Gå til innhold

Bachelorgrad i språk og litteraturhistorie

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

med fordypning i nordisk.

Har lest litt om dette, og selve studiet virker interresant.

Men jeg har ikke fått greie på hvilke jobber en kan få etter fullført bachelor i dette?

Vurderer å begynne neste høst når småtten skal i bhg.

Klem Stinemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har mastergrad i historisk språkvitenskap med hovedvekt på nordisk. Mitt studie gikk dypt inn i språkhistorie, rekonstruksjon av urspråket, lesning av de tidligst attesterte tekstene i alle språkene i språkfamilien vår og etymologi. Skrev hovedoppg. om norrøn etymologi.

Jeg er arbeidsledig (vel... tar vaskejobber i ny og ne når jeg er så heldig å få det) og sliter med stort studielån.

Tok studiet i utlandet, og da var det lett å finne arbeid, har vært redaktør for ordbøker og mye spennnende, men helt siden jeg flyttet hjem til Norge har det ikke vært en eneste åpning noe sted.

Med tanke på jobb bør du vel være litt mer målrettet enn meg :) Hvis du tar ped i tillegg, eller noe annet relevant og rettet mot arbeidslivet, kan det sikkert gå mye lettere. Har en venninne som tok en lignende grad som det du beskrev, og så bibliotekarstudie etterpå. Hun får arbeide på fagbibliotek (f.eks. nordisk-avd. på universitetet) og det høres ikke så verst ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...