AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #21 Skrevet 23. oktober 2015 Kvalmt dersom du har rett i dette. Er glad jeg kun har jenter. Kommer aldri til å ta til meg denne ekle gutten som min egen.Anonymous poster hash: 3442c...500 Og der mistet du all sympati! Anonymous poster hash: 7106f...6f0 3
Gjest BabyBlue Skrevet 23. oktober 2015 #22 Skrevet 23. oktober 2015 Er det en slik holdning i resten av huset blant søsken eller foreldre? Han må jo ha plukket det opp en plass.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #23 Skrevet 23. oktober 2015 Gleder meg til å høre hvordan dette går. Håper han skjerper seg!Anonymous poster hash: 2221d...143 Tror ikke det er bare gutten som må skjerpe seg i den relasjonen der! Anonymous poster hash: 7106f...6f0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #24 Skrevet 23. oktober 2015 Jeg kunne nesten funnet på å gjøre det samme i den alderen, ikke fordi jeg var lat, men fordi jeg og faren min hadde det slik at vi ikke rørte hverandres oppvask, klesvask, rot osv. Vasker du klær, rydder osv. for ham, og i så fall, hvorfor? Han klarer fint å gjøre disse tingene selv. Anonymous poster hash: 562a0...fac Det har vell bare blitt slik siden han var mindre... Jeg liker egentlig å vaske klærne mine selv også.. Kunne aldri tenkt meg at en 14 åring skulle "øve seg" på klesvasken min hehe.. Men han har nå fått beskjed om at han KUN får vaske egne klær, så får vi bare overleve disse ekstrautgiftene dette medfører. Anonymous poster hash: 3442c...500
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #25 Skrevet 23. oktober 2015 Er det en slik holdning i resten av huset blant søsken eller foreldre? Han må jo ha plukket det opp en plass. Når stemoren omtaler han som ekkel så har du kanskje svaret der. Anonymous poster hash: 7106f...6f0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #26 Skrevet 23. oktober 2015 Når stemoren omtaler han som ekkel så har du kanskje svaret der. Anonymous poster hash: 7106f...6f0 JA.. jeg syns dette er ekkelt!!! Å dusje sammens med kattebæsj(skikkeli blaut over halve dusjen) fordi du er for lat til å tørke/spyle det bort eller i det minste si fra slik at noen andre kvitter seg med det og heller dusjer sammens med bæsjen, så ER du ekkel... Ikke mulig å vri seg fra den.. Anonymous poster hash: 3442c...500 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #27 Skrevet 23. oktober 2015 JA.. jeg syns dette er ekkelt!!! Å dusje sammens med kattebæsj(skikkeli blaut over halve dusjen) fordi du er for lat til å tørke/spyle det bort eller i det minste si fra slik at noen andre kvitter seg med det og heller dusjer sammens med bæsjen, så ER du ekkel... Ikke mulig å vri seg fra den..Anonymous poster hash: 3442c...500 Du hadde ikke trengt å skrive at du ikke ville ta til deg denne ekle gutten.... Anonymous poster hash: 507e9...c41 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #28 Skrevet 23. oktober 2015 Du hadde ikke trengt å skrive at du ikke ville ta til deg denne ekle gutten....Anonymous poster hash: 507e9...c41 Nei, kanskje ikke.. Men jeg greier ikke å klemme på en gutt som akkurat har dusjet sammens med kattebæsj for eksempel.. Og her kommenterte jeg på en som sa at slike gutter var bare slik.. Da tenker jeg automatisk.. hmm.. hva mer er det som er ekkelt som han syns er greit.. Sorry, men jeg blir kvalm bare jeg tenker tanken.. Så når vi sitter i sofaen sammen, så trekker jeg meg automatisk sammen dersom han nærmer seg.. Det er rett og slett refleks. Kan dessverre ikke noe for det.. Anonymous poster hash: 3442c...500 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #29 Skrevet 23. oktober 2015 Enig i at dette er for drøyt, men husk at barn og tenåringer er huslig tilbakestående. Jeg lærte for eksempel ikke å bruke dobørsten etter nummer 2 før jeg var 16/17 fordi min mor aldri hadde tatt seg bryet med det. Så da fikke jeg skikkelig kjeft av pappa en dag (skilte foreldre). Poenget er at det kan godt hende han ikke visste bedre. Visse saker bør man forstå selv og ikke være avhengig av å lære. Ingen har noensinne lært meg at jeg må vaske etter meg på toalettet eller flytte klær/ting fra dusjen før jeg dusjer (selv om ikke det var jeg som satt det der). Vanlig fornuft bør man kunne forvente...Anonymous poster hash: 5e119...75a 6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #30 Skrevet 23. oktober 2015 Nei, kanskje ikke.. Men jeg greier ikke å klemme på en gutt som akkurat har dusjet sammens med kattebæsj for eksempel.. Og her kommenterte jeg på en som sa at slike gutter var bare slik.. Da tenker jeg automatisk.. hmm.. hva mer er det som er ekkelt som han syns er greit.. Sorry, men jeg blir kvalm bare jeg tenker tanken.. Så når vi sitter i sofaen sammen, så trekker jeg meg automatisk sammen dersom han nærmer seg.. Det er rett og slett refleks. Kan dessverre ikke noe for det..Anonymous poster hash: 3442c...500 Ingen som sier at du må klemme han, jeg gjør ikke det med mitt stebarn som er tenåring heller. Holdningen din jeg reagerer på, du er ufin.Anonymous poster hash: 507e9...c41 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #31 Skrevet 23. oktober 2015 Ingen som sier at du må klemme han, jeg gjør ikke det med mitt stebarn som er tenåring heller. Holdningen din jeg reagerer på, du er ufin.Anonymous poster hash: 507e9...c41 Det var den jeg reagerte kraftig på også. Anonymous poster hash: 7106f...6f0
ops2 Skrevet 23. oktober 2015 #32 Skrevet 23. oktober 2015 Takker fir tips, alle sammen.. Nå har vi prøvd dette ut i noen dager. Det virker faktisk ikke som at han bryr seg i det hele tatt.. Når han ikke får middag, tar han seg bare noe i fryseren som jeg har sluttet å fylle opp.. rene klær har han fortsatt i skapet sitt, og han kommer seg på trening med sykkelen.. Det hjelper muligens neste uke han skal være hos oss og oppdager at de skitne klærne fortsatt ligger der.. Jeg må bare fortsette å være hard, og "ta opp kampen" når han kommer tilbake.. Anonymous poster hash: 3442c...500 Selvsagt bryr han seg ikke om slike ting. Det svir ikke. Å miste internett vil svi, hvis han er som tenåringer flest. Her tar du tak i problemet feil. Det du skulle gjort, er å snakke med faren. Du må ha faren med på laget, før dere snakker sammen alle tre. Gutten må miste privilegier som svir for han, ikke slikt du nevner over. Han kan ikke gå til faren etterpå og klage seg og få faren til å koble på igjen. Hvis mannen din er uvillig til å støtte deg i slike grunnleggende ferdigheter som barn må lære for å ikke bli sosialt utstøtt/enslig resten av livet.... Vel, da har du et stort problem.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #33 Skrevet 23. oktober 2015 Nei, kanskje ikke.. Men jeg greier ikke å klemme på en gutt som akkurat har dusjet sammens med kattebæsj for eksempel.. Og her kommenterte jeg på en som sa at slike gutter var bare slik.. Da tenker jeg automatisk.. hmm.. hva mer er det som er ekkelt som han syns er greit.. Sorry, men jeg blir kvalm bare jeg tenker tanken.. Så når vi sitter i sofaen sammen, så trekker jeg meg automatisk sammen dersom han nærmer seg.. Det er rett og slett refleks. Kan dessverre ikke noe for det..Anonymous poster hash: 3442c...500 Da burde du ta deg kraftig sammen. Dette er faktisk et barn som du har en omsorgsrolle for, han er ikke voksen når han er 14. Og han oppfatter lett hvor ekkel du synes han er. Kanskje er det i opprør han oppfører seg slik? Du bryr deg ikke om han, så da trenger ikke han å bry seg om deg? Det at du har Ordnet praktiske ting som klesvask og matlaging dekker ikke over det faktum at du ikke tåler trynet på denne gutten, og DET har han skjønt, tro du meg. Ingen grunn til å starte en "krig" over dette, men dere bør ha et familieråd (hvor er far???) der dere blir enige om at ingen i huset kan være bevisstløse, man har en plikt til å SE & TENKE før man gjør noe. For tenåringer er dette faktisk et problem (endringer i hjernen gjør at de er UTROLIG i sin egen boble i perioder).Anonymous poster hash: 6d603...71b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #34 Skrevet 23. oktober 2015 Selvsagt bryr han seg ikke om slike ting. Det svir ikke. Å miste internett vil svi, hvis han er som tenåringer flest. Her tar du tak i problemet feil. Det du skulle gjort, er å snakke med faren. Du må ha faren med på laget, før dere snakker sammen alle tre. Gutten må miste privilegier som svir for han, ikke slikt du nevner over. Han kan ikke gå til faren etterpå og klage seg og få faren til å koble på igjen. Hvis mannen din er uvillig til å støtte deg i slike grunnleggende ferdigheter som barn må lære for å ikke bli sosialt utstøtt/enslig resten av livet.... Vel, da har du et stort problem. Som svir? Hvorfor skal man straffe en tenåring for å være tenåring? Det mest fornuftige er jo å snakke sammen, hva forventer vi av medlemmer i denne familien? Hva er ikke akseptabelt?ikke rart det er problemer rundt omkring når poenget blir STRAFF!!!! Straff for hva? Å være utrolig fjern? Eller tenker dere at det er "ondskap" som ligger bak..? Merkelig tankegang. Anonymous poster hash: 6d603...71b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #35 Skrevet 23. oktober 2015 Selvsagt bryr han seg ikke om slike ting. Det svir ikke. Å miste internett vil svi, hvis han er som tenåringer flest. Her tar du tak i problemet feil. Det du skulle gjort, er å snakke med faren. Du må ha faren med på laget, før dere snakker sammen alle tre. Gutten må miste privilegier som svir for han, ikke slikt du nevner over. Han kan ikke gå til faren etterpå og klage seg og få faren til å koble på igjen. Hvis mannen din er uvillig til å støtte deg i slike grunnleggende ferdigheter som barn må lære for å ikke bli sosialt utstøtt/enslig resten av livet.... Vel, da har du et stort problem. Hvorfor skal alt svi og hvorfor skal alt handle om å miste privelegier og internett? Tror man kommer mye lenger med positive tilbakemeldinger og holdningsendringer både blant barn og voksne.Anonymous poster hash: 7106f...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #36 Skrevet 23. oktober 2015 Hvorfor skal alt svi og hvorfor skal alt handle om å miste privelegier og internett? Tror man kommer mye lenger med positive tilbakemeldinger og holdningsendringer både blant barn og voksne.Anonymous poster hash: 7106f...6f0 Nå har vi jo faktisk prøvd å snakke med gutten.. Men han har bestemt seg og hører ikke på hva vi sier. Han SKAL IKKE rydde etter andre.. Skal vi bare overse denne bestemmelsen han har tatt og fortsette som før da mener du???? Og til dere som tror han tar holdningene etter meg... Jeg sier ikke til gutten at jeg syns han er ekkel.. Njo, har kanskje sagt at å dusje sammen med bæsj er ekkelt... Jeg oppfører meg normalt, men holder avstand fra nærkontakt, da jeg blir kvalm av tanken, dessverre.. Anonymous poster hash: 3442c...500
ops2 Skrevet 23. oktober 2015 #37 Skrevet 23. oktober 2015 Tja, hvordan skal en motivere en tenåring som stiller seg opp i en balje med rene klær, og skrur på dusjen? Hvorfor skal alt svi og hvorfor skal alt handle om å miste privelegier og internett? Tror man kommer mye lenger med positive tilbakemeldinger og holdningsendringer både blant barn og voksne.Anonymous poster hash: 7106f...6f0 1
ops2 Skrevet 23. oktober 2015 #38 Skrevet 23. oktober 2015 Som svir? Hvorfor skal man straffe en tenåring for å være tenåring? Det mest fornuftige er jo å snakke sammen, hva forventer vi av medlemmer i denne familien? Hva er ikke akseptabelt?ikke rart det er problemer rundt omkring når poenget blir STRAFF!!!! Straff for hva? Å være utrolig fjern? Eller tenker dere at det er "ondskap" som ligger bak..? Merkelig tankegang.Anonymous poster hash: 6d603...71b Han kan gjøre som han vil, fordi det ikke får konsekvenser. Jeg savner at Trådstarter sier litt om farens rolle i dette. Far er ikke et tema i 9 av 10 tråder startet av stemødre. Det er stemor som identifiserer et problem og prøver å "fikse" det. Hvis faren blir nevnt i det hele tatt, så er det på en negativ måte. Han er ettergivende, ser ikke problemet, er borte mye på grunn av jobben.... Jeg savner at far og stemor trekker sammen. Her ligger roten til mye av problemene. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #39 Skrevet 23. oktober 2015 Han kan gjøre som han vil, fordi det ikke får konsekvenser. Jeg savner at Trådstarter sier litt om farens rolle i dette. Far er ikke et tema i 9 av 10 tråder startet av stemødre. Det er stemor som identifiserer et problem og prøver å "fikse" det. Hvis faren blir nevnt i det hele tatt, så er det på en negativ måte. Han er ettergivende, ser ikke problemet, er borte mye på grunn av jobben.... Jeg savner at far og stemor trekker sammen. Her ligger roten til mye av problemene. VI har snakket med gutten, har jeg skrevet flere ganger i tråden. Far har snakket og jeg har snakket.. Anonymous poster hash: 3442c...500
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #40 Skrevet 23. oktober 2015 Hva skjedde med de klærne han dusjet på da? Ble det til at du måtte fikse opp i det? Anonymous poster hash: a8f4a...824 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå