Gå til innhold

Ni prosent av alle hjerteinfarkt i Norge skyldes «broken heart syndrome» Hva skjer når man dør av sorg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Ni prosent av alle hjerteinfarkt i Norge skyldes «broken heart syndrome»

Hva skjer når man dør av sorg?"

Dessverre bare for abonnenter http://www.aftenposten.no/amagasinet/Hva-skjer-nar-man-dor-av-sorg-8201478.html

Er det noen av dere som kan noe om dette, og kan fortelle om det?

Anonymous poster hash: f94fa...b8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trur nok den rammet må lide av en hel del angst og stress daglig før det går så langt. Ser på det som en potensiell måte jeg kan gå på en dag. Har et svært sterkt emosjonelt bånd til mannen min og sliter med angstlidelse. Han tjenestegjøre i Forsvaret og er bortreist i perioder. Pleier å få separasjonsangst når han blir vekke altfor lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg kan skje faktisk.. jeg har evig kjærlighetssorg og blir ikke forundret om hjertet mitt en dag bare ikke orker mer. Hadde vært spennende om det kunne publiseres mer forskning på dette. 

Anonymous poster hash: 5fdf6...f60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg kan skje faktisk.. jeg har evig kjærlighetssorg og blir ikke forundret om hjertet mitt en dag bare ikke orker mer. Hadde vært spennende om det kunne publiseres mer forskning på dette. 

Selvfølgelig kan det skje.

Langvarig stress gjør mennesker syke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan det skje.

Langvarig stress gjør mennesker syke.

Ja men det er ikke så kjent. Jeg har såvidt lest noen avis-artikler om det. Hadde vært interessant med en bok eller noe som kan forklare litt mer :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er ikke så kjent. Jeg har såvidt lest noen avis-artikler om det. Hadde vært interessant med en bok eller noe som kan forklare litt mer :)

Nei det er sant. Er jo en del dokumenterer som ligger ute som handler om det å dø av sorg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg skjer med meg

Har du noen sorg?

Anonymous poster hash: b9c63...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en lege som snakket om det på et Brenner program for en stund siden (i den perioden når han kjørte rundt i den gamle bilen).

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en lege som snakket om det på et Brenner program for en stund siden (i den perioden når han kjørte rundt i den gamle bilen).

Vet du om det finnes å se på nettet?

Anonymous poster hash: ae3b0...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...