Gå til innhold

Date blakk fyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde neppe flyttet sammen med en sånn, men hadde ikke styrt unna heller. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle varsellamper lyser.

Ikke gå inn i noe slags forhold med en slik mann er mitt råd. Du må gjerne fortelle ham at grunnen til at du ikke vil er måten han (ikke) styrer sin egen pengebruk på, og det blir for usikkert for deg.

Anonymous poster hash: 925db...aaa
  • Liker 4
Skrevet

Er det noe problem det da?

Bare ikke involver deg direkte på noen som helst måte i hans økonomiske problemer, ikke lån ham penger og ikke gjør ham til en utgift.

Gi ham tips og oppmuntring til å ta tak i det, så kan det fint skje at han får orden!

Syntes det er vanskelig f eks når vi var ute å spiste, og han gjerne ville spandere og kortet ble avvist 🙈 men det kan jo være det går så lenge vi unngår situasjoner hvor man må betale... Uff, er så vanskelig!

Anonymous poster hash: 01256...2ad

Skrevet

Jeg har møtt en fyr, via en venn, som jeg syntes er helt herlig! Vi var møttes en del ganger (i sosiale sammenhenger, altså ikke bare oss to) og vi klikker kjempebra. Har drevet med Tinder ganske lenge og der har det bare vært partysvensker ute etter sex jeg har fått matcher med..

Det er så sjelden jeg møter en jeg virkelig kommer så bra overens med og igår var vi på første alenedate. Problemet er at han har litt trøbbel med økonomien... Han er 29, men har pådratt seg noe gjeld, har null økonomisk kontroll og igår ble kortet hans avvist..

Har tidligere vært i et forhold med en slik type som hadde masse inkassosaker og null peiling på hvordan man skal planlegge så lønna holder hele måneden og ikke bare første uka..det ødela veldig mye i forholdet.

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? :/ fortsatt å date eller kutte det ut med en gang? :(

Kutte det ut med en gang!

Dette er ikke noe å satse på.

Anonymous poster hash: 69eec...76e

• Liker 4
Skrevet

Jeg skrev ingen steder at jeg ikke vet ;)

Gikk litt utifra at det var innlysende at det ikke er studielån liksom :P Men mulig det var dårlig forklart.. Han har hatt problemer med å planlegge pengebruken sin, så han har f eks gått i månedsvis uten å få betalt husleie blant annet. Og å bruke penger han ikke har, som nevnt over..og da blir det mye penger å skylde etterhvert..

Søker du utrygghet?

• Liker 2
Skrevet

Til TS

Jeg kjenner en mann som har en slik økonomi som han du forteller om (bruker penger som han ikke har osv). Han bl.a. låner av venner og snylter på venner. Det er også mye annet negativt som jeg kunne nevt.

Han du skriver om, er han svært sjarmerende?

• Liker 2
Skrevet

Til TS

Jeg kjenner en mann som har en slik økonomi som han du forteller om (bruker penger som han ikke har osv). Han bl.a. låner av venner og snylter på venner. Det er også mye annet negativt som jeg kunne nevt nevnt.

Han du skriver om, er han svært sjarmerende?

• Liker 2
Skrevet

Syntes det er vanskelig f eks når vi var ute å spiste, og han gjerne ville spandere og kortet ble avvist men det kan jo være det går så lenge vi unngår situasjoner hvor man må betale... Uff, er så vanskelig!

Planlegger du en fremtid med denne mannen???!!!

Hvordan skal du greie å unngå slike situasjoner? Ved at du betaler/ spanderer/ legger ut hver gang?

• Liker 4
Skrevet

Jeg har møtt en fyr, via en venn, som jeg syntes er helt herlig! Vi var møttes en del ganger (i sosiale sammenhenger, altså ikke bare oss to) og vi klikker kjempebra. Har drevet med Tinder ganske lenge og der har det bare vært partysvensker ute etter sex jeg har fått matcher med..

Det er så sjelden jeg møter en jeg virkelig kommer så bra overens med og igår var vi på første alenedate. Problemet er at han har litt trøbbel med økonomien... Han er 29, men har pådratt seg noe gjeld, har null økonomisk kontroll og igår ble kortet hans avvist..

Har tidligere vært i et forhold med en slik type som hadde masse inkassosaker og null peiling på hvordan man skal planlegge så lønna holder hele måneden og ikke bare første uka..det ødela veldig mye i forholdet.

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? :/ fortsatt å date eller kutte det ut med en gang? :(

Vær litt forsiktig med å kun tiltrekke deg samme type fyrer (og problemer) som tidligere! Prøv noe nytt! Mange som går i flere sirkler i forhold, før de bryter ut.

Anonymous poster hash: b8402...ffe

• Liker 4
Skrevet

haha akkurat som hun skal bli overbevist på et rasjonelt plan  ...så lenge hun har følelser for han så kunne han bodd på gata som så er. 

Det er ikke slik det fungerer ..og det vet dere (tilogmed hun) 

Anonymous poster hash: 4c8b8...595
  • Liker 1
Skrevet

Er ofte blakk selv og har stor gjeld, men betaler ned det jeg kan, og går blakk av og til av den grunn.
Hadde ikke dumpet en fyr om det var sånn for han også så lenge han gjorde sitt beste.

Anonymous poster hash: 1524f...28d
Skrevet

Hvor god økonomi har du selv,da? Hvis dere begge er blakke, anbefales det ikke. 

Anonymous poster hash: 488a0...167
Gjest Castielz
Skrevet

Morsomt!

I andre tråder sier jenter at penger ikke betyr noe, men se her!

Morsomt å se!

Skrevet

Morsomt!

Morsomt å se!

Synes dette var trist å lese jeg. Trist at det tydeligvis finnes så mange golddigger-damer. Enda godt disse golddigger-damene her inne ikke lenger kan sjekke skattelistene til daten deres lenger uten at han vet det..

Anonymous poster hash: 64d8c...048

Skrevet

Synes dette var trist å lese jeg. Trist at det tydeligvis finnes så mange golddigger-damer. Enda godt disse golddigger-damene her inne ikke lenger kan sjekke skattelistene til daten deres lenger uten at han vet det..

Anonymous poster hash: 64d8c...048

Jeg er ingen golddigger dame. Tror dere har misforstått litt ;) jeg har egen inntekt, har høyere utdannelse og tjener nok sikkert trippelt av hva han tjener. Det er desverre slik at jeg har tidligere vært i et forhold hvor jeg endte opp med å måtte betale både hele husleia og noen av hans regninger fordi han slet sånn med økonomien. Så da var det vel han som var golddigger? ;) og jeg ønsker ikke å gå inn i noe sånt igjen. Når det er sagt, kan man jo holde økonomien separat også.

Takk for alle svar, får ikke quotet alle.. :) TS

• Liker 1
Skrevet

Syntes det er vanskelig f eks når vi var ute å spiste, og han gjerne ville spandere og kortet ble avvist men det kan jo være det går så lenge vi unngår situasjoner hvor man må betale... Uff, er så vanskelig!

Det er ikke det spor vanskelig. En ansvarsbevisst, blakk mann ville ikke gått ut og spist i det hele tatt, han ville heller ordnet mat hjemme. Han utnytter deg, og når du trekker kortet lar du deg utnytte.

Anonymous poster hash: f7f23...7c2

• Liker 3
Skrevet

Altså. Han prioriterer å gå på byen og drikke når han ikke en gang kan betale for sin egen husleie. Denne mannen har ingen vilje til å ordne opp i økonomien sin, han lever godt på å snylte og låne hos andre. Dette er ikke bra. Du skriver selv at du har høyere utdanning og har 3 ganger hans inntekt. Ikke for å være frekk, men det er mulig han dater deg fordi han vet at du har god økonomi. Du kan utnyttes. 

For å si det rett ut: Du er dum om du dater han fyren, og ikke regn med å noen gang få igjen penger du legger ut for eller låner. Han kommer neppe til å forandre seg med det første. Først må han vise at han er villig til å ordne opp i økonomien, og det gjør han ikke ved å gå ut på byen og drikke opp penger han ikke har!!!

• Liker 4
Skrevet

Kan man ikke bare date uten å spandere? Er'n blakk så får man bare finne på noe gratis. Om han begynner å mase kan man stikke av.

• Liker 1
Skrevet

Her syntes jeg faktisk det ikke dreier seg om golddigger tendenser. At mange kvinner er for opptatt av økonomi på generelt grunnlag kan jeg mene i mange sammenhenger, men det er forskjell på en mann som ikke er rik og en som gir f. i å betale regninger for å bruke det på noe annet. 

Anonymous poster hash: 2dc81...31a
  • Liker 1
Skrevet

Morsomt!

Morsomt å se!

Det handler ikke om at denne mannen ikke har penger, det handler om at han synes være blåst for evne til å disponere de pengene han får inn.

Om folk ikke tjener millioner betyr svær lite så lenge de evner å holde styring med inntekter og utgifter.

Mannen TS snakker om evner ikke holde styring på dette.

Ville du tatt hånd om en kvinne som var slik som mannen TS beskriver ?

Anonymous poster hash: 925db...aaa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...