Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #1 Del Skrevet 24. september 2004 med fordypning i nordisk. Har lest litt om dette, og selve studiet virker interresant. Men jeg har ikke fått greie på hvilke jobber en kan få etter fullført bachelor i dette? Vurderer å begynne neste høst når småtten skal i bhg. Klem Stinemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 25. september 2004 #2 Del Skrevet 25. september 2004 Hei, jeg har mastergrad i historisk språkvitenskap med hovedvekt på nordisk. Mitt studie gikk dypt inn i språkhistorie, rekonstruksjon av urspråket, lesning av de tidligst attesterte tekstene i alle språkene i språkfamilien vår og etymologi. Skrev hovedoppg. om norrøn etymologi. Jeg er arbeidsledig (vel... tar vaskejobber i ny og ne når jeg er så heldig å få det) og sliter med stort studielån. Tok studiet i utlandet, og da var det lett å finne arbeid, har vært redaktør for ordbøker og mye spennnende, men helt siden jeg flyttet hjem til Norge har det ikke vært en eneste åpning noe sted. Med tanke på jobb bør du vel være litt mer målrettet enn meg Hvis du tar ped i tillegg, eller noe annet relevant og rettet mot arbeidslivet, kan det sikkert gå mye lettere. Har en venninne som tok en lignende grad som det du beskrev, og så bibliotekarstudie etterpå. Hun får arbeide på fagbibliotek (f.eks. nordisk-avd. på universitetet) og det høres ikke så verst ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå