AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hei! Jeg har fått innkallelse til en sigmoundersøkelse etter mageproblemer, og i skrivet står det "ved undersøkelsen planlegger vi å inspisere den nederste delen av tykktarmen. For at den skal være tilstrekkelig rengjort må du ta to Klyx klyster en time før undersøkelsen. Klysterene kjøpes på apoteket" Har noen peiling/erfaring med om de mener 2x120ml eller 2x240ml? Anonymous poster hash: fe128...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Del Skrevet 18. oktober 2015 Anyone? Anonymous poster hash: fe128...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 18. oktober 2015 #3 Del Skrevet 18. oktober 2015 Vil tro du kan trygt kjøpe 240ml. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Del Skrevet 19. oktober 2015 Vil tro du kan trygt kjøpe 240ml. Altså 2x240? Anonymous poster hash: fe128...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det burde jo stått i brevet. Men hvorfor ikke ringe og spørre. Det er bare de som vet svaret. Anonymous poster hash: 23135...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det burde jo stått i brevet. Men hvorfor ikke ringe og spørre. Det er bare de som vet svaret.Anonymous poster hash: 23135...480 Ja, det burde det.. Tenkte jeg skulle spørre på apoteket først, i tilfelle de visste hva som var det mest vanlige. Men håpte noen hadde erfaringer Anonymous poster hash: fe128...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 19. oktober 2015 #7 Del Skrevet 19. oktober 2015 Altså 2x240? Anonymous poster hash: fe128...edf Ja, men hør med dem på apoteket når du kjøper så du er sikker. Eller så har du vel fått et nr. du kan ringe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ja, det burde det.. Tenkte jeg skulle spørre på apoteket først, i tilfelle de visste hva som var det mest vanlige. Men håpte noen hadde erfaringer Anonymous poster hash: fe128...edf Aldri hørt om undersøkelsen en gang. De eneste som kan svare deg korrekt, er dem som skal utføre den. Det høres voldsomt ut med 2x240 ml, ville tro de mener 120 ml. Det er også ganske dyrt med Klyx. Men igjen, de eneste som vet er de som driver med slike undersøkelser.Anonymous poster hash: 23135...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 19. oktober 2015 #9 Del Skrevet 19. oktober 2015 sigmoidoskopi er det riktige ordet http://www.ostfold-indremedisin.no/klyx/her på denne siden står det et stort på 250 ml. De bruker sikkert mye av samme tømningsprosedyre overalt, er bare å ringe og få bekreftelse på hva du skal bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #10 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei :-) Anbefaler at du ringer for å høre med de. Dessuten bør du få de til å "sprøyte" det inn for deg om du ikke er sikker på hvordan det skal gjøres. For meg var det umulig å få til Så første gang gjorde de det for meg, andre gang kjøpte jeg noe som skulle oppløses i vann og drikkes. Men det varte mye lenger. Lykke til! Undersøkelsen er helt ufarlig og ikke vond. Har gjort det uten bedøvelse, men bare å kjøre på med om du får tilbudet Anonymous poster hash: fe5b5...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Del Skrevet 19. oktober 2015 Hei :-) Anbefaler at du ringer for å høre med de. Dessuten bør du få de til å "sprøyte" det inn for deg om du ikke er sikker på hvordan det skal gjøres. For meg var det umulig å få til Så første gang gjorde de det for meg, andre gang kjøpte jeg noe som skulle oppløses i vann og drikkes. Men det varte mye lenger. Lykke til! Undersøkelsen er helt ufarlig og ikke vond. Har gjort det uten bedøvelse, men bare å kjøre på med om du får tilbudet Anonymous poster hash: fe5b5...e4d Takk for svar! Jeg bor dessverre ganske langt unna, så det er ikke noe alternativ å la de gjøre det. :/ Men jeg har ei sykepleiermor som tilbydte seg å hjelpe.... Hahah, uff. Anonymous poster hash: fe128...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå