Gå til innhold

Oppgitt over lat 14 åring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt mange episoder, men i går tok det kaka!

Jeg hadde vasket badet og satt inn en balje med klær i dusjen da jeg akulle vaske gulvet. Så glemte jeg å ta den ut igjen.. Me dette hindret ikke gutten i å dusje etter trening.. Han dusjet like greit, istedet for å ta baljen ut først, men baljen og klærne inni. Jeg ble mildt sagt irritert og spurte hvorfor han ikke kunne ta den ut.. Fordi det ikke var han som satte den dit, fikk jeg til svar! Slike svar er jeg så dritt lei av nå! Hva slags tiltak gjør jeg nå? Driter jeg i å vaske og brette klær, lage middag, rydde osv nå??

Ja! Til dere stemorhatere! Dette er en stesønn, men samme kan det være.. Det er loå bli irritert når!

Anonymous poster hash: 3442c...500

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en snakk om arbeidsfordeling hjemme og la han velge noen faste oppgaver han skal ha i uken? Redusering av internett-tid er i allefall en fin straff om han er motvillig.

Anonymous poster hash: 17220...191
  • Liker 1
Skrevet

wow.

En naturlig konsekvens av dette er at han vasker, tørker og bretter de klærne han dusjet på. Han får fikse opp i det han ødela.

Anonymous poster hash: a8f4a...824
  • Liker 12
Skrevet

Ta en snakk om arbeidsfordeling hjemme og la han velge noen faste oppgaver han skal ha i uken? Redusering av internett-tid er i allefall en fin straff om han er motvillig.

Anonymous poster hash: 17220...191

Har prøvd.. Han skal ikke gjør noe som helst etter andre har han bestemt seg for.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Enig i at dette er for drøyt, men husk at barn og tenåringer er huslig tilbakestående. Jeg lærte for eksempel ikke å bruke dobørsten etter nummer 2 før jeg var 16/17 fordi min mor aldri hadde tatt seg bryet med det. Så da fikke jeg skikkelig kjeft av pappa en dag (skilte foreldre). Poenget er at det kan godt hende han ikke visste bedre.

Gjest Castielz
Skrevet

Slutt å vask klærne hans, slutt å rydd etter ham, slutt å kjør ham steder han skal osv.
La ham styre seg selv, det funket på meg når jeg var på den alderen!

Skrevet

Enig i at dette er for drøyt, men husk at barn og tenåringer er huslig tilbakestående. Jeg lærte for eksempel ikke å bruke dobørsten etter nummer 2 før jeg var 16/17 fordi min mor aldri hadde tatt seg bryet med det. Så da fikke jeg skikkelig kjeft av pappa en dag (skilte foreldre). Poenget er at det kan godt hende han ikke visste bedre.

Eh.. Nå skal du høre.. Han VET bedre.. For han fikk skikkelig høre det den gangen kattungen hadde vert uheldig i dusjen.. Da stilte han seg bare på kanten og dusjet sammens med bæsjen 😂

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd.. Han skal ikke gjør noe som helst etter andre har han bestemt seg for.Anonymous poster hash: 3442c...500

Da hadde jeg gått til streik. Ikke noe mer vasking av hans tøy i første omgang. Fører ikke dette fram, hadde jeg utvidet streiken til å gjelde også på andre områder. Gi en liten melding til mor om dette, slik at hun er klar over situasjonen.

• Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Eh.. Nå skal du høre.. Han VET bedre.. For han fikk skikkelig høre det den gangen kattungen hadde vert uheldig i dusjen.. Da stilte han seg bare på kanten og dusjet sammens med bæsjen

For tenåringsgutter er det to helt forskjellige ting. Det med bæsjen handlet om at han ikke skulle bli skitten og at du prøvde å beskytte ham mot det, men dette var jo rene klær, han blir jo ikke skitten av det.

Jeg beklager, og jeg er enig med deg i at det er for dumt, men det er faktisk sånn tenåringsgutter fungerer. 

Skrevet

For tenåringsgutter er det to helt forskjellige ting. Det med bæsjen handlet om at han ikke skulle bli skitten og at du prøvde å beskytte ham mot det, men dette var jo rene klær, han blir jo ikke skitten av det.

Jeg beklager, og jeg er enig med deg i at det er for dumt, men det er faktisk sånn tenåringsgutter fungerer.

Kvalmt dersom du har rett i dette. Er glad jeg kun har jenter. Kommer aldri til å ta til meg denne ekle gutten som min egen.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kvalmt dersom du har rett i dette. Er glad jeg kun har jenter. Kommer aldri til å ta til meg denne ekle gutten som min egen.

Det er dessverre det. Vi har en i kollektivet som enda ikke har vokst opp. Han kan legge den skitne stekespaden på den rene benken fordi benken er ren så derfor blir ikke stekespaden skitten.

Skrevet

Jeg tror du må gå på streik og slutte å gjøre ham tjenester, vet selvfølgelig ikke om det vil fungere på en som heller dusjer MED bæsjen enn å bruke av sin dyrbare tid på å fjerne den.. 😳 men kanskje han da etter hvert skjønner hvor tåpelig han oppfører seg som aldri skal stille opp for andre enn seg selv. Kan love deg at det hadde blitt månelyst hvis jeg hadde vist denne holdningen hjemme når jeg var ungdom!

• Liker 3
Gjest Vena Cava
Skrevet

Fy faen. Be han orde opp i klærne selv. Hvis ikke får du trekke ut internettledninga eller et eller annet han liker. Jeg hadde blitt forbanna.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Greit nok tenåringer er huslig tilbakestående men det der er kun ren latskap! Har aldri hørt maken

Skrevet

Hadde klikket selv, og jeg er ikke stemor engang! Hadde min tenåring gjort noe sånt så hadde det blitt full streik fra ho mor sjøl! Etter en sånn episode der han dusjet over en balje full av rene klær så hadde det blitt full vaskestreik fra mi side. Han skulle fått vasket og ordnet klærne sine selv. En 14-åring klarer å sette på ei maskin og ordne klær hvis man viser de hvordan det gjøres. 

Det er forresten ikke bare gutter som er huslige amøber i den alderen der, jenter er ikke så langt unna de heller.. 

• Liker 1
Skrevet

"Nei, jeg har ikke vasket klærne dine. Det er ikke jeg som har skitnet de ut!"

"Nei, jeg har ikke laget middag, jeg er ikke sulten"

"Nei, jeg kan ikke kjøre deg, det er ikke jeg som skal på trening. Du kan sykle, du har regntøy"

Anonymous poster hash: e6890...22d
  • Liker 14
Skrevet

Her hadde jeg nok gått til streik ja. Hvis han ikke tar ting som han ikke har brukt/skitnet til, så bruk det tilbake til han som AB over skriver. Jeg hadde ALDRI gitt meg på denne.

Anonymous poster hash: 3500c...607
Skrevet

Her hadde jeg nok gått til streik ja. Hvis han ikke tar ting som han ikke har brukt/skitnet til, så bruk det tilbake til han som AB over skriver. Jeg hadde ALDRI gitt meg på denne.

Anonymous poster hash: 3500c...607 [/acrony

Takker fir tips, alle sammen.. Nå har vi prøvd dette ut i noen dager. Det virker faktisk ikke som at han bryr seg i det hele tatt.. Når han ikke får middag, tar han seg bare noe i fryseren som jeg har sluttet å fylle opp.. rene klær har han fortsatt i skapet sitt, og han kommer seg på trening med sykkelen..  Det hjelper muligens neste uke han skal være hos oss og oppdager at de skitne klærne fortsatt ligger der.. Jeg må bare fortsette å være hard, og "ta opp kampen" når han kommer tilbake..

• Liker 5
Skrevet

Jeg kunne nesten funnet på å gjøre det samme i den alderen, ikke fordi jeg var lat, men fordi jeg og faren min hadde det slik at vi ikke rørte hverandres oppvask, klesvask, rot osv. Vasker du klær, rydder osv. for ham, og i så fall, hvorfor? Han klarer fint å gjøre disse tingene selv.

Anonymous poster hash: 562a0...fac
Skrevet

Gleder meg til å høre hvordan dette går. Håper han skjerper seg!

Anonymous poster hash: 2221d...143

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...