Gå til innhold

Dere som er ensomme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 21 år, som rett og slett er veldig ensom. Har ingen venner rundt meg som jeg henger med, har ingen kjæreste, og generelt få i livet mitt, bortsett fra "bekjente", i tillegg til familien min. 

Synes dette går relativt greit, fyller dagene med skolearbeid, trening, og avslapning på kveldene. Kjenner liksom ikke så mye på ensomheten. 

Men det er i helgene problemet kommer. Da kjenner jeg meg plutselig veldig tom og ensom. 

Dere som er ensomme, hva gjør dere når slike ekstra ensommer dager/stunder kommer? 

Tar imot tips med takk :) 

Anonymous poster hash: 70f50...b13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert å bo i kollektiv?

I tillegg så må man nesten tørre å spørre folk om de vil være med å finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å bo i kollektiv?

I tillegg så må man nesten tørre å spørre folk om de vil være med å finne på noe.

Jeg bor i en leilighet sammen med to andre, men de er en del år eldre enn meg, så vi har liksom ikke så mye til felles når det gjelder sosiale ting. 

Mente mer forslag til hva jeg kan gjøre alene på de dagene jeg kjenner ensomheten. For å "få tiden til å gå" på de kveldene det går ekstra langsomt og jeg kjenner ensomheten. Særlig gjelder dette fredags- og lørdagskvelder, når jeg sitter alene i leiligheten og tenker på alle andre som er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å møte noen du kan finne på noe sammen med :)

Hva med frivillig arbeid? Det er mye som skjer utover vinteren!

Ikke- sosiale alternativer kan være å lese en god bok eller se på spennende serier.

Får litt vondt inni meg. Jeg har ikke vært i den situasjonen selv på veldig lenge, men jeg føler sånn med deg. Jeg får så lyst til å ta deg med på et eller annet :(

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese, se på filmer/tv serier. Dokumentarer.

På youtube har det masse å se på. jeg har bl. annet sett på

Documentarer:

Jack the ripper

andre serimordere

Sjekk ut A very British mystery (der blir det tatt opp hvor folk er så intressert i mord, og hvordan det ble gjort fra 1800 tallet til nyere

Tudor familie

kongefamile historie i England.

Ting forhold til historie

Masse bra.

Reality

Sister Wives.

17 and counting (så så)

of favoritten

The mole (start med den amerikanske. Hvis du ikke kan andre språk enn engelsk)

King of the nerd er bra (men ikke på  youtube)

Anonymous poster hash: 49d80...4be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det beste du kan gjøre er å møte noen du kan finne på noe sammen med :)

Ikke- sosiale alternativer kan være å lese en god bok eller se på spennende serier.

Får litt vondt inni meg. Jeg har ikke vært i den situasjonen selv på veldig lenge, men jeg føler sånn med deg. Jeg får så lyst til å ta deg med på et eller annet :(

men aller helst er jeg enig idenne. Men jeg vet hvor vanskelig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men aller helst er jeg enig idenne. Men jeg vet hvor vanskelig det er.

Det er veldig vanskelig. Ekstra ekkelt synes jeg det er siden den ensomheten plutselig kommer på spesielle dager, som feks. i helgene. Da kjenner jeg liksom ekstra på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig. Ekstra ekkelt synes jeg det er siden den ensomheten plutselig kommer på spesielle dager, som feks. i helgene. Da kjenner jeg liksom ekstra på det. 

Jeg kjenner meg godt igjen :)  Men for at det skal bli bra må man prøve, ikke gi opp! Meld deg inn facebook grupper og f.eks meetup og andre slike grupper. Det har jeg gjort og det er hjelpet meg ved å møte nye mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også ut KG,mener det er annonser her med folk som vil ha venner som også er ensomme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg godt igjen :)  Men for at det skal bli bra må man prøve, ikke gi opp! Meld deg inn facebook grupper og f.eks meetup og andre slike grupper. Det har jeg gjort og det er hjelpet meg ved å møte nye mennesker :)

Jeg kan ikke finne noen slike grupper? Hvor finner jeg dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt! Har akkurat flyttet til andre enden av landet og det er ikke bare-bare å skaffe nye venner utenfor jobben. I ukedagene fyller jeg timene med jobb og trening, men det er i helgene det blir ensomt her også. Hvor i landet bor du? Selv bor jeg på Vestlandet (Haugesund), så hvis du bor i nærheten kunne vi jo kanskje blitt kjent om du ønsker det :-) Jeg er forresten 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår deg veldig godt! Har akkurat flyttet til andre enden av landet og det er ikke bare-bare å skaffe nye venner utenfor jobben. I ukedagene fyller jeg timene med jobb og trening, men det er i helgene det blir ensomt her også. Hvor i landet bor du? Selv bor jeg på Vestlandet (Haugesund), så hvis du bor i nærheten kunne vi jo kanskje blitt kjent om du ønsker det :-) Jeg er forresten 20 år.

Hvor bor du TS? :)

Jeg bor i Trondheim. Synd at det er så langt unna deg Tirilns :( Virker som du er i akkurat samme situasjon som meg. Det går helt fint i ukedagene, fordi da går tiden så fort siden jeg har skole, trening osv. Men i helgene kommer ensomheten, og det er utrolig ubehagelig og vondt til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trondheim. Synd at det er så langt unna deg Tirilns :( Virker som du er i akkurat samme situasjon som meg. Det går helt fint i ukedagene, fordi da går tiden så fort siden jeg har skole, trening osv. Men i helgene kommer ensomheten, og det er utrolig ubehagelig og vondt til tider. 

Åå, det var synd.. Ja, det høres ut som vi har det ganske likt på det området! Jeg får dessverre ikke hjulpet så mye da jeg sliter med å finne "løsningen" selv, men vi får bare være sosiale og bli med på alt av sosiale aktiviteter slik at vi får utvidet vennekretsen vår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik selv, flyttet til en annen by og har bekjente fra skolen, men ikke slik at vi treffes utenom dessverre. Pleier selv å  studere litt på formiddagen, mens jeg på ettermiddagen ser film/serie/tv, leser annet enn pensum og prater med de hjemme :)  Håper at ting går seg til etterhvert, men noe av problemet her er at mange ikke bor i selve byen vi studerer i, de har familier (de eldre, eller ca min alder) eller er veldig unge og har sine liv, eller drar hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik selv, flyttet til en annen by og har bekjente fra skolen, men ikke slik at vi treffes utenom dessverre. Pleier selv å  studere litt på formiddagen, mens jeg på ettermiddagen ser film/serie/tv, leser annet enn pensum og prater med de hjemme :)  Håper at ting går seg til etterhvert, men noe av problemet her er at mange ikke bor i selve byen vi studerer i, de har familier (de eldre, eller ca min alder) eller er veldig unge og har sine liv, eller drar hjem.

Det er veldig få som går på studiet mitt. Det er et studie mange tar som et "ekstraår" i tillegg til andre studier, mange er mye eldre enn meg, og derfor er vi liksom ikke så sammensatt, og det er ikke så lett å bli kjent. Vi snakker jo sammen på skolen noen ganger, men det er ikke sånn at det er naturlig å finne på noe på fritiden. 

Tiden i helgene pleier å gå raskt fram til ca. kl 17. Da kjenner jeg at ensomheten kommer snikende. Jeg ser alle stresser rundt med poser fra Vinmonopolet, skyndter seg på butikken for å kjøpe inn det siste man trenger, er på vei på restaurant osv. Da føler jeg mer veldig alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...