Gå til innhold

Post dine hardrock/metal videoer her


DeLorean

Anbefalte innlegg

Katatonia er ute med ny singel. Dette sier gitarist Anders Nystrøm om det nye albumet City Burials:

“In days and nights of black and silver, the dead end king will come. From pieces of broken mirrors there will be a crown bestowed upon his head. In reflections of shattered glass not only the seasons will turn, but also the change disguised by the lapse of time. His mind will have to come to bear the weight of everything that was left behind and forgotten. Archiving the inaccessible. Celebrating the abandoned and mourning the destroyed. The city burials.”

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

De tørre trommene, gitarene som fades inn og den tunge rytmen skaper en magisk stemning som jeg sjelden får av metal. Hos meg finnes den i spillelisten for progrock.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny låt fra et av Danmarks største band, Dizzy Mizz Lizzy. Vil gjerne dele denne da det faktisk er andre rockeband enn Volbeat der!

Tøff, Zeppelin inspirert låt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.2.2020 den 21.47, DeLorean skrev:

Steike tøff låt visp. Bra musikksmak du! 😁

Å ja. Takk det samme du:)

Hele albumet er ganske tøft faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Helt enig! I hvert fall hvis man søker det perfekte tekniske, @DeLorean

Dave Grohl er mer brutal i stilen, ikke like raffinert, men med en underholdningsverdi både å se og høre på. Hva synes du? Her i en lineup der jeg synes han legger premissene for hele låten.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 21.29, Mons skrev:

Helt enig! I hvert fall hvis man søker det perfekte tekniske, @DeLorean

Dave Grohl er mer brutal i stilen, ikke like raffinert, men med en underholdningsverdi både å se og høre på. Hva synes du? Her i en lineup der jeg synes han legger premissene for hele låten.

 

Hei! Dave Grohl er en meget dyktig trommis, men helt klart en mer 'stadionrock trommis' type. Meget underholdende dog og med en vanvittig energi. Synes Grohl gjorde en meget god jobb på QotSA skiva Songs For the Deaf (2002). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg er her inne kan jeg poste en splitter ny låt av geniet Steven Wilson. Denne mannen går stadig nye veier og nå er det elektronika som er veldig fremtredende, ihvertfall på denne første låten fra det kommende albumet The Future Bites:

 

Endret av DeLorean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Presenterer herved Xasthur som er ett av mine favorittband. Xasthur spiller depressiv black metal. Bandet består av kun en deprimert fyr fra California.

Noe som er interessant er at musikken han lar seg inspirere av for det meste er moderne popmusikk. Klarer ikke helt å høre likheten i musikken hans, men i følge ham selv er den der.

 

Det er nå 10 år siden han la prosjektet på hylla og han startet opp bandet Nocturnal Poisoning, såkallt doomgrass. Det er fortsatt like mørkt som før, kanskje enda mørkere. Musikken kan beskrives som en form for dissonant bluegrass. Som om avdøde personer/gjenferd har laget et bluegrass-ensemble. Veldig unikt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...