AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ja, ekstremt sært spørsmål, men jeg behøver råd. Som en person som ikke vet hva jeg liker trenger jeg hjelp til å finne det ut! Tar du utfordringen? Ok: - En nært forestående situasjon krever at jeg finner en lukt som kan roe meg ned, da lukt er en sterk trigger som kan utløse noe jeg ikke ønsker å utløse (flashbacks). Jeg skal omfatte meg med lukter jeg forbinder med traume, og må ha en annen lukt for å overdøve og fjerne de andre luktene så jeg ikke får panikk. Skjønner? Men hvordan vet jeg hva jeg liker, da? Skal jeg bare gå i masse butikker og lukte på ting, lukke øynene og kjenne hva slags assosiasjoner det gir meg? Kommer til å se idiotisk ut.. Men uansett, hvordan vet jeg at "dette er den rette lukten, den gir meg de rette assosiasjonene og tanker som er sterke nok til å overdøve negative tanker :D " ? Tenk om jeg velger en "svak lukt"? Jeg liker f.eks lukten av bensin. Men tviler på at jeg får lov å sitte og sniffe bensin, liksom. Liker også kokos, men det gir meg ikke akkurat noen spesielle assosiasjoner. Jordbær liker jeg og, men..det er ingen gode minner jeg kommer på som gir meg sterke assosiasjoner luktmessig og jeg vet ikke om jeg rekker å skape meg nye, sterke og gode minner såpass raskt.Anonymous poster hash: b2535...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kaffe lukter godt. Anonymous poster hash: 86bfb...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kaffe lukter godt. Anonymous poster hash: 86bfb...246 Nei. Det gir meg assosiasjoner til en røykfylt stue med 60 år gamle storrøykere.Anonymous poster hash: b2535...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ja, ekstremt sært spørsmål, men jeg behøver råd. Som en person som ikke vet hva jeg liker trenger jeg hjelp til å finne det ut! Tar du utfordringen? Ok: - En nært forestående situasjon krever at jeg finner en lukt som kan roe meg ned, da lukt er en sterk trigger som kan utløse noe jeg ikke ønsker å utløse (flashbacks). Jeg skal omfatte meg med lukter jeg forbinder med traume, og må ha en annen lukt for å overdøve og fjerne de andre luktene så jeg ikke får panikk. Skjønner? Men hvordan vet jeg hva jeg liker, da? Skal jeg bare gå i masse butikker og lukte på ting, lukke øynene og kjenne hva slags assosiasjoner det gir meg? Kommer til å se idiotisk ut.. Men uansett, hvordan vet jeg at "dette er den rette lukten, den gir meg de rette assosiasjonene og tanker som er sterke nok til å overdøve negative tanker :D " ? Tenk om jeg velger en "svak lukt"? Jeg liker f.eks lukten av bensin. Men tviler på at jeg får lov å sitte og sniffe bensin, liksom. Liker også kokos, men det gir meg ikke akkurat noen spesielle assosiasjoner. Jordbær liker jeg og, men..det er ingen gode minner jeg kommer på som gir meg sterke assosiasjoner luktmessig og jeg vet ikke om jeg rekker å skape meg nye, sterke og gode minner såpass raskt.Anonymous poster hash: b2535...6b1 Jeg kan ikke komme på en annen måte. Vi vet jo ikke hva du liker. Jeg liker også lukten av kokos for det minner meg om ferie i gamledager da Piz Buin var det store Anonymous poster hash: 706d4...00f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantastica Skrevet 19. oktober 2015 #5 Del Skrevet 19. oktober 2015 Sett deg ned i et stille rom og lukk øynene. Forestill deg de lykkeligste stundene du har opplevd, utforsk omgivelsene, lytt til lydene, og se om du ikke kan identifisere en lukt derfra. Det kan være nyklippet gress, lukten av et brennende bål, nystekte boller, sjøluft, ja, hva som helst. Kanskje klarer du å finne noe som hjelper? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Del Skrevet 19. oktober 2015 Lukten av en person du er glad i, kanskje? Jeg har iallfall veldig mye lettere for å roe meg ned dersom jeg har kjæresten min sin lukt i nærheten. Ellers er jeg hestejente, så lukten av høy, lær og hest gir meg gode assosiasjoner. Bakevarer, te, blomster... Det er vanskelig å si når jeg ikke vet hva du liker, men prøv å tenk etter steder eller ting du har gjort som får deg til å føle deg trygg. Anonymous poster hash: 20a2a...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Del Skrevet 19. oktober 2015 Lavendel Anonymous poster hash: 70f1e...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er ikke gitt at du allerede har en slik lukt. Da ville jeg heller gått for å finne en lukt som du finner behagelig også lage de avslappende assosiasjonene til den selv. Jeg hadde f.eks et par røkelser jeg likte. De brukte jeg kun når jeg virkelig skulle slappe av - jeg brukte dem når jeg hørte på avslappende musikk, når jeg tok et bad, når jeg mediterte/slappet av... og etterhvert kunne jeg bli helt avslappet bare av å kjenne lukten. Anonymous poster hash: ceb15...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Del Skrevet 19. oktober 2015 Lavendel skal visstnok virker avslappende. Anonymous poster hash: ae760...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 19. oktober 2015 #10 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg kan ikke komme på en annen måte. Vi vet jo ikke hva du liker. Jeg liker også lukten av kokos for det minner meg om ferie i gamledager da Piz Buin var det store Anonymous poster hash: 706d4...00f Det var vel Hawaiian Tropic som luktet helt opp på bilparkeringen når en skulle på stranda i gamle dager Piz Buin lukter godt det også, men det lukter noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Del Skrevet 19. oktober 2015 Kardemomme. Anonymous poster hash: b9a81...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 19. oktober 2015 #12 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) hva liker du å spise ? Det som trigger gode minner er som oftest lukt av noe kjent og kjært (mors parfyme f.eks) vaffel, nystekte bolller ? :. det finnes mye i forskjellige oljer osv du kan ha på egen flaske Flashbacks er helt jævlig Endret 19. oktober 2015 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 19. oktober 2015 #13 Del Skrevet 19. oktober 2015 Vanilje, kokos og lavendel er dufter man blir avslappet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Del Skrevet 19. oktober 2015 Sigarer lukter godt. Pels fra enkelte hunderaser lukter også godt (dette er ikke tull. Jeg mener det) Anonymous poster hash: f8da7...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 19. oktober 2015 #15 Del Skrevet 19. oktober 2015 Er veldig glad i vanilje selv! Vanille ekstrakt (fås på matbutikken) lukter veldig sterkt Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå