Gå til innhold

Ned 10 kg på 1 mnd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mister du 10 kg på en måned er bare en liten del av det fett, det meste vann og endel muskler. et fornuftig vekttap er 3-4 kilo.

Men - forbrenningstrening, kutt ut alt av sukkerholdig brus og matvarer, hvitt mel og spis et mer proteinrikt kosthold med rent kjøtt og fisk, spis mer grønnsaker og velg grovt brød + husk å drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Jeg anbefaler NOKA-dietten hvis det er veldig viktig for deg å gå ned så mange kilo på kort tid. Det er en pulverdiett, som inneholder alt du trenger av næring og kcal iløpet av et døgn. Du vil nok merke sult og være sliten de første dagene, men dette venner kroppen seg fort til. NOKA er såpass velbalansert at du har mer enn nok krefter gjennom dagen, til å trene og jobbe og alt det du vanligvis gjør!

Tips:

-Drikk mye vann. Bremser sult, øker forbrenning.

-Blir du sulten mellom shakene spis ferdigskrelte gulrøtter som du alltid har med deg på jobb! Ha også gulrøtter klar i en bolle med vann i kjøleskapet i tilfellet du får lyst på mat.

-Ta gjerne litt banan i shaken hvis du har smoothiemaskin eller stavmixer. Bedre smak, fyldigere konsistens, og god avveksling! Men ikke bruk en hel banan, alt for mye kcal.

-Beveg deg gjennom hele hverdagen, helst hver time. Dette holder forbrenningen oppe! Bare en liten tur på do midt i all tv-tittingen gjør at forbrenningen ikke går på hvilemodus.

-Gå. Turer, til jobb, i trapper.

-Drikk masse grønn te! Er godt, og øker forbrenningen.

Og det er veldig viktig å trappe rolig ned når du er i mål. Ikke gå rett over til vanlig mat igjen, da kommer mest sannsynlig all vekten tilbake.

Og aller viktigst: Legg om livsstilen din! Ikke spis slik du spiser nå, og beveg deg mer. Da holder du figuren etterpå :)

Lykke til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPIS MINDRE -GJØR MER!

DRIKK MASSE, MASSE VANN!

Dette er kjempe effektivt, og lett å holde!

Jeg begynnte med å ta av 10 kilo på 6 uker, så holdt jeg samme vekt i 2 uker, før jeg gikk videre nedover, ny stabilvek t periode osv!

Så i løpet av et år gikk jeg ned 30 kilo og har holdt denne vekten i over et år! :-)

Jeg startet dagen med 1/5-1 liter vann + tranpiller og en lett frokost. Og fortsatte degen med små måltider med 3 timers mellomrom. Grovt knekkebrød, frukt og grønnsaker anbefales! gjerne godt pålegg som skinke, ost, makrell, hardkokt egg. Poenget er å begrense seg!

Drakk som sagt MASSE vann!

Gikk tur (minst en times lange turer hver eneste dag!)

Kuttet ut alt snop og snacks, brus, saft og andre søtsaker (KROM tabletter kan anbefales!) Men storkoste meg med en liten godtepose hver lørdag!

Det var så motiverende og se vekta gå nedover, for dette funker! Det som er vanskelig er jo å ha viljen til å klare motstå fristelsene!

Og det kom trppetrinn der vektnedgangen stoppet opp. Da var kluet og fortsette som før for å holde vekta men gi en ekstra trenings- innsats for å komme over kneiken og ta fatt på flere kilo!

Lykke til, du kan viss du virkelig vil!!!

Og jeg forsikrer deg om at viss du følger dette, viser det på vekta!

Mine viktige stikkord:

*Mye vann,

Ha alltid med deg en vannflaske hvor enn du er. Drikk minst 3 liter til dagen!

*Trankapsler hver dag

*Gå tur

Lange turer, med rask gange i minst en time er kjempe effektivt! Treningstudio er til oppstramming!

*Spis lite og sunt

Havregrøt er kjempebra, frukt, grønnnsaker, grove knekkebrød med skinke, makrell eller hardkokt egg. Middager lagd av råvarer.

Kluet er å begrense seg! Drikk mye vann før og under middagen!

*Kutt ut brus, søtsaker og snacks

Unn deg heller litt i helgene!

LYKKE TIL JEG VET AT DU KLARER DET, STÅ PÅ!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips? Mottas med stor takk!

Slapp av, pust dypt inn og ut, og gi deg selv 1 helt år på å endre livsstil og tankegang til noe du klarer å leve med over lang tid.

1 måned? Glem det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gi deg selv 1 helt år på å endre livsstil og tankegang til noe du klarer å leve med over lang tid.

1 måned? Glem det

Hmm... det fikk meg virkelig til å tenke(masse) tusen takk de ordene fikk vekket noe i meg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok sikkert mye mer enn bare en måned å legge på seg de ti kiloene, så hvorfor i all verden forventer du at de skal bort på en måned? Sorry, det eneste du vil oppnå med noe slikt, er å miste muskelmasse, som igjen fører til at forbrenningen går ned. Og da.....(get the picture?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stå på du. Jeg har gått ned 5 kilo på fire uker, så det går an å få det til. Legg om matinntaket og livsstilen. Spis sunne råvarer (som nevnt før her) og gå turer. Drikk mye vann.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste her som anbefaler deg å bruke litt mer tid på å gå ned de 10 kg enn en mnd??

Det er vel ingen hemmelighet at kroppen langt i fra har godt av en så drastisk vektnedgang på så kort tid uansett hvor mye vann som forsvinner eller ikke.

Legg om livsstilen din,spis sunnere og rør deg mer.Da får kroppen din det mye bedre med vektnedgangen og dessuten er sjansen for at du klarer å holde på livsstilen og vekta mye større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg jeg Thea. Jeg vet av erfaring at en kan klare å gå ned 10 på 1 mnd, men da må en og ha i bakhodet at en går opp igjen 12 rimelig kjapt. Det er muskelmasse og vann som fjernes ikke fettet. Kroppen regulerer seg slik at den går over på sparebluss. Alt av forbrenning stopper opp, og da sier resultatet seg selv.

Skal en ha en varig vektreduksjon er det kun en varig omlegging av kostholdet (mange små måltider i løpet av dagen) og mosjon som gjelder. Jeg skal ikke uttale meg om den ene slanke eksperten er bedre enn den andre i forhold til utvalgte matvarer.....

Det jeg har startet med nå er 6 måltider om dagen. Det er 4 måltider og 2 mellommåltider med en frukt eller grønnsak - i samarbeid med lege.

"Jojo kurer" er det mange av, og er det det du ønsker??? Ja deg og det, men varig endring er det du er best tjent med i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste her som anbefaler deg å bruke litt mer tid på å gå ned de 10 kg enn en mnd??  

Absolutt ikke! :-)

Det er sikkert mulig å gå ned så mye i løpet av en måned, men jeg kan ikke forestille meg at det kan være godt for noe som helst. Sannsynligvis vil ikke vekttapet være særlig varig heller.

Det tok sikkert mye mer enn bare en måned å legge på seg de ti kiloene, så hvorfor i all verden forventer du at de skal bort på en måned?

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Noen tips? Mottas med stor takk!

Lykke til! Du klarer sikkert ti kg på en uke?

( :popcorn: )

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Lykke til! Du klarer sikkert ti kg på en uke?

( :popcorn: )

De går jo ned 10 kilo på en uke i ekstreme tilfeller i "Slankekrigen" så det er nok fysisk mulig å gå ned så mye så fort. For varig vektnedgang er vel anbefalingen 0,5-1kg per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De i slankekrigen har jo veldig mye ekstra og da går en ofte fortere ned de første ukene. Fysisk aktivitet var vel omtrent et fremmedord for de som deltar. ;)

Jeg er forøvrig enig med de som sier at du bør gå ned de kiloene over en lenger periode enn en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går jo ned 10 kilo på en uke i ekstreme tilfeller i "Slankekrigen" så det er nok fysisk mulig å gå ned så mye så fort. For varig vektnedgang er vel anbefalingen 0,5-1kg per uke.

For min del synes jeg det høres hel vilt og ekstremt merkelig ut å ville gå ned 10 kg på en måned. I min verden eksisterer ikke en slik tidsfrist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
De i slankekrigen har jo veldig mye ekstra og da går en ofte fortere ned de første ukene. Fysisk aktivitet var vel omtrent et fremmedord for de som deltar. ;)

Jepp. de er ekstremt overvektige uten noen form for mosjon. Derfor kan det vel ikke være helt sunt og plutselig gå i gang med en slik voldsom treningsmengde som de gjør? Det må jo være en voldsom belastning for hjertet...De har jo sikkert leger som sjekker dem, men like vel

For min del synes jeg det høres hel vilt og ekstremt merkelig ut å ville gå ned 10 kg på en måned. I min verden eksisterer ikke en slik tidsfrist...

AOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...