AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Del Skrevet 14. oktober 2015 Noen som er plaget med oversensitiv tarm, og har irritabel tarm uten at det er funnet noe? Hvor ofte har dere plager, hva slags plager, og hva gjør dere for å minske plagene? Jeg har løs mage (nesten som omgangsyke) flere ggr i mnd. ALLTID 2-3 dager før mensen kommer, under mensen. Når jeg er mentalt stresset og 1-2 ggr til uten årsak. Det kan gå fra forstoppelse til løs mage på samme dag. Støtt og stadig oppblåst. På de mest aktive dagene, så kan jeg ikke tenkte på mat en gang, eller tygge tyggis, før jeg plutselig må på do. Har lært å leve med det, men hvordan kan jeg lindre det? Noen forslag? Anonymous poster hash: 08971...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. oktober 2015 #2 Del Skrevet 14. oktober 2015 jeg må i de verste periodene spise tilnærmet lavkarbo. Jeg har også fått tilbud om FODMAP-kurs, da dette er en metode som ofte skal fungere bra for vrange mager... Det er en ting jeg helt sikkert må holde meg unna, og det er enkelte kunstige søtstoffer. Spesielt de som slutter på -ol, som sorbitol, som finnes bl.a i mange tyggiser (siden du nevnte dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå