Gå til innhold

Besatt av tallet på vekten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg veier meg 2 ganger daglig og blir nedfor dersom jeg ser jeg har gått opp i vekt. Da mister jeg så og si helt matlysten til jeg er nede på tallet mitt igjen. Jeg har ikke noe mål om å gå ned i vekt, men jeg er rett og slett livredd for å gå opp i vekt, ordentlig redd og tenker mye på det. Flere som har det sånn? Det er vel ikke en spiseforstyrrelse, men mer en besettelse?

Anonymous poster hash: 171b5...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meningsløst å veie seg så ofte, da du har naturlige svingninger i vekt. Vei deg annenhver dag.

Anonymous poster hash: 3a5ee...b80
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningsløst å veie seg så ofte, da du har naturlige svingninger i vekt. Vei deg annenhver dag.

Jeg tror ikke jeg klarer å "bare" veie meg annenhver dag.. Det er vel der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg klarer å "bare" veie meg annenhver dag.. Det er vel der problemet ligger.

Be fastlege om hjelp for spiseforstyrrelser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be fastlege om hjelp for spiseforstyrrelser.

Men er det en spiseforstyrrelse? Jeg har ikke noe sterkt ønske om å gå ned i vekt, men være der jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for øvrig også en selvfølge at vekten svinger. Har du mensen så går den opp. Har du luft i magen går den opp. Har du mye væske i magen går den opp. Det er meningsløst å veie seg så ofte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for øvrig også en selvfølge at vekten svinger. Har du mensen så går den opp. Har du luft i magen går den opp. Har du mye væske i magen går den opp. Det er meningsløst å veie seg så ofte.

Ført og fremst: Jeg er enig med poenget ditt, veie seg så ofte er unyttig og variasjoner begge veier er uungåelig.

Men hvordan går man opp i vekt av luft i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ført og fremst: Jeg er enig med poenget ditt, veie seg så ofte er unyttig og variasjoner begge veier er uungåelig.

Men hvordan går man opp i vekt av luft i magen?

Aner ikke. Bare vet at jeg gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente i går og drakk masse vann gjennom dagen, men spiste det jeg skulle av kalorier og ingenting over. I dag føler jeg meg tynnere men vekten viser høyere tall enn i går morges. Men dette har ingenting med fettprosenten å gjøre. Kanskje du skal bare bruke målebånd fra nå ts? Er ikke bra å være så opptatt av vekt hele tiden.

Anonymous poster hash: 1d843...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn som deg. Etter å ha psyket meg opp i flere måneder så kastet jeg vekta og jeg kan love deg at livet ble lettere.

Man blir ihvertfall gal av å veie seg flere ganger om dagen.Vekta går jo opp og ned. Nå veier jeg meg en gang i året, bare for å se at jeg ligger ca på idealvekta. Jeg er litt sånn kroppsblind etter tidligere spiseforstyrrelser så klarer ikke å se om jeg har lagt på meg eller blitt tynnere

Anonymous poster hash: 11776...f99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast vekten ut fra huset!

Anonymous poster hash: 7f1fa...417

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kast vekten ut fra huset!

Dvs: Selg den, gi den bort, eller kast den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du snakke med en lege om.

Tråden er rapportert

Anonymous poster hash: 4a31d...b47
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller 1 gang pr uke eller sjeldnere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg veier meg en gang daglig. Det irriterer meg, gjorde det aldri før. Men ønsker å gå ned 2 kg, selv om jeg vet at vekta betyr nada, egentlig.. Merkelige greier.

Vil ikke si at jeg har en spiseforstyrrelse,  men har for tiden dårlig matlyst og er stresset. 

Anonymous poster hash: 1e7c8...646
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller 1 gang pr uke eller sjeldnere

Synes dette er det mest fornuftige rådet, foruten å bli kvitt hele badevekt-herket.

Jeg merker forøvrig at jeg veier meg mye oftere om vekta står framme, da kan jeg også veie meg flere ganger om dagen, men om den står sånn at jeg ikke ser den, så veier jeg meg bare når jeg skal. Så det er jo også et lite tips, om du ikke vil kvitte deg helt med badevekten.

Men prøv å vei deg sjeldnere i alle fall! Det har jo ingenting for seg å veie seg så ofte. Sett opp en fast veiedag i uka, og tving deg til å holde den. Etterhvert kan du kanskje sette veiedagene lenger og lenger fra hverandre, og etterhvert forsvinner forhåpentligvis besettelsen sakte, men sikkert :)

Endret av mijaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Avalon, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...