Gå til innhold

privat sykehus - på forsikringen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet/har erfaring med å få utført en operasjon på et privat sykehus og få dette dekket av forsikringen? Er dette mulig?

Kunne fått det gjort offentlig, men dropper dette pga veldig lang ventetid. Har helseforsikring. 

:-) 

Anonymous poster hash: de5a0...147
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva forsikringen dekker varier, så det må du spørre forsikringsselskapet. Men har du sjekket fritt sykehusvalg? Veldig varierende ventetid på ulike operasjon er rundt om i landet, meget mulig det e rkort ventetid et annet sted. 

Anonymous poster hash: eb131...0cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsvilkårene vil avgjøre om du får det dekket gjennom forsikringen.

Vær også obs på en annen mulighet, som avhenger av at du er i jobb, og hvilken diagnose du har. Jeg tror også det er noe ulikheter mellom tilbudet i de ulike helseregionene. Ordningen heter "Raskere tilbake", og fastlegen må skrive dette på henvisningen. Mange fastleger glemmer dette, har jeg erfart fra egen arbeidsplass, med forebygging av sykefravær og oppfølging av sykemeldte. Særlig innen ortopedi har det vist seg å gå mye raskere når legen får en påminner om at henvisningen skulle vært merket "raskere tilbake". En del av disse operasjonene har foregått på Volvat og Aleris, litt avhengig av type operasjon. 

Jeg vet ikke hvor du bor, men her er lenke til Raskere tilbake i Helse Sør-Øst: http://www.helse-sorost.no/pasient_/behandlinger_/raskere-tilbake_/Sider/Forside.aspx

Anonymous poster hash: 40701...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...