Gå til innhold

Barnehage legges ned grunnet flyktninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig vet jeg ikke hvordan vi skal løse det, jeg har ikke studert eller jobbet med dette feltet. Men du må da se at integreringspolitikken i Norge er helt feil. Når vi sier ja til å ta i mot flyktninger må vi stille med et tilbud slik at de har muligheten til å etablere seg i landet. Det er ikke rart det blir kulturkrasj og problemer når man stuer sammen alt for mange mennesker på liten plass over lengre tid. Men som sagt, jeg har aldri påstått at jeg sitter på løsningen, det har jeg rett og slett ikke kompetansen til. 

 

Ikke jeg heller, men selv uten spesiell kompetanse kan jeg med sikkerhet si at det blir vanskelig, eller nesten umulig å integrere de som kommer når det kommer så mange samtidig. At de som kommer søker miljøer med "likesinnede" fra samme land er naturlig. Det ville vi ha gjort om vi flyttet til en nytt land også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller, men selv uten spesiell kompetanse kan jeg med sikkerhet si at det blir vanskelig, eller nesten umulig å integrere de som kommer når det kommer så mange samtidig. At de som kommer søker miljøer med "likesinnede" fra samme land er naturlig. Det ville vi ha gjort om vi flyttet til en nytt land også.

De skal spres utover. Oslo kommune skal f.eks bare bosette drøyt 700 mennesker. Hvor de søker seg med egne midler blir jo deres sak, men sånn til å beynne med så blir det Kyrkjesæterøra og Nordkjosbotn og den slags plasser for svært mange av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, men selv uten spesiell kompetanse kan jeg med sikkerhet si at det blir vanskelig, eller nesten umulig å integrere de som kommer når det kommer så mange samtidig. At de som kommer søker miljøer med "likesinnede" fra samme land er naturlig. Det ville vi ha gjort om vi flyttet til en nytt land også.

Ja selvfølgelig blir det vanskelig, spesielt siden Norge ikke klarer å integrere de relativt få som kommer hvert år en gang. Og jeg mistenker at det kommer til å koke bort i kålen når media er ferdig med å skape blest og hysteri, og så sitter det igjen en hel masse mennesker som flyktet fra noe vondt og trenger vår hjelp men som ikke får så mye som et vennlig blikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal spres utover. Oslo kommune skal f.eks bare bosette drøyt 700 mennesker. Hvor de søker seg med egne midler blir jo deres sak, men sånn til å beynne med så blir det Kyrkjesæterøra og Nordkjosbotn og den slags plasser for svært mange av dem.

 

Det blir ikke så mye spredning ut av velge ut et fåtall småplasser å plassere store asylmottak på.

 

http://www.nrk.no/trondelag/1-av-10-er-flyktninger-pa-kyrksaeterora-1.12587595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at vi lar slikt skje i eget land. Her ofrer vi våre egne barn til fordel for asylsøkere som sloss så blodet renner utenfor en barnehage. Hvor er motstanden i dette land? Ja det er enkelte steder i Norge hvor man nå reagerer og utfører nødvendige handlinger for å vise at disse flyktninger og asylsøkere ikke er velkomne. Jeg håper vi ser flere og sterke aksjoner mot innvandre, dessverre nytter det ikke og prate med politikerne.

"Ofrer egne barn"? Det var da voldsomt til proporsjoner her da.. 

Ja, det har vært dårlig dømmekraft da dette transittmottaket ble lagt nært en liten barnehage med 13 barn.

Selvfølgelig er de fleste flyktningene normale mennesker, men med så mye gjennomtrekk og med så mange personer fra forskjellige kulturer og i forskjellige livssituasjoner, vil risikoen for uroligheter være større.

Dette innrømmer heldigvis også de lokale myndighetene som opprettet dette mottaket i utgangspunktet.

 

Dette var visstok ikke "slossing så blodet rant", men knuffing og tilløp til slosskamp. Det betyr jo ikke at det kan oppstå voldsommere sammenstøt senere.

 

Man bør sette opp slike transittmottak utenfor allfarvei, og i hvertfall utenfor tett bebyggelse og barnehager.

 

Du vil ikke ha flyktninger tll Norge? Du mener vi ikke bør være en del av verdenssamfunnet og hjelpe til i den ekstreme menneskelige katastrofen som pågår akkurat nå? Det må være greit. Det som ikke er greit er å utføre voldelige og hatfulle aksjoner mot flyktningene som har kommet hit, håper ikke det er dette du sikter til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du vil ikke ha flyktninger tll Norge? Du mener vi ikke bør være en del av verdenssamfunnet og hjelpe til i den ekstreme menneskelige katastrofen som pågår akkurat nå? Det må være greit. Det som ikke er greit er å utføre voldelige og hatfulle aksjoner mot flyktningene som har kommet hit, håper ikke det er dette du sikter til?

Det er riktig. Jeg mener vi skal hjelpe dem i nærområder. Bygge gode leire og bidra med alt av nødvendige ting. Jeg ønsker å hjelpe fler en kun de vi skal ta inn. Bruke mer penger fra bistand budsjettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig. Jeg mener vi skal hjelpe dem i nærområder. Bygge gode leire og bidra med alt av nødvendige ting. Jeg ønsker å hjelpe fler en kun de vi skal ta inn. Bruke mer penger fra bistand budsjettet.

Jeg er villig til å vedde nesten hva som helst på at for tre-fire år siden var du en sterk tilhenger av å kutte i alle bistandsbudsjetter, dvs de budsjettene som ville gitt UNHCR og organisasjoner som Flyktningehjelpen penger til å gjøre akkurat disse tingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så mye spredning ut av velge ut et fåtall småplasser å plassere store asylmottak på.

 

http://www.nrk.no/trondelag/1-av-10-er-flyktninger-pa-kyrksaeterora-1.12587595

Det må jo bli en del spredning av det når dette mottaket har rundt 250 flyktninger. Men dette er altså et mottak, det er ikke meningen at de skal BO der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å vedde nesten hva som helst på at for tre-fire år siden var du en sterk tilhenger av å kutte i alle bistandsbudsjetter, dvs de budsjettene som ville gitt UNHCR og organisasjoner som Flyktningehjelpen penger til å gjøre akkurat disse tingene.

Ja jeg vil fortsatt kutte i bistand. Men nå er vi i en situasjon der vi må hjelpe flest mulig. Noe du ikke ønsker, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli en del spredning av det når dette mottaket har rundt 250 flyktninger. Men dette er altså et mottak, det er ikke meningen at de skal BO der.

 

Forhåpentligvis flytter de fleste inn i ditt nabolag. Du har godt av å bli beriket med masse religion og kvinneforakt i ditt nærmiljø. Ikke bare la nordmenn i Oslo slite med dette.

Anonymous poster hash: d88db...368

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil fortsatt kutte i bistand. Men nå er vi i en situasjon der vi må hjelpe flest mulig. Noe du ikke ønsker, dessverre.

Ja, ikke sant. NÅ er vi i en situasjon som er forårsaket av at det ikke ble gitt bevilgninger DA, noe du støttet, og fortsatt støtter.

Som så ofte før, du har ikke tenkt over tingene. Ikke FrP heller. FrP har ALLTID vært motstandere av bevilgninger til denslags formål. BORTSETT fra når flyktningene står på døra. Da skal de hjelpes i nærområdene. Det er denne sorten blindhet som gjør at jeg alltid har hatt mine tvil om deres evne til å sitte i regjering. Hvis man ikke kan se det større bildet, så har man ingenting i ledelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. NÅ er vi i en situasjon som er forårsaket av at det ikke ble gitt bevilgninger

Igjen dine subjektive påstander.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen dine subjektive påstander.

Nei, dette er også objektive fakta. Det er et faktum at mens behovene for penger til å hjelpe flyktnignene i nærområdene vokste, så FALT bevilgningene, slik at deres evne til å gjøre akkurat dette, ble svekket. Dette er altså noe du sier at du støtter, og noe FrP har stått for i alle år.

Dette med å si at man må hjelpe dem der de er, er bare spill for galleriet, og de bevilgningene som kommer NÅ, er både for små og de kommer for sent. Men det er selvsagt ikke en unnlatelsessynd som FrP er alene om. Hele Vesten må bære ansvaret for det, og ta konsekvensene. Og det er ikke slik at dette ikke var varslet. Det forelå rapporter som spådde akkurat denne utviklingen for mer enn to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for noen rasistiske barnehagebarn og ansatte. De må da skjønne at flyktningene er viktigere enn dem, frykten deres er irrasjonell. Til pass for dem at de stengte ned barnehagen. Slike rasister vil vi ikke ha i Norge!



Anonymous poster hash: db079...ac0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er også objektive fakta.

Som sagt, kun dine subjektive påstander, som du nå liksom tror er fakta. Du vet at slikt ikke går Mann 42. du er på etterskudd i de fleste debatter om dette. Men du er blant dem som selv må erfare.

 

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det ikke hadde blitt populært om vi kom i hopetall, samme verdier eller ei. Tror nok de hadde stengt grensene for oss også. 

 

Men egentlig så vet jeg ikke, blir bare spekulasjoner.

 

 

Man kan bare spekulere om Australia vil ta imot 3-4 mil nordmenn, men så er det ikke slik at alle vil nødvendigvis emigrere dit. :) Så jeg tror ikke det blir veldig problematisk. Tiden vil vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Huff, for noen rasistiske barnehagebarn og ansatte. De må da skjønne at flyktningene er viktigere enn dem, frykten deres er irrasjonell. Til pass for dem at de stengte ned barnehagen. Slike rasister vil vi ikke ha i Norge!

Anonymous poster hash: db079...ac0

 

Dette går nok mere på at det er betydelig dyrere å flytte et stort transittmottak enn å flytte 13 barnehagebarn. At dette i utgangspunktet var en feil beslutning fra myndighetene er det dessverre ikke så mye å gjøre med i dag. Dyr lærdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal spres utover som i de får ikke lov å flytte derfra?

Du burde vite at det ikke er noen tvang mht hvor man skal bo. Men i utgangspkt vil folk bli henvist til å forskjellige kommuner og bosatt der. Vil de flytte på seg senere, så kan de selvagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vite at det ikke er noen tvang mht hvor man skal bo. Men i utgangspkt vil folk bli henvist til å forskjellige kommuner og bosatt der. Vil de flytte på seg senere, så kan de selvagt det.

 

 

Jo, jeg vet at de kan bo hvor de vil

 

Innlegg ryddet for persondebatt

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...