AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Ville det ikke være best for folk med diabetes å gå på en lavkarbodiett? For best regulert blodsukker. Anonymous poster hash: aca69...102
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 Jopp og det funker utrolig bra. Mitt sukker gikk fra 11 til 5 :D på bare 2 mnd med lavkarbo Anonymous poster hash: aaefd...93f 2
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Alle leger jeg kjenner til anbefaler lchf på det sterkeste til diabetikere Jeg har møtt diabetikere som har vært skikkelig syke og gått på mange medisiner, men etter at de endret kostholdet så har de sluppet å bruke medisiner (i samråd med leger) 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Ville det ikke være best for folk med diabetes å gå på en lavkarbodiett? For best regulert blodsukker. Anonymous poster hash: aca69...102 Snakk med en lege om dette Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Alle leger jeg kjenner til anbefaler lchf på det sterkeste til diabetikere Jeg har møtt diabetikere som har vært skikkelig syke og gått på mange medisiner, men etter at de endret kostholdet så har de sluppet å bruke medisiner (i samråd med leger) Dette gjelder ikke type 1. En kan ikke slutte å ta insulin når man har den varianten Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 1
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Dette gjelder ikke type 1. En kan ikke slutte å ta insulin når man har den variantenAnonymous poster hash: 31fb5...4f3 Flertallet kan minst halvere insulinen, men noen kan faktisk slutte helt med insulinen 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Snakk med en lege om dette Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 Kjenner ikke noen lege, dessverre. Anonymous poster hash: aca69...102
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Flertallet kan minst halvere insulinen, men noen kan faktisk slutte helt med insulinen Nei, ikke type 1. Der har bukspyttkjertelens insulinfunksjon helt opphørt. Er diabetiker type1, så dette kan jeg. Det er type 2 en evt kan bli frisk fra Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Her: http://www.diabetes.no/Diabetes+type+1.9UFRnQ3O.ips Anonymous poster hash: 31fb5...4f3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #10 Skrevet 16. oktober 2015 Nei, ikke type 1. Der har bukspyttkjertelens insulinfunksjon helt opphørt. Er diabetiker type1, så dette kan jeg. Det er type 2 en evt kan bli frisk fra Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 Men dersom man lar være å spise karbohydrat, så vil man vel ikke ha behov for insulin? Anonymous poster hash: aca69...102
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #11 Skrevet 16. oktober 2015 Men dersom man lar være å spise karbohydrat, så vil man vel ikke ha behov for insulin? Anonymous poster hash: aca69...102 Jo, det vil en. Ta en telefon til Diabetesforbundet. Insulin behøves, ikke bare for å ta knekken på karbohydratene- Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #12 Skrevet 16. oktober 2015 Btw: Hadde lavkarbo tatt knekken på type 1, hadde det vært en medisinsk sensasjon verden over. Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #13 Skrevet 16. oktober 2015 Men dersom man lar være å spise karbohydrat, så vil man vel ikke ha behov for insulin? Anonymous poster hash: aca69...102 Insulinets viktigste oppgave er å åpne opp for at hver enkelt celle kan ta til seg energien som kommer med blodet. Når cellene ikke 'låses opp' og kan ta opp energien så blir den værende i bodet. Det er dette som er høyt blodsukker. Absolutt all næring inneholder energi, noen typer mye, andre mindre, men alle inneholder de energi. Kjenner ikke noen lege, dessverre. Anonymous poster hash: aca69...102 Totalt uten kunnskap om sykdommen bør man være meget forsiktig med å slenge ut teorier som unge diabetikere kan ta for god fisk. Anonymous poster hash: fcd91...304 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #14 Skrevet 16. oktober 2015 Insulinets viktigste oppgave er å åpne opp for at hver enkelt celle kan ta til seg energien som kommer med blodet. Når cellene ikke 'låses opp' og kan ta opp energien så blir den værende i bodet. Det er dette som er høyt blodsukker. Absolutt all næring inneholder energi, noen typer mye, andre mindre, men alle inneholder de energi. Totalt uten kunnskap om sykdommen bør man være meget forsiktig med å slenge ut teorier som unge diabetikere kan ta for god fisk. Anonymous poster hash: fcd91...304 Det er vel ikke opptak av energi da, men glukose? Og jeg slenger da ikke ut med en teori, jeg stilte et spørsmål. Ikke er jeg totalt uten kunnskap heller, da jeg har lært litt om det på skolen. Anonymous poster hash: aca69...102 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #15 Skrevet 16. oktober 2015 Det er vel ikke opptak av energi da, men glukose? Og jeg slenger da ikke ut med en teori, jeg stilte et spørsmål. Ikke er jeg totalt uten kunnskap heller, da jeg har lært litt om det på skolen. Anonymous poster hash: aca69...102 Da burde læreren din lese seg opp på type 1 diabetes. Du kan ikke komme og si at du vet bedre enn allverdens leger og forskere fordi du har lært det på skolen. Diabetes type 1 lar seg ikke helbrede uansett. Du kan snakke med en lege eller helsesøster, slik at du lettere kan forstå mekanismene til denne sykdommen. Min bror havnet i koma på sykehuset fordi han i en periode ikke satt insulin fordi han levde på salat. Hadde noen kommet opp med en mirakelkur på D1, hadde de fått Nobelprisne i medisin. Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #16 Skrevet 16. oktober 2015 Da burde læreren din lese seg opp på type 1 diabetes. Du kan ikke komme og si at du vet bedre enn allverdens leger og forskere fordi du har lært det på skolen. Diabetes type 1 lar seg ikke helbrede uansett. Du kan snakke med en lege eller helsesøster, slik at du lettere kan forstå mekanismene til denne sykdommen. Min bror havnet i koma på sykehuset fordi han i en periode ikke satt insulin fordi han levde på salat. Hadde noen kommet opp med en mirakelkur på D1, hadde de fått Nobelprisne i medisin. Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 Men herregud da, jeg har da for all del ikke påstått at jeg vet bedre enn allverdens leger og forskere. Jeg bare stilte noen hypotetiske spørsmål for å prøve å forstå hvordan det fungerer, bedre. Og jeg har ikke skrevet noe om hva lærerne har lært oss om diabetes, så du kan ikke si at de må lese seg bedre opp på det. Anonymous poster hash: aca69...102
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #17 Skrevet 16. oktober 2015 Men herregud da, jeg har da for all del ikke påstått at jeg vet bedre enn allverdens leger og forskere. Jeg bare stilte noen hypotetiske spørsmål for å prøve å forstå hvordan det fungerer, bedre. Og jeg har ikke skrevet noe om hva lærerne har lært oss om diabetes, så du kan ikke si at de må lese seg bedre opp på det. Anonymous poster hash: aca69...102 Du skrev at du hadde lært det på skolen og da antok jeg at det var en lærer. Hvis du vil lære om diabetes, er Diabetesforbundet den rette instansen å ta kontakt med http://www.diabetes.no/ Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #18 Skrevet 16. oktober 2015 Det er vel ikke opptak av energi da, men glukose? Og jeg slenger da ikke ut med en teori, jeg stilte et spørsmål. Ikke er jeg totalt uten kunnskap heller, da jeg har lært litt om det på skolen. Anonymous poster hash: aca69...102 Og hva er glukose da? Jo, det er energi. Glukose er en av de kjemisk enkleste karbohydratene, glukose er et monosakkarid som er lett opptagbart. Det er den formen energien innehar for å lettest tas opp i cellene. Du er, slik jeg leser tråden og påstandene, dine totalt uten kunnskap på dette feltet. Anonymous poster hash: fcd91...304 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #19 Skrevet 16. oktober 2015 Du skrev at du hadde lært det på skolen og da antok jeg at det var en lærer. Hvis du vil lære om diabetes, er Diabetesforbundet den rette instansen å ta kontakt med http://www.diabetes.no/ Anonymous poster hash: 31fb5...4f3 Lært om diabetes ja, men ikke de påstandene jeg kom med. Og hva er glukose da? Jo, det er energi. Glukose er en av de kjemisk enkleste karbohydratene, glukose er et monosakkarid som er lett opptagbart. Det er den formen energien innehar for å lettest tas opp i cellene. Du er, slik jeg leser tråden og påstandene, dine totalt uten kunnskap på dette feltet. Anonymous poster hash: fcd91...304 Glukose er energi ja, men ikke den eneste formen. Vi har protein og fett og. Anonymous poster hash: aca69...102
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #20 Skrevet 16. oktober 2015 Lært om diabetes ja, men ikke de påstandene jeg kom med. Glukose er energi ja, men ikke den eneste formen. Vi har protein og fett og. Anonymous poster hash: aca69...102 Og i hvilken form transporteres energien fra fett ut til cellene tror du ? Anonymous poster hash: fcd91...304
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå