AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #21 Del Skrevet 13. oktober 2015 Så barnefaren har ikke valgt det han da? Han går jo ikke glipp av drømmejobben fordi han må passe barnet sitt. Han mister ikke karrieremuligheter elle pensjonspoeng. Han får alt han vil ha han! Selv om kona kanskje er bedre kvalifisert!Anonymous poster hash: 33ff7...c8f Gode poeng. Livet er dessverre litt urettferdig på enkelte punkter. Anonymous poster hash: 4f5cf...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 13. oktober 2015 #22 Del Skrevet 13. oktober 2015 Ikke si noe om graviditeten. Om det viser seg at du får jobben, så er du den personen de vil ha! Alle arbeidsgivere vet at kvinner i fertil alder kan/vil ha barn og bli fraværende i permisjoner. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #23 Del Skrevet 13. oktober 2015 Så barnefaren har ikke valgt det han da? Han går jo ikke glipp av drømmejobben fordi han må passe barnet sitt. Han mister ikke karrieremuligheter elle pensjonspoeng. Han får alt han vil ha han! Selv om kona kanskje er bedre kvalifisert!Anonymous poster hash: 33ff7...c8f Nå er det også kvinner som stort sett ønsker å få barn, men også menn i rett alder er mindre attraktive om arbeidsgiver antar de skal ha barn. Det er jo lovfestet pappaperm nå nettopp for å utligne den forskjellen. Anonymous poster hash: a9e28...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 13. oktober 2015 #24 Del Skrevet 13. oktober 2015 Nå er det også kvinner som stort sett ønsker å få barn, men også menn i rett alder er mindre attraktive om arbeidsgiver antar de skal ha barn. Det er jo lovfestet pappaperm nå nettopp for å utligne den forskjellen.Anonymous poster hash: a9e28...817 Menn ønsker også å få barn. Det er nemlig slik vi biologisk er programmert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøtMelon Skrevet 13. oktober 2015 #25 Del Skrevet 13. oktober 2015 Samtidig er det forståelig at arbeidgivere velger bort kvinner som skal ha permisjon i nærmere 1 år,og kort tid etter kanskje er gravide på nytt. Anonymous poster hash: 49aab...96d Søkte på en butikkjobb for et år siden, men fikk ikke stillingen forde de var skeptiske til foreldre med små barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #26 Del Skrevet 13. oktober 2015 Nå er det også kvinner som stort sett ønsker å få barn, men også menn i rett alder er mindre attraktive om arbeidsgiver antar de skal ha barn. Det er jo lovfestet pappaperm nå nettopp for å utligne den forskjellen. Anonymous poster hash: a9e28...817 Tull. Anonymous poster hash: 4f5cf...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. oktober 2015 #27 Del Skrevet 14. oktober 2015 En graviditet har ingenting i en søknad å gjøre. Der skal du forklare hvorfor du er perfekt til jobben og bør innkalles til intervju, ikke alt som er "galt" med deg. Du må jo på intervju for at de skal kunne huske deg, så da må du øke sannsynligheten for intervju. Det finnes nok av stillinger som har tid til å vente ett år på den rette. Alle stillinger er jo ikke slik at man må finne vikar. Så gravide er ikke fullstendig uaktuelle for alle jobber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 14. oktober 2015 #28 Del Skrevet 14. oktober 2015 Godt vi fikk klarhet i det så jeg slapp å gå på DEN blemmen i søknadsteksten i alle fall! Tusen takk for tips alle sammen! Det setter jeg kjempestor pris på! Søknaden er nå sendt, men til dere som tenkte det - jeg har altså ingen forhåpninger om å få jobben. Jeg tror ikke jeg er enestående nok i mine kvalifikasjoner og erfaring til å danke ut mange, mange andre søkere når jeg faktisk ikke kan begynne å jobbe før et år etter de ønsker. Samtidig vinner man ikke lotto uten å sende inn kupong, og jeg tenker langsiktig her - det å vise sin interesse nå vil være positivt hvis det eventuelt blir utlyst et vikariat eller en ny stilling om et år eller tre! Søknaden er i alle fall den beste jeg har skrevet noen gang, og det føles bra å i alle fall ha meldt sin interesse, selv om jeg ikke skulle være det minste aktuell Så bra! Krysser fingrene for deg Og du - ikke gi opp fordi du ikke tror du er best kvalifisert - mest motivert kan få deg langt på vei. Når du viser at du virkelig vil ha jobben og at dette er jobben for deg, så skal du ikke se bort fra at noen arbeidsgivere legger mer vekt på det, fordi kompetanse kan bygges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå