Gå til innhold

Komplisert "vennskap"

TEK

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten var på ferie og der møtte vi et par som vi tilbringte noe tid sammen. Når vi møttes ved bagasjebåndet ved flyplassen, ble kjærsten og de enige om at vi skulle treffes igjen.

Så nå er vi blitt invitert dit på fest, kjærsten gleder seg. Jeg ønsker overhode ikke å reise. Klarer ikke å sette fingeren på hva jeg ikke liker med dem, men kjemien er ikke der for min del.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Du gjør et forsøk og går inn i det med åpent positivt sinn - det kan jo være magefølelsen er feil og det er jo ikke verdens undergang om du får det kjedelig. En kveld tåler man.

2. Du blir hjemme og kjæresten drar

3. Dere finner på en unnskyldning og blir hjemme begge to.

Hvilken har du mest lyst til?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare dratt tror jeg. Du tåler helt sikkert en kjedelig kveld med folk du ikke har veldig god kjemi med. Og det kan jo hende at dere får det veldig koselig alikevel. Virker som om samboeren din har veldig lyst, og av og til må man bare gjøre noe man gjøre noe som man ikke har så veldig lyst til, fordi det gleder de andre. Er jo ikke kjekt for samboeren din å reise alene heller. Så ja, jeg ville ha dratt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke kan sette fingeren på noe spesifikt som gjør at du ikke har lyst så syns jeg du skal bli med.

Kanskje det blir en positiv opplevelse og i det minste så vil jo samboeren din bli glad og det er jo også noe å ta med i vurderingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker 3. Men tror da vill det bli nr. 2

Med mindre begge er enige om nr. 3, så hadde jeg valgt  nr. 1.

Det gir deg +poeng hos kjæresten at du gjør noe du ikke vil, du slipper å sitte igjen alene og du kan jo risikere at det blir kjekt.

Bli enig om at dersom du ikke har det kjekt så gjentar dere ikke dette - men synes du må vise litt velvilje og forsøke.

Hvor fælt ser du egentlig for deg at det kan bli? Jeg har vært i mange pliktbesøk jeg, man må bare igjennom dem, men jo bedre innstilling man har, desto lettere går det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gjør et forsøk, både for å vise respekt for de dere møtte som har vært så snille å invitere dere, og fordi kjæresten din gleder seg .

Anonymous poster hash: a2152...bc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...