AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Skrevet 18. oktober 2015 Babyen min på 6 mnd har slitt med magen hele livet. Nå i helga har det eskalert og jeg skal såklart ringe legen i morgen men lurer på om noen her har erfaring. Han sliter med å bæsje, selv om avføringen er helt myk. Det er som at det er luftbobler som blokkerer tarmen for når luften kommer så kommer avføringen. I helgen har det komt en del slim og litt blod. Noen som har lignende erfaringer? Anonymous poster hash: c2aae...d88
Akvarium85 Skrevet 18. oktober 2015 #2 Skrevet 18. oktober 2015 (endret) 1. Har du kuttet ut melkeprodukter? 2. Får han fast føde og når startet du med det? 3. Har han blitt ammet og hvor lenge? 4. Ble han tatt med keisersnitt? Blod og slim i avføring er alvorlig og tyder på betennelse i tarmen. Forårsakes av matintoleranser. Dere må finne ut av dette asap, det går veldig utover næringsopptaket hans! :/ Endret 18. oktober 2015 av Akvarium85
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 1. Har du kuttet ut melkeprodukter? 2. Får han fast føde og når startet du med det? 3. Har han blitt ammet og hvor lenge? 4. Ble han tatt med keisersnitt? Blod og slim i avføring er alvorlig og tyder på betennelse i tarmen. Forårsakes av matintoleranser. Dere må finne ut av dette asap, det går veldig utover næringsopptaket hans! :/ 1. Ja. Ingen endring. 2. Får litt grøt, har fått det siden han var 5 mnd. Den uten melk og gluten. 3.har blitt ammet hele tiden og ammes enda. 4. Ikke KS. Har tatt det opp med HS og lege flere ganger, men har ikke vært blod og slim før nå i helgen. Han har en svært tilfredstillende vektoppgang og vekst om det har noe å si. Som den katastorfetenkeren jeg er, er jeg livredd for st det er chrons eller ulcerøs colitt:(Anonymous poster hash: c2aae...d88
Akvarium85 Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 1. Ja. Ingen endring. 2. Får litt grøt, har fått det siden han var 5 mnd. Den uten melk og gluten. 3.har blitt ammet hele tiden og ammes enda. 4. Ikke KS. Har tatt det opp med HS og lege flere ganger, men har ikke vært blod og slim før nå i helgen. Han har en svært tilfredstillende vektoppgang og vekst om det har noe å si. Som den katastorfetenkeren jeg er, er jeg livredd for st det er chrons eller ulcerøs colitt:(Anonymous poster hash: c2aae...d88 Betennelse er det ihvertfall, selv om diagnose ikke er mulig å sette over nett. Matintoleranser gir slike symptomer, det er utrolig bra du fortsatt ammer, det hjelper ham garantert til å dempe symptomene. Du bør virkelig fortsette så lenge du kan med det! Jeg vil tro at det er lurt å be om en legetime igjen, skjønt de fleste leger kan nada om ernæring og spedbarn. Jeg kan anbefale deg en bok, Super Nutrition for Babies (kjøp på amazon, den er lettlest selv på engelsk). Har selv fulgt den med barnet mitt (2 år), fordi jeg selv har UC, og vil helgardere meg så hun ikke får det (det er veldig arvelig..). Du er ihvertfall nødt til å ta tak i kostholdet, både ditt og hans, dette oppstår ikke av seg selv. Og gi ham tilskudd av probiotika (INT B1 fra BioCare er veldig god, kjøp på helsekost). Kornprodukter (selv glutenfri grøt) er irriterende for tarmen og inneholder begrenset med næring. Gi ham kjøtt, krft, lever, marg, avokado, banan, og gulrot istedet, og bløtkokt eggeplomme av økologiske egg. Pass på å innføre kun en matvare av gangen, og gi kun det i tre dager før du prøver neste ting, for å sikre at han ikke reagerer på noe. Jeg er Ernæringsterapeut med spesialisering innen kosthold for gravide, ammende og spedbarn. Du må gjerne sende meg en pm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå