AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #1 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har vondt i en tann langt bak øverst på venstre side (tror det kan være en jeksel). Det skal sies at tanna er boret i og jeg tror en fylling er løs eller noe. Vondt å bite tennene sammen. Noen råd eller erfaringer? Anonymous poster hash: 38fa8...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #2 Del Skrevet 14. oktober 2015 Dra til tannlegenAnonymous poster hash: 86f85...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #3 Del Skrevet 14. oktober 2015 Pikk på tennene med en gjenstand (skaft på gaffel el. l.) for å finne ut hvilken tann det er. Høyst sannsynlig har du gått for lenge, og tanna må enten rotfylles eller trekkes. Tenk litt over hva du vil velge, mens du venter på timen din. Anonymous poster hash: 38fe1...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #4 Del Skrevet 14. oktober 2015 Pikk på tennene med en gjenstand (skaft på gaffel el. l.) for å finne ut hvilken tann det er. Høyst sannsynlig har du gått for lenge, og tanna må enten rotfylles eller trekkes. Tenk litt over hva du vil velge, mens du venter på timen din. Anonymous poster hash: 38fe1...4ad Det er den bakerste av de. Wtf?? Rotfylle?! Jeg boret i den og fikk satt inn en vanlig fylling først. Synes det er rart hvis det ikke går an å legge inn en ny fylling egentlig. Skal sies at jeg har hatt vondt i den tanna siden jeg var på kontroll sist, og alt så veldig bra ut med tanna, har ikke turt å si at jeg har dritvondt haha. Tannlegen burde vel sett det hvis fyllinga var løs...? Anonymous poster hash: 38fa8...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #5 Del Skrevet 14. oktober 2015 Pikk på tennene med en gjenstand (skaft på gaffel el. l.) for å finne ut hvilken tann det er. Høyst sannsynlig har du gått for lenge, og tanna må enten rotfylles eller trekkes. Tenk litt over hva du vil velge, mens du venter på timen din. Anonymous poster hash: 38fe1...4ad Haha døde litt av denne Anonymous poster hash: 38fa8...b5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 14. oktober 2015 #6 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg var hos tannlegen idag og trodde jeg kansje måtte rotfylle. Jeg hadde deler av fyllingen (midlertidig fylling) igjen, så tannlegen boret bare litt og tok i permanent fylling over den midlertidige. Jeg begynte å få vondt eller kjenne litt ising i det. Er det mulig at du fikk midlertidig fylling? Nå kan det også være at det var hullet bak den tanna jeg fikset idag som forårsaket smertene, men det er hvertfall hva som skjedde med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #7 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg var hos tannlegen idag og trodde jeg kansje måtte rotfylle. Jeg hadde deler av fyllingen (midlertidig fylling) igjen, så tannlegen boret bare litt og tok i permanent fylling over den midlertidige. Jeg begynte å få vondt eller kjenne litt ising i det. Er det mulig at du fikk midlertidig fylling? Nå kan det også være at det var hullet bak den tanna jeg fikset idag som forårsaket smertene, men det er hvertfall hva som skjedde med meg. Det husker jeg dessverre ikke, kan godt hende tannlegen sa noe om det. Men tror fyllingen kan være ødelagt, da jeg følte meg helt fin før jeg en dag tilfeldigvis tygget på noe hardt (tannlegen sa ikke noe om restriksjoner ift det) og etter det har det vært vondt. Men går nok fint og skal ta det opp med tannlegen til neste kontroll Anonymous poster hash: 38fa8...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 15. oktober 2015 #8 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det husker jeg dessverre ikke, kan godt hende tannlegen sa noe om det. Men tror fyllingen kan være ødelagt, da jeg følte meg helt fin før jeg en dag tilfeldigvis tygget på noe hardt (tannlegen sa ikke noe om restriksjoner ift det) og etter det har det vært vondt. Men går nok fint og skal ta det opp med tannlegen til neste kontroll Anonymous poster hash: 38fa8...b5e Ja, jeg bare tenker hvis det var midlertidig fylling, så er jo den svakere, så den går jo ut etter en viss tid. Så kunne jo kansje vært du har mistet deler pga det var midlertidig. Men det ordner seg nok sikkert, god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå