Gå til innhold

Når man ikke får sove godt på flere uker..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..hva er deres beste tips..

Jeg ligger å vrir meg i det uendelige føles det som, sovner litt, og våkner igjen.. Samme problemet, natt etter natt..

Jeg har endel bekymringer i hverdagen, og dette gjenspeiler seg nok om natten.. 

Men jeg skulle virkelig trengt å fått en god natts søvn..

Jeg har ikke lyst på piller.. 

Meditasjon, yoga eller andre ting man burde prøve?

Anonymous poster hash: eb361...58f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du god nok døgnrytme? Det som hjelper meg best er å legge meg til samme tid hver eneste dag, enten det er hverdag eller helg er jeg i seng til elleve. Avviker jeg for mye fra vanlig leggetid tar det meg nesten ei uke å komme tilbake til normalen igjen, og enda lenger tid før søvnen blir bra. Når jeg klarer å holde meg til samme leggetid i lengre perioder sovner jeg som regel raskt, våkner få ganger i løper av natta og føler meg relativt uthvilt om morgenen.

Ellers syns jeg det hjelper litt å spise sunt. Jeg faster to dager i uka, og sover jevnt over bedre etter fastedagene enn ellers. Søvnen etter "lørdagskosen" er som regel dårligst, særlig dersom det blir litt mer enn vanlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Kanskje du kan få tak i en vslapningsøvelse der det er en rolig musikk og en behgelig stemme som ber deg slappe av mer og mer. Jeg vet at mange bruker dette for å stresse ned etter en krevende dag. Autogen trening kan du søke på. Godt det er mulig du kan finne noe på YouTube som du kan ta ut lydsporet av og lage som MP3-fil.

Lykke til med søvnen! :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...