AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Del Skrevet 12. oktober 2015 En elev på skolen som driver på med hasj. Jeg fikk høre det. Har ikke sett han røyke. Men røyk røker han. Nå hører vi at han har dratt med seg en av sine kompiser med på det. Hvordan skal gå frem for å finne ut mer om dette og evt rekke å gjøre noe i alle fall med han gutten... Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Del Skrevet 12. oktober 2015 Han går på ungdomsskolen! Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Del Skrevet 12. oktober 2015 Han går på ungdomsskolen! Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 Snakk med klasseforstander. Anonymous poster hash: dfc4f...32a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Del Skrevet 12. oktober 2015 Du bør snakke med klasseforstanderen din Anonymous poster hash: dd344...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Del Skrevet 12. oktober 2015 Vi på skolen er fortvilet. Fordi vi får aldri fersket han. Vi hører kun via få elever... Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er du lærer, eller elev selv? Om du er elev, så mener jeg du burde tipse lærerne, evt. snakke med gutten om dere er bekjente, men ellers syns jeg ikke du skal bry deg så veldig mye... Er utrolig mange på skolen jeg går på som driver med alt dette tullet her så jeg har venna meg til det og skjønner det ikke er noe man får gjort noe med. Om du lager problemer for hasjrøykere på skolen, røyker de bare etter skolen, man får liksom ikke stoppa dem akkurat. Og forresten; Dette med at mange unge nå har begynt med det å røyke hasj og den slags, så vidt jeg har merka med medelever på skolen min, så har ikke dette gått utover skolegangen, og de kutter det gjerne ut etter en liten stund, det er liksom bare for å teste. Er imot dette selv altså, men ungdom er ungdom og skal veldig gjerne teste ut alt mulig og være kul Anonymous poster hash: a3b0d...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7 Del Skrevet 12. oktober 2015 Send en bekymringsmelding til helsesøster, men siden dere aldri har tatt han på fersken, er det bare rykter Anonymous poster hash: dd344...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) http://www.sinnetshelse.no/artikler/rusbruk_ungdom.htmlAnonymous poster hash: 2078f...529 Endret 13. oktober 2015 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Del Skrevet 12. oktober 2015 På ungdomskolen kan det gå ganske mange rykter uten at det finnes sannhet i det. Så jeg synes faktisk at du må vite om det er sant før du sprer ryktene videre. Anonymous poster hash: edd68...b17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er ikke lærer, men venninnen min er det i den klassen og hun vet ikke hvordan hun skal gå frem! Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er mange som har røyka hasj, blir ikke automatisk narkiser av den grunn like lite som de som drikker alkohol en sjelden gang er alkiser. Eller rødvinsdrikkende drager på 40, men det kan diskuteres.Anonymous poster hash: 6fad0...6d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinelli Skrevet 12. oktober 2015 #12 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg syns du skal si fra til klasseforstander jeg. Endret 13. oktober 2015 av Bond 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svampebob1 Skrevet 12. oktober 2015 #13 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Hvis du oppriktig vil hjelpe vedkommende anbefaler jeg deg å bli venn med han og invitere personen med på sosiale ting som ikke innebærer hasjrøyking eller baktanker om å få avslørt personen. Det blir folk at de fleste til slutt Endret 13. oktober 2015 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiani Skrevet 12. oktober 2015 #14 Del Skrevet 12. oktober 2015 Urinprøve vil nok avsløre han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #15 Del Skrevet 13. oktober 2015 Send en anonym melding til læreren din eller helsesøster. Det kan være at dette er helt uskyldig, eller det kan være at eleven har større problemer som ingen vet om. Kanskje er barnevernet allerede koblet inn pga problemer i hjemmet, eller kanskje har eleven aldri gjort noe galt. Er du bekymret bør du melde ifra. Men legg gjerne en anonym lapp et sted læreren din får den. (I konvolutt med navnet til læreren din på.) du trenger ikke å nevne navn, men si at det går rykter om hasj i klassen. Da trenger ingen å vite at det var du som sa ifra. Det er mange i denne tråden som sier du skal holde deg unna. Men Vi som er foreldre til deres generasjon vet hvordan sånt kan utvikle seg. Hadde dette vært mitt barn ville jeg veldig gjerne ha visst om det. Bedre nå enn om ti år når problemet har eskalert. Anonymous poster hash: 41cb9...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. oktober 2015 #16 Del Skrevet 13. oktober 2015 Send en anonym melding til læreren din eller helsesøster. Det kan være at dette er helt uskyldig, eller det kan være at eleven har større problemer som ingen vet om. Kanskje er barnevernet allerede koblet inn pga problemer i hjemmet, eller kanskje har eleven aldri gjort noe galt. Er du bekymret bør du melde ifra. Men legg gjerne en anonym lapp et sted læreren din får den. (I konvolutt med navnet til læreren din på.) du trenger ikke å nevne navn, men si at det går rykter om hasj i klassen. Da trenger ingen å vite at det var du som sa ifra. Det er mange i denne tråden som sier du skal holde deg unna. Men Vi som er foreldre til deres generasjon vet hvordan sånt kan utvikle seg. Hadde dette vært mitt barn ville jeg veldig gjerne ha visst om det. Bedre nå enn om ti år når problemet har eskalert.Anonymous poster hash: 41cb9...e7f Hvorfor sende anonym? Er det ikke bedre å stå for det en selv gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 13. oktober 2015 #17 Del Skrevet 13. oktober 2015 En elev på skolen som driver på med hasj. Jeg fikk høre det. Har ikke sett han røyke. Men røyk røker han. Nå hører vi at han har dratt med seg en av sine kompiser med på det. Hvordan skal gå frem for å finne ut mer om dette og evt rekke å gjøre noe i alle fall med han gutten... Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 Er det en del av jobbeskrivelsen din å finne ut av slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #18 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Jeg er rystet over de holdningene som her kommer frem!På ungdomsskolen er man ikke myndig, og forstår ikke konsekvenser av det man gjør. Da påhviler det foreldre og lærere å ta ansvar for å korrigere dårlige valg.Man har ingen mulighet til å forutsi hvem som utvikler problemer og hvem som "bare prøver." Å unnlate å gjøre noe i denne fasen er ansvarsløst, og kan bety at man blir delaktig i et ødelagt liv.Her bør og skal det gripes inn. Gutten bør kalles inn til en samtale med klasseforstander, og gjerne med råsgiver eller helsesøster til stede. Deretter bør eventuelt foreldre kobles inn. Om man er usikker på hvordan dette skal gripes an, kan man rådføre seg med uteseksjonen i kommunen, eller rustelefonen (08588). Viser det seg å være omfattende problematikk, bør sosialtjeneste og barnevern involveres.Man skal ALDRI la en mindreårig få etablere rusbruk uten å gripe inn. Det spiller ingen rolle hva som brukes, om midlene er lovlige, ulovlige, sterke eller svake. Så lenge en ungdom søker seg til rus, skal man ta tak i det.Anonymous poster hash: ed3f3...279 Endret 13. oktober 2015 av Bond 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #19 Del Skrevet 13. oktober 2015 Er det en del av jobbeskrivelsen din å finne ut av slikt? Dette er noe som selvsagt hører med en slik jobb. Anonymous poster hash: acd42...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Del Skrevet 13. oktober 2015 Er ikke lærer, men venninnen min er det i den klassen og hun vet ikke hvordan hun skal gå frem! Anonymous poster hash: 64fd9...4c8 Hvorfor har hun fortalt dette til deg? Hun burde tatt dette opp med sosiallærer, helsesøster, ledelse osv. istedenfor sin venninne. Er jo på kanten til å bryte taushetsplikten? Anonymous poster hash: 5aa62...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå