Gå til innhold

Hvor er innvandrervennene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

50 milliarder er mindre enn 10.000 kroner pr person i gjennomsnitt. Dette må vi da ha råd til. Vi må finne oss i å dele litt av godene våre med dem som har det vanskeligst. Det er tross alt bare smuler fra de rikes bord vi gir dem. På sikt vil Norge trolig ha god nytte av denne innvandringen av for det meste unge og friske folk. Det er slett ikke sikkert at regnskapet vil gå i minus over lengre tid. Anonymous poster hash: b5a8d...611

Er det en ting som er sikkert, så er det at dette går i minus så det dundrer. 50 milliarder er kostnaden bare på kort sikt, på lengre sikt kan du gange kostnaden med både ti og hundre.

Men matte er jo uansett ikke noe dere innvandrervenner tar så nøye. For eksempel vil jeg gjerne vite hvordan du har kommet frem til "10.000 per person". Det er vel nærmere månedskostnaden per person.

Anonymous poster hash: b5083...8ab

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

50 milliarder er mindre enn 10.000 kroner pr person i gjennomsnitt. Dette må vi da ha råd til. Vi må finne oss i å dele litt av godene våre med dem som har det vanskeligst. Det er tross alt bare smuler fra de rikes bord vi gir dem. På sikt vil Norge trolig ha god nytte av denne innvandringen av for det meste unge og friske folk. Det er slett ikke sikkert at regnskapet vil gå i minus over lengre tid.

Anonymous poster hash: b5a8d...611

Jeg skjønner ikke det regnestykket, kan du sette det opp for meg? 10.000 kroner per pers holder ikke engang til mat i ett år - med mindre de skal leve på 833 kroner per måned. Hele 28 kroner dagen. Om en bare tar en tur med bussen en gang om dagen er allerede de pengene brukt opp. Altså, bare ut fra det eksempelet mitt ser vi jo at 10.000 per pers er et alt for lavt anslag! I tillegg kommer jo kostnader til ting som helse, bosted, utdanning for de som skal ha det, språkkurs - og så skal vi lønne alle disse som jobber i mottakene altså.

Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan tro at det vil koste omtrent 10.000 per pers?

Anonymous poster hash: fc9ff...5ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selvfølgelig ingenting imot mennesker som trenger asyl, men det som stresser meg er at det er så mange migranter som blander seg med de reelle flyktningene. Hadde vært så utrolig mye enklere hvis man visste at de som søkte asyl virkelig var mennesker som flyktet fra forfølgelse og krig, hadde også vært mye enklere hvis de som søkte asyl også hadde med seg pass slik at man visste hvem de var,at de forklarte seg korrekt under asylintervjuet, altså ingen løgner om hvor de kommer fra, hvorfor de flyktet etc, og hvis noen fikk avslag på asylsøknaden så tok de følgene av det og reiste hjem. Slik det er nå blir det så rotete, det er så mange som lyger om opprinnelsesland, om årsakene til at de flyktet, og hvis de får avslag så går de under jorden eller bare lar være å reise. De fleste asylsøknader blir besvart innen 3-mnd,er, men allikevel blir mennesker boende her i åresvis fordi de nekter å reise hjem frivillig og dermed vil ikke hjemlandet ta dem imot, eller de oppgir feil opprinnelsesland slik at det blir opp til norske myndigheter å finne ut hvor de kommer fra, og siden årene da går,vil noen søke om å bli her siden deres barn enten er født i Norge eller har blitt " norske" siden de har bodd her i så mange år. Jeg forstår dem, alle foreldre ønsker det beste for sine barn, men asyl-instituttet blir utvannet ved at økonomiske migranter bruker det for å få opphold i Norge.

Anonymous poster hash: ada56...4fc

• Liker 3
Skrevet

Det er nok ikke like stas den dagen berikelsen rammer dem selv. De kvinner som har blitt voldtatt av berikelsen har nok erfart hvor stas det var. For mange av dem har nok også vært blant de naive ungjentene som synes det er stas og vise hvor stort hjertet deres er. Men i dag er mange av dem ødelagt for livet. Har selv kjennskap til flere. Så det går fort over for disse egoistene når de selv erfarer.

Etter å ha lest masse du har skrevet her inne,må jeg bare gi meg til kjenne og applaudere deg :-) Du har ALLTID de klokeste og mest velskrevne svarene,og holder deg på et høflig plan. Heier på deg videre :-)

• Liker 6
Skrevet

50 milliarder er mindre enn 10.000 kroner pr person i gjennomsnitt. Dette må vi da ha råd til. Vi må finne oss i å dele litt av godene våre med dem som har det vanskeligst. Det er tross alt bare smuler fra de rikes bord vi gir dem. På sikt vil Norge trolig ha god nytte av denne innvandringen av for det meste unge og friske folk. Det er slett ikke sikkert at regnskapet vil gå i minus over lengre tid.

Så du vil at alle privatpersoner i Norge skal betale 10.000 kr til flyktningene ? ...da blir det uavhengig av egen inntekt, gjeld, trygd, betalingsevne osv ? Det er ganske mange som lever under fattigdomsgrensen idag - å sende dem en regning på kr 10.000 til flyktningene ser du kanskje blir litt feil ?

Eller hvor mye blir regnestykket hvis du tar 50 milliarder fordelt på antall personer i arbeidsdyktig alder? 

Jeg trenger vel ikke utdype for deg at det er en finansieringsordning som aldri kunne blitt vedtatt ? 

Så da blir det å ta 50 milliarder fra andre poster og gi til flyktningene - det vil konsekvenser for mange samfunnsgrupper. 

Idag er det null økonomisk vekst i Norge, staten vil få mye mindre inntekter de kommende årene og må bruke desto mer ressurser til omstilling av landet. Det betyr innskrenkelse av velferdsgodene til oss alle sammen men aller mest rammer det dem som trenger tilskudd mest. Kroniske syke og svakere stilte samfunnsgrupper.  

Økonomi fungerer ikke slik at du bare kan ukritisk ta ut 50 milliarder fra statskassen. Vi har et budsjett og stort mer oljepenger enn vi har brukt for neste års budsjett kan vi ikke bruke. Av flere grunner - det får konsekvenser for valutaen vår også. 

Så spørsmålet mitt til deg er hvilke poster du vil redusere bevilgningene til som du mener at de kan klare seg uten ? for alternativet om å sende en regning til alle norske statsborgere på kr 10.000 eller bruke 50 milliarder mer i oljepenger er helt umulig. 

Anonymous poster hash: 288bc...984

• Liker 5
Skrevet (endret)

Her teller du også barna som ikke har inntekt, samt de fattige i landet som teller myntene for å overleve, samt de arbeidsledige som får penger fra nav, minstepensjonistene, osv. Å kaste bort 10.000 er veldig mye penger for en gjennomsnittlig person i Norge.

Friske folk? Mener du friske som i psykisk syke, traumatiserte fra krig og fatigdom? Disse friske? Som viser seg til å forbli arbeidsledige navere livet ut?

Norge har ikke råd til denne galskapen som utspiller seg de siste årene og særlig i år.

TS, de ''innvandrervennlige'' er nok tause og skammer seg i hjørnet.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke det regnestykket, kan du sette det opp for meg? 10.000 kroner per pers holder ikke engang til mat i ett år - med mindre de skal leve på 833 kroner per måned. Hele 28 kroner dagen. Om en bare tar en tur med bussen en gang om dagen er allerede de pengene brukt opp. Altså, bare ut fra det eksempelet mitt ser vi jo at 10.000 per pers er et alt for lavt anslag! I tillegg kommer jo kostnader til ting som helse, bosted, utdanning for de som skal ha det, språkkurs - og så skal vi lønne alle disse som jobber i mottakene altså. Jeg bare skjønner ikke hvordan noen kan tro at det vil koste omtrent 10.000 per pers? Anonymous poster hash: fc9ff...5ae

Jeg skjønte det nå, hun tar 50 milliarder og deler på alle innbyggere i Norge.

10.000 er jo lett å bla opp for et barnehagebarn, for eksempel.

Viser til fulle hvor utrolig korttenkte og rett og slett mindre intelligente innvandrervennenene er.

• Liker 8
Skrevet (endret)

.

Endret av maskineple
  • Liker 4
Skrevet

Jeg skjønte det nå, hun tar 50 milliarder og deler på alle innbyggere i Norge.

10.000 er jo lett å bla opp for et barnehagebarn, for eksempel.

Viser til fulle hvor utrolig korttenkte og rett og slett mindre intelligente innvandrervennenene er.

Ja håper hun skjønner selv at hun må tenke igjennom det litt mer enn som så. 

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha lest masse du har skrevet her inne,må jeg bare gi meg til kjenne og applaudere deg :-) Du har ALLTID de klokeste og mest velskrevne svarene,og holder deg på et høflig plan. Heier på deg videre :-)

Du har visst helt andre lesebriller enn jeg har.

Anonymous poster hash: 29b9d...91a

• Liker 5
Skrevet

Hva er det med at du tror alle som stemmer FrP går " livets harde skole " ? 

Du har fordommer du også, ikke glem at SV har noen av de velgerne med minst utdanning, Høyre har velgerne med høyest utdanning.  Så det du sier gir rett og slett ikke mening.   

Etter din logikk er du slik.

http://www.vgtv.no/#!/video/106959/her-skjeller-hun-ut-pegida-demonstrantene

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/frp-har-hoeyest-andel-trygdede-velgere/a/10080138/

http://www.tv2.no/a/4110182

Anonymous poster hash: 20dc1...996

• Liker 3
Skrevet

Jeg er her, men har sluttet å gå inn i disse trådene deres.

Det er rett og slett så mange idioter som står på deres side, så det er fryktelig slitsomt å debattere mot dere. Har prøvd, men gahd. Å komme med teite argumenter som at "nå blir alle tvunget til å farge håret svart og å bli mishandlet før skolen", hjelper ikke siden deres!

Dere får heller bare fortsette med å overbevise hverandre, så tar vi andre diskusjonen på mer saklige arenaer enn KG ;)

• Liker 9
Skrevet

Her teller du også barna som ikke har inntekt, samt de fattige i landet som teller myntene for å overleve, samt de arbeidsledige som får penger fra nav, minstepensjonistene, osv. Å kaste bort 10.000 er veldig mye penger for en gjennomsnittlig person i Norge.

Friske folk? Mener du friske som i psykisk syke, traumatiserte fra krig og fatigdom? Disse friske? Som viser seg til å forbli arbeidsledige navere livet ut?

Norge har ikke råd til denne galskapen som utspiller seg de siste årene og særlig i år.

TS, de ''innvandrervennlige'' er nok tause og skammer seg i hjørnet.

Folk har ikke skjønt noe, diskuterer det med folk på jobben og alle er for at vi bare skal ønske alle emigrantene velkomne.   De tror også at flesteparten av de som kommer er syrere og at de er høyt utdannede.  

• Liker 3
Skrevet

Folk har ikke skjønt noe, diskuterer det med folk på jobben og alle er for at vi bare skal ønske alle emigrantene velkomne.   De tror også at flesteparten av de som kommer er syrere og at de er høyt utdannede.  

Tror de også at Julenissen finnes? :fnise:  Nei, det er trist at voksne mennesker er så naive og kunnskapsløse. Jeg jobber også med noen slike ... Tragisk.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av maskineple
  • Liker 6
Skrevet

Har opplevd det samme selv. Har faktisk kommet litt på kant med en del kollegaer på jobben pga dette. De sier ofte "det gjør ikke meg noe at de er her". Når jeg begynner å si at det koster mye, og jeg lurer på hvem som skal betale, så melder deg se helt ut. De lever i troen på at den norske stat er som en utømmelig krukke med penger. Dette er i tillegg personer som har store huslån og veldig høyt privat forbruk; reiser utenlands, pusser opp hele tiden. Skal bli spennede å se hva som skjer hvis Norge virkelig begynner å gå mot dårligere tider. Når de ikke lenger har penger til å reise på ferie så vil de kanskje begynne å reagere. 

• Liker 6
Skrevet

Vel det er nok ikke alle som vil være enig med deg i det. Er nok langt unna den klokeste her. Men uansett, takk for det.

Skrevet

Det er greit nok det men hvor vil du ta pengene fra ? ..vi snakker rundt ca 50 milliarder kroner i utgifter neste årene. Det går på bekostning av mye ..samtidig som det er nedgangstider i Norge med null økonomiske vekst og det er ventet at vi havner på minus siden ganske snart. 

Jeg bare spør deg jeg ...før du er for eller imot så må du være sikker på at du har en god nok total forståelse. Dette vil gå utover deg også. 

Minner meg om ei dame jeg pratet med idag, pensjonist 85.

Hun sier til meg "Vet du hva! Jeg er så forbanna glad for at jeg er så godt opp i årene, for innen jeg dør, så kommer Norge til å tippe over til helvete..Kanskje litt mer synd i mine barn,barnebarn og oldebarn....Men JEG slipper å se på hva resten av befolkningen har stelt i stand" :fnise:

• Liker 3
Skrevet

So what? Det går begge veier, slik jeg viste med min link. 

Det er fortsatt høyre som har de velgerne med høyest utdanning. Og innvandringspolitikken er ikke så annerledes enn FrP. 

Hva forteller det deg? 

Det er bokstavelig talt noe som skjer da, Muhammed er det mest populære guttenavnet på babyer i hovedstaden. 

Det er valget, er dette en positiv utvikling etter din mening? Og ja, over 90% av overfallsvoldtekter blir begått av en viss gruppe. Det er politiet sine tall.

Din logikk er å ignorere dette ved å mobbe folk som snakker om det. Det funker ikke lenger, i hvertfall ikke nå som fri informasjon og internettet er tilgjengelig og vokser. 

Husker ikke om det var i 2012 eller 2013, men da ble ALLE (og ikke 90%) overfallsvoldtekter begått av innvandrere.

Anonymous poster hash: 8b748...e22

• Liker 5
Skrevet

Minner meg om ei dame jeg pratet med idag, pensjonist 85.

Hun sier til meg "Vet du hva! Jeg er så forbanna glad for at jeg er så godt opp i årene, for innen jeg dør, så kommer Norge til å tippe over til helvete..Kanskje litt mer synd i mine barn,barnebarn og oldebarn....Men JEG slipper å se på hva resten av befolkningen har stelt i stand" :fnise:

Jeg har jobbet med eldre damer i 11 år og har enda tilgode å høre en dame på 85 si "til helvete".

Anonymous poster hash: a4b5d...b43

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...