Gå til innhold

Sure folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært til behandling, og hadde drosje hjem, litt i ørska. Jeg var sliten og fulgte ikke med på at sjåføren kjørte riktig vei. Jeg er vant til at de har gps og spør hvis de er usikre. Og strengt tatt bør de ikke være avhengig av at passasjeren passer på at de kjører riktig. Det endte med at jeg fikk kjeft av drosjesjåføren for at jeg ikke hadde sagt fra hvor han skulle svinge.

 

Er det bare jeg som forventer at drosjesjåfører finner veien på egenhånd, eller i det minste spør hvis de er usikre?

 

Lørdag var jeg og handlet på obs, med selvskanningsopplegg. Var litt distre, og presterte å ta feil handlevogn. Det er ikke så lett å skille en vogn med to handleposer fra en annen vogn med to like handleposer. De var plassert omtrent samme sted da jeg og den andre "eieren" gikk for å hente noe i en hylle. (Det var ganske rotete, flere kasser som sperret veien så det ikke var mulig å få med seg handlevognen.) Jeg kom flere meter, og gikk forbi flere hyller, skulle bare ha en pose m til lørdagskosen. Da kom det en sur dame etter meg og sa jeg hadde tatt hennes vogn. Jeg skjønner jo at hun ble irritert, lørdagshandling er slitsomt nok om du ikke skal gå på leting etter handlevogna di også. Jeg beklaget selvfølgelig, og fjernet posen med m jeg hadde skannet med hennes skanner. Hun var fortsatt like sur, "hvordan har du klart å ta feil vogn?" Jeg beklaget igjen. "Hvordan klarte du å gå så langt uten å oppdage det?" Ny beklagelse, og forklaring. "Så spørs det hva mer du har skannet, da" i en enda surere tone. Bare denne posen med m. Som jeg har fjernet igjen. Enda mer surhet, spydige kommentarer. Til slutt ga jeg opp å beklage, og bare gikk. Jeg hadde ikke behov for å få dagen ødelagt av en sur, bitchy kjerring.

 

Når noen, uten at det er med hensikt, gjør en feil og beklager så snart hun oppdager det er det vel både normalt og alminnelig folkeskikk å slutte kjefte? Og kanskje til og med spørre i en i alle fall nøytral tone om jeg har skannet noe mer?



Anonymous poster hash: 179dc...bff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Ja, jeg er enig med deg. Utrolig uhøflige folk du har støtt på i det siste. Når det gjelder taxisjåføren, så kan du klage til drosjeselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk kan ødelegge hele dagen for meg, jeg kunne aldri snakket sånn til fremmede. Synes det er skikkelig ekkelt selv, og da vil jeg ikke at andre skal få oppleve det fra meg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli irritert selv om man er voksen, og slike følelser burde det være mer akseptabelt å vise. Min sympati går til damen som "mistet" handlevognen sin.



Anonymous poster hash: 64b9a...12a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk orker å oppføre seg på dem måten. Det gagner hverken dem eller den som kom i skade for å forårsake "uhellet".

 

Jeg har vært på "den andre siden" og har alltid oppført meg på en høflig måte når jeg sier ifra.

 

En kommer lengre med et smil enn med en sur mine... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan bli irritert selv om man er voksen, og slike følelser burde det være mer akseptabelt å vise. Min sympati går til damen som "mistet" handlevognen sin.

Anonymous poster hash: 64b9a...12a

 

Jeg har stor forståelse for at hun ble irritert. Men hvor lenge etter at jeg har sagt unnskyld er det rimelige at hun skal kjefte og komme med spydige kommentarer? Og hvor mange ganger er det rimelig at jeg skal beklage før hun "tilgir"?

 

Til dere andre: Takk for forståelsen og støtten.

 

Når det gjelder klage til drosjeselskapet har jeg fått beskjed om at jeg må vite navnet på sjåføren.

Anonymous poster hash: 179dc...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har stor forståelse for at hun ble irritert. Men hvor lenge etter at jeg har sagt unnskyld er det rimelige at hun skal kjefte og komme med spydige kommentarer? Og hvor mange ganger er det rimelig at jeg skal beklage før hun "tilgir"?

 

Til dere andre: Takk for forståelsen og støtten.

 

Når det gjelder klage til drosjeselskapet har jeg fått beskjed om at jeg må vite navnet på sjåføren.

Anonymous poster hash: 179dc...bff

 

 

 

Jeg har stor forståelse for at hun ble irritert. Men hvor lenge etter at jeg har sagt unnskyld er det rimelige at hun skal kjefte og komme med spydige kommentarer? Og hvor mange ganger er det rimelig at jeg skal beklage før hun "tilgir"?

 

Til dere andre: Takk for forståelsen og støtten.

 

Når det gjelder klage til drosjeselskapet har jeg fått beskjed om at jeg må vite navnet på sjåføren.

Anonymous poster hash: 179dc...bff

 

kan du ikke overse henne? og ringe selskapet og høre om de vet?

Anonymous poster hash: fec2d...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok svart den frekke kjerringa tilbake :P Hadde vært så frekk at jeg hadde spurt om det var tørketid hjemme siden hun var så sur.

 

En gang på festival sto jeg i matkø for å kjøpe burger. Foran meg sto det en mann som skjelte ut de ansatte fordi det tok så lang tid (snakk om to minutter for en burger). De stakkars ansatte beklaget seg igjen og igjen, men mannen ga seg ikke. Jeg skjelte han ut og påpekte at det er mennesker han snakker til og om han alltid var så frekk. Spurte om han måtte kompansere for den lille kuke sin siden han måtte stå der og skjelle ut noen stakkars jenter som gjorde så godt de kunne. 

 

Jeg er alltid høflig mot folk (selv om jeg kanskje kan virke som ei kruttønne her nå :P ) og behandler folk med respekt. Det kommer man langt med :)



Anonymous poster hash: 7f295...724
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

 

Jeg har stor forståelse for at hun ble irritert. Men hvor lenge etter at jeg har sagt unnskyld er det rimelige at hun skal kjefte og komme med spydige kommentarer? Og hvor mange ganger er det rimelig at jeg skal beklage før hun "tilgir"?

 

Til dere andre: Takk for forståelsen og støtten.

 

Når det gjelder klage til drosjeselskapet har jeg fått beskjed om at jeg må vite navnet på sjåføren.

Anonymous poster hash: 179dc...bff

 

Har du tatt vare på kvitteringen fra drosjeturen? Det må du gjøre neste gang hvis du vil klage på servicen :) Der er det info som gjør det lettere å spore opp sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Vurderte selv å lage en slik tråd her om dagen.

Jeg er så ufattelig lei av gretne, sure og generelt uhøflig mennesker som kravler ut av steinen de bor under, kun for å være en pest i samfunnet for oss andre.

Ja, det er lov å ha en dårlig dag, for all del. Det har jeg også. Men uansett hvor sint jeg måtte være, lar jeg det aldri gå ut over tilfeldige mennesker som gjør en feil.

Oppfordring til alle: Vær høflig og innse at verden er et bedre sted om man oppfører seg som folk ute blant andre! Om du ikke får til det, hold deg hjemme den dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan bli irritert selv om man er voksen, og slike følelser burde det være mer akseptabelt å vise. Min sympati går til damen som "mistet" handlevognen sin.

Anonymous poster hash: 64b9a...12a

 

 

Verden trenger ikke flere slike mennesker som ødelegger dagen for andre. Du syns det er helt greit å fortsette å sutre og kjefte etter at vedkommende har bedt om unnskyldning? For et grusomt menneske. 

Anonymous poster hash: b870c...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk orker å oppføre seg på dem måten. Det gagner hverken dem eller den som kom i skade for å forårsake "uhellet".

 

Jeg har vært på "den andre siden" og har alltid oppført meg på en høflig måte når jeg sier ifra.

 

En kommer lengre med et smil enn med en sur mine... :)

 

Enig, jeg har også opplevd noe lignende et par ganger, og da sier jeg bare "unnskyld meg, men du har faktisk..." og hvis vedkommende innrømmer feilen og beklager, er det da ikke vits å fortsette konfrontsasjonen... Hvis en forsetter etter å ha fått unnskyldning, fremstår en ikke som så veldig oppgående.

Anonymous poster hash: b870c...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på restaurant forrige lørdag og servitøren var så tverr, mutt og morsk at jeg fikk lyst til å si noe. Han ville nesten ikke se på oss engang. Skrev en klage til ledelsen siden det ikke er første gangen jeg og andre har blitt betjent av surt personal. Jeg husket hvorfor jeg sluttet å spise der, for å si det sånn, og i serviceyrker er sånn oppførsel rett og slett motsatt av det bransjelære tilsier. Sure folk ødelegger så utrolig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært til behandling, og hadde drosje hjem, litt i ørska. Jeg var sliten og fulgte ikke med på at sjåføren kjørte riktig vei. Jeg er vant til at de har gps og spør hvis de er usikre. Og strengt tatt bør de ikke være avhengig av at passasjeren passer på at de kjører riktig. Det endte med at jeg fikk kjeft av drosjesjåføren for at jeg ikke hadde sagt fra hvor han skulle svinge. Er det bare jeg som forventer at drosjesjåfører finner veien på egenhånd, eller i det minste spør hvis de er usikre? Lørdag var jeg og handlet på obs, med selvskanningsopplegg. Var litt distre, og presterte å ta feil handlevogn. Det er ikke så lett å skille en vogn med to handleposer fra en annen vogn med to like handleposer. De var plassert omtrent samme sted da jeg og den andre "eieren" gikk for å hente noe i en hylle. (Det var ganske rotete, flere kasser som sperret veien så det ikke var mulig å få med seg handlevognen.) Jeg kom flere meter, og gikk forbi flere hyller, skulle bare ha en pose m til lørdagskosen. Da kom det en sur dame etter meg og sa jeg hadde tatt hennes vogn. Jeg skjønner jo at hun ble irritert, lørdagshandling er slitsomt nok om du ikke skal gå på leting etter handlevogna di også. Jeg beklaget selvfølgelig, og fjernet posen med m jeg hadde skannet med hennes skanner. Hun var fortsatt like sur, "hvordan har du klart å ta feil vogn?" Jeg beklaget igjen. "Hvordan klarte du å gå så langt uten å oppdage det?" Ny beklagelse, og forklaring. "Så spørs det hva mer du har skannet, da" i en enda surere tone. Bare denne posen med m. Som jeg har fjernet igjen. Enda mer surhet, spydige kommentarer. Til slutt ga jeg opp å beklage, og bare gikk. Jeg hadde ikke behov for å få dagen ødelagt av en sur, bitchy kjerring. Når noen, uten at det er med hensikt, gjør en feil og beklager så snart hun oppdager det er det vel både normalt og alminnelig folkeskikk å slutte kjefte? Og kanskje til og med spørre i en i alle fall nøytral tone om jeg har skannet noe mer? Anonymous poster hash: 179dc...bff

Jeg gjetter på at du bor på Østlandet. Uten at det trenger å ha noe å si, selvsagt. Men jeg har observert at man på mindre steder har bedre tid, og man er ikke like fremmed for hverandre som f.eks i Oslo. Derfor tillater man seg ikke å bitche på andre på den måten du opplevde. Jeg merker selv at tålegrensen min blir lavere når jeg er i Oslo (jeg pendler mellom flere steder). Nå mener jeg ikke å disse Oslo eller østlendinger, for jeg tror ikke folk er generelt surere der enn andre steder i landet, men jeg tror man lettere lar seg hisse opp og lettere tar det ut på andre pga tid, trengsel og at man er mer fremmede for hverandre.

Det er ikke akseptabelt å oppføre seg sånn, og særlig når du beklager gjentatte ganger. Men jeg skjønner at det skjer og jeg skjønner at det er kjipt. Det er lite du kan gjøre med det, annet enn å tenke at personen må ha hatt en dårlig dag og tar frustrasjonen ut på deg. Smil, og la det gå.

Anonymous poster hash: 4b95f...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...