Gå til innhold

Date blakk fyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en fyr, via en venn, som jeg syntes er helt herlig! Vi var møttes en del ganger (i sosiale sammenhenger, altså ikke bare oss to) og vi klikker kjempebra. Har drevet med Tinder ganske lenge og der har det bare vært partysvensker ute etter sex jeg har fått matcher med..

Det er så sjelden jeg møter en jeg virkelig kommer så bra overens med og igår var vi på første alenedate. Problemet er at han har litt trøbbel med økonomien... Han er 29, men har pådratt seg noe gjeld, har null økonomisk kontroll og igår ble kortet hans avvist..

Har tidligere vært i et forhold med en slik type som hadde masse inkassosaker og null peiling på hvordan man skal planlegge så lønna holder hele måneden og ikke bare første uka..det ødela veldig mye i forholdet.

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? :/ fortsatt å date eller kutte det ut med en gang?:(

Anonymous poster hash: 01256...2ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde jeg ikke giddet.

Anonymous poster hash: f7f23...7c2
  • Liker 10
Skrevet

Ekstremt dårlig tegn!
Selv om alle kan oppleve at kortet avvises av en eller annen grunn, uten at det dermed er tomt. 

• Liker 4
Skrevet

Ekstremt dårlig tegn!

Selv om alle kan oppleve at kortet avvises av en eller annen grunn, uten at det dermed er tomt.

Jeg vet at han sliter økonomisk, fordi vennen min har fortalt det og ofte må vennen min betale for han på byen f eks, fordi han ikke har penger til drikke selv.. :s han har også vært delvis åpen om det..

Er så typisk når jeg først møter noen jeg liker!

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Hadde vært litt forsiktig der.. det kan fort ende opp med at du må betale en hel del for han dersom dere ender opp i et forhold og vips så har du også fått økonomiske problemer og da sliter dere hvertfall.

Skrevet

Jeg vet at han sliter økonomisk, fordi vennen min har fortalt det og ofte må vennen min betale for han på byen f eks, fordi han ikke har penger til drikke selv.. :s han har også vært delvis åpen om det..

Er så typisk når jeg først møter noen jeg liker!

Men snakk med han om dette!

Si at du synes han er trivelig, men at du kjenner at det økonomiske rotet hans gjør at det blir for utrygt for deg. 

Det verste som skjer er at han kutter deg ut, men det er jo det du alt har tenkt å gjøre.

Kanskje er et noe sånt han trenger for å ta seg et tak? 

• Liker 3
Skrevet

Har han ikke inntekt, lever over evne? Vet du hvorfor det er sånn?

Anonymous poster hash: 16637...247

• Liker 2
Skrevet

Stort rødt flagg!
Som Honeyblossom sier, hvis han ikke har kontroll kommer han bare til å dra deg økonomisk ned med han. Ikke bra. Alle kan ha økonomiske problemer en gang i blandt og ha uhell men når man er såpass voksen burde man ha litt mer kontroll..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde holdt meg unna en sånn jente iallfall.

• Liker 2
Skrevet

Hadde vært litt forsiktig der.. det kan fort ende opp med at du må betale en hel del for han dersom dere ender opp i et forhold og vips så har du også fått økonomiske problemer og da sliter dere hvertfall.

Ja, slik var det i det forholdet jeg hadde med han andre som hadde økonomiske problemer. Jeg måtte i perioder stå for hele husleien selv (vi leide leilighet sammen) b.la fordi han ble tvangstrukket i lønna hver måned pga gjeld..

Skrevet

Har han ikke inntekt, lever over evne? Vet du hvorfor det er sånn?

Han har inntekt, men har mye gjeld og lever vel i tillegg over evne.

Skrevet

Han har inntekt, men har mye gjeld og lever vel i tillegg over evne.Anonymous poster hash: 01256...2ad

hva går gjelden ut på?

• Liker 1
Skrevet

hva går gjelden ut på?

Så fryktlig detaljert har jeg ikke lyst til å være her :)

Skrevet

Så fryktlig detaljert har jeg ikke lyst til å være her :)Anonymous poster hash: 01256...2ad

så du vet ikke? Er jo forskjell på studielån og kredittkortgjeld

Skrevet (endret)

Økonomisk rot er et dårlig tegn.Jeg ville hatt en ærlig prat med ham om dette,for å se hva han tenker og hvordan han vil ordne opp i det i fremtiden.Tar han lett på det hadde jeg ikke gått inn i noe forhold med han.Kommer også an på hvilken type gjelde det er snakk om..Er det meningsløse lån for å kjøpe alt mulig tull,dra på ferier ørten ganger i året,eller gjeld som skyldes avhengighet av noe slag (spillegalskap etc..) så taler det også for å unngå et forhold.

Endret av Sandie
  • Liker 5
Skrevet

så du vet ikke? Er jo forskjell på studielån og kredittkortgjeld

Jeg skrev ingen steder at jeg ikke vet ;)

Gikk litt utifra at det var innlysende at det ikke er studielån liksom :P Men mulig det var dårlig forklart.. Han har hatt problemer med å planlegge pengebruken sin, så han har f eks gått i månedsvis uten å få betalt husleie blant annet. Og å bruke penger han ikke har, som nevnt over..og da blir det mye penger å skylde etterhvert..

Skrevet

Null økonomisk kontroll og lever over evne er et svært NEI fra meg. En god økonomisk sans setter jeg svært høyt, spesielt etter å ha fått merke virkningene av det motsatte ufrivillig selv tidligere i livet.

• Liker 6
Gjest Castielz
Skrevet

Er det noe problem det da?
Bare ikke involver deg direkte på noen som helst måte i hans økonomiske problemer, ikke lån ham penger og ikke gjør ham til en utgift.
Gi ham tips og oppmuntring til å ta tak i det, så kan det fint skje at han får orden!

Skrevet

Jeg skrev ingen steder at jeg ikke vet ;)

Gikk litt utifra at det var innlysende at det ikke er studielån liksom :P Men mulig det var dårlig forklart.. Han har hatt problemer med å planlegge pengebruken sin, så han har f eks gått i månedsvis uten å få betalt husleie blant annet. Og å bruke penger han ikke har, som nevnt over..og da blir det mye penger å skylde etterhvert..

Og her hopper jeg inn og korrigerer mitt svar: 

LØP!

Du trenger ingen forklaringer!

Om det er såpass, så vil du ikke få noen forklaring.

Kun en serie løgner og bortforklaringer, for at han skal framstille seg bedre. 

Forskjell på å være litt surrete og få avvist kort, og drite i husleia i flere måneder! 

• Liker 7
Skrevet

Han har hatt problemer med å planlegge pengebruken sin, så han har f eks gått i månedsvis uten å få betalt husleie blant annet. Og å bruke penger han ikke har, som nevnt over..og da blir det mye penger å skylde etterhvert..

Det er ikke akseptabelt at han ikke har betalt husleie på flere måneder, og at han går og skylder penger. Ville nok ikke involvert meg med en sånn type.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...