Gå til innhold

Post dine hardrock/metal videoer her


DeLorean

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg synes det blir for mye popskvip i "Hva hører du på nå?" tråden tenkte jeg at for oss som elsker rock kan poste sine tips, anbefalinger her.

 

Jeg kan begynne. Dette er det aldeles fantastiske rockebandet Clutch fra USA.

Upåklagelig driv og groove! For de som ikke har hørt dem før, dere har muligens oppdaget det tighteste rockebandet som er å oppdrive i dag.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clutch - de skal jeg høre mer på. Mine røtter er i syttitallet, og her hører jeg både Deep Purple og Led Zeppelin.

 

Mange mener at Heavy Metal startet med Black Sabbath. Her har vi en dame i rød kjole som er dritsexy med gitaren når hun tar "War Pigs". Damer i rød kjole er heavy...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner forresten med at det alle undersjangre av metal er lov?



Anonymous poster hash: 1e484...9f1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som kategoriseres som hva men du får be meg pelle meg ut om du ikke er fornøyd etter hvert.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

We're going too fast

We're gonna crash

 



Anonymous poster hash: 6141c...030
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte mye på denne gamle "svisken" med Annihilator, da jeg var i tenårene ( da den var ny, altså ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne videoen med Acrassicauda, fra Irak, som også opptrer i dokumentaren "Heavy metal in Baghdad", delte jeg faktisk på Facebook, på dagens dato for 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle bidrag, mye bra her. Du kan bli visp, inntil videre ;) Virker som du har ganske god og variert smak :)

Er også veldig glad i klassisk rock selv. Sabbath, Zeppelin, Lizzy og Purple. Disse har jeg alt av fysisk. Noe jeg ikke har hørt her, skal lytte asap!

Ellers er alle undersjangre lov. Er selv ikke noe særlig glad i nu metal, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle bidrag, mye bra her. Du kan bli visp, inntil videre ;) Virker som du har ganske god og variert smak :)

Er også veldig glad i klassisk rock selv. Sabbath, Zeppelin, Lizzy og Purple. Disse har jeg alt av fysisk. Noe jeg ikke har hørt her, skal lytte asap!

Ellers er alle undersjangre lov. Er selv ikke noe særlig glad i nu metal, men men...

Ja, takk for at jeg får bli:) Ser ut som om jeg får sansen for Clutch- har hørt litt etter at du anbefalte det. Liker godt både stilen deres og musikken. Hva er nu metal da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, takk for at jeg får bli:) Ser ut som om jeg får sansen for Clutch- har hørt litt etter at du anbefalte det. Liker godt både stilen deres og musikken. Hva er nu metal da?

 

Nu-metal er Linkin Park, Limp Bizkit og lignende. Er ikke rock eller metal i det hele tatt spør du meg.

 

Clutch er råtøft. Introduserte dem for svogeren min, han er blodfan nå :) De er veldig samspilte og trommisen er råbra! Clutch er egentlig vanvittig tøft på alle måter. Bare hør på kubjelle partiet ved 2:00 på denne:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu-metal er Linkin Park, Limp Bizkit og lignende. Er ikke rock eller metal i det hele tatt spør du meg.

 

Clutch er råtøft. Introduserte dem for svogeren min, han er blodfan nå :) De er veldig samspilte og trommisen er råbra! Clutch er egentlig vanvittig tøft på alle måter. Bare hør på kubjelle partiet ved 2:00 på denne:

 

Jeg hørte hele jeg, ikke bare kubjellene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gruppe som stjeler uhemmet fra metal og syttitallet er Wolfmother. De har alikevel en helt unik sound der jeg setter pris på at bass og basstrommer har en tydelig plass i lydbildet. Noe mye av metalproduksjoner mangler. Greit nok, overstyrte gitarer er jo selveste bærebjelken i sjangeren, men jeg opplever ofte at resten av lyden er forvrengt også.

 

Wolfmother har en tett og fin sound som jeg liker og det låter fett på mine vintage JBL studiomonitorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...