Gå til innhold

Fjernet mandlene igår.. Erfaringer? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet mandlene igår og er ikke helt i toppform idag. Etter å ikke ha spist på 26 timer, er jeg naturligvis dritsulten også.

Fått i meg litt vann, en ispinne og ett par skjeer med yougurt, men ellers er det for vondt å svelge.

Hva spiste dere etter dere fjernet mandlene? Og hva er "lurt" å spise? Og andre råd?

Anonymous poster hash: 11992...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjernet mandlene igår og er ikke helt i toppform idag. Etter å ikke ha spist på 26 timer, er jeg naturligvis dritsulten også.

Fått i meg litt vann, en ispinne og ett par skjeer med yougurt, men ellers er det for vondt å svelge.

Hva spiste dere etter dere fjernet mandlene? Og hva er "lurt" å spise? Og andre råd?

Anonymous poster hash: 11992...2de

Ingen erfaringer, men ønsker deg god bedring og håper det blir bedre  :hug:

Prøv og spis is, isbiter, yoghurt, ol. Ikke varm mat, og få i deg godt med væske. 

Ta det med ro, og hvil deg. Håper du får det bedre uten mandlene :laugh:  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min spiste most banan i en uke. Det var nok ikke spesielt spennende, men har i det minste forholdsvis mye kalorier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg cheeseburgermeny på McDonalds på vei fra sykehuset, anbefales ikke..

Prøv å unngå varm, sterk og kornete mat som kan skrape opp sårene Loff med smør var det første jeg spiste da jeg våknet på sykehuset, gjerne med litt leverpostei på. Spis gjerne mat med en del kalorier i da du ikke får i deg nok.

Videre vil jeg anbefale deg å være flink med å ta smertestillende til rett tid. Det er bedre å ta smertene før de kommer for fullt.

Jeg var veldig lite flink til dette med mat, spiste akkurat hva jeg ville når jeg ville selv om det var ganske ubehagelig. Dette kostet seg derimot senere da jeg ble innlagt to ganger med blødninger fra sårene, noe jeg tror henger sammen med hva jeg spiste. Så ta godt vare på deg selv, og god bedring!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Spiste ikke annet enn gelé med vaniljesaus og karamelpudding de to ukene jeg hadde vondt, jeg! Vil anbefale det på det sterkeste, samtidig som du kan prøve deg på (kalde) nudler og isbiter!

Ønsker deg masse lykke til og god bedring! :)  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste vanlig mat jeg faktisk, men holdt meg unna varm mat og potetgull. Hadde ikke så veldig vondt, fikk mest vondt etter en uke.

Anonymous poster hash: 3817e...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å fjerne mandler er bare AU! Skyr og smoothie, gjerne silet for å unngå klumper og korn som seter seg fast, evt lunken suppe uten klumper. Og smertestillende!

Anonymous poster hash: e657d...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næringdrikker fra apoteket ble jeg anbefalt

Anonymous poster hash: 04126...042
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunka/kalde nudler, eller overkokt spagetti. Et annet viktig råd som er nevnt over er å slappe av og holde deg rolig. God bedring  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...