bedre, men ser ikke hva det har med spørsmålet mitt å gjøre ;)?

Skrevet

Hvem er det som gir han lov? 

Anonymous poster hash: 2edfa...64e

Kan du ikke lese? Far gir han lov.

TS: Dere må selvfølgelig være enig om dette, all den tid dere begge eier huset. Far kan ikke overkjøre deg på denne måten, så her må du være veldig tydelig.

Anonymous poster hash: 77bc5...af9

Skrevet

Ja, det kan du nekte. Ditt hus også. Etter ddet som skjedde sist er det enda større grunn til å nekte.

Klarer han ikke å oppføre seg alene hjemme så får han være hos moren sin da.

• Liker 3
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Gutten har vist at han ikke er moden nok til å være alene hjemme.

• Liker 5
Skrevet

Dette er allerede avtalt over hodet på meg, så har sagt at hvis det skjer noe denne gangen, skal ikke jeg løfte en finger eller betale noe, hvis det er grisete/ting blir borte/ødelagt.

• Liker 3
Skrevet

For en respektløs tenåring. Jeg hadde selv hjemme-alene-fest i den alderen, men jeg hadde da vett til å skjule mine spor, så ingen skulle skjønne at det hadde vært fest der!

Skrevet

For en respektløs tenåring. Jeg hadde selv hjemme-alene-fest i den alderen, men jeg hadde da vett til å skjule mine spor, så ingen skulle skjønne at det hadde vært fest der!

Har jo vært tenåring selv, men når man har gitt "tillatelse" til å drikke/oppføre seg slik, så benytter jo tenåringen seg av dette.

• Liker 2
Skrevet

Da synes jeg du bør gjøre det klinkende klart for mannen at han selv får ansvaret for å vaske og rydde opp ALT etter helga, at dersom alkohol eller annet forsvinner skal han erstatte det, og du kommer ikke til å løfte en finger for å rydde, vaske eller noe som helst. Og da er det selvsagt viktig at du står på dette selv om dere kommer hjem til et delvis bomba hus. Når han selv ser hvor mye arbeid det er å rydde og vaske etter sønnen sin er det ikke sikkert det er like fristende å låne ut huset igjen.

Jeg for min del hadde aldri lånt ut huset mitt til en 16-åring som allerede 2 ganger har vist at han gir faen i både dere, huset deres og eiendelene deres. Selvsagt kan du sette foten ned, det er like mye ditt hus som mannens. Du har gitt denne utakknemlige ungen lov til å bombardere huset ditt 2 ganger, hvorfor i all verden skal du finne deg i at han får gjøre det også en tredje gang..?

Signerer denne! Jeg har sagt at ungdommene her i huset skal få lov til å ha hjemme-alene fest når de kommer i den alderen, men en gang kaos så er det siste gangen.

Og her må iallefall far trø til å rydde opp. Og helst bør det jo bli konsekvenser for 16-åringen.

Anonymous poster hash: d9cf2...2ff

• Liker 4
Skrevet

Siden det har gått galt to ganger før, synes jeg helt klart at han ikke skulle få lov igjen, i hvertfall ikke før han ble minst 18.

• Liker 2
Skrevet

Det kan du jo tydeligvis ikke. Du har "satt foten ned" og sagt at det ikke er greit for deg. Og så spør du om du kan si det ikke er greit? Det skjer jo uansett. Jeg ville nekta, og krangla med mannen min til han ga seg. Guttungen kan få en ny sjanse til neste år.

• Liker 4
Skrevet

Forsikre meg juridisk? Ift hva tenker du? Anonymous poster hash: 36d7d...f8a

Du hsr et stebarn, dere er ikke gift, du har problemer med å sette foten ned..... du forstår ikke hva jeg mener med å sikre dine juridiske rettigheter, men viser til at du tjener bra?

Du har ikke tenkt over hva som skjer dersom stebarnets pappa dør?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...